27 Reacties
één maand geleden
Hoi hoi!
Ja, jeetje ik kan me jullie gevoel heel goed voorstellen. Voor een groot deel herken ik echt veel vanuit onze oudste zoon.
Hij kon ook nooit de rust vinden en raakte constant oververmoeid. Ik heb me ook zo radeloos gevoelt en hij huilde ook zo veel.
Ik vind het ook lastig om je tips te geven, want ieder kindje is anders, maar wat voor ons een beetje hielp was:
- zelf rust zoeken waar mogelijk. Ben je zelf rustiger dan vind je kindje ook makkelijker de rust.
- auto rijden. Ik heb wat onnodige ritjes gemaakt om hem te laten slapen. Zo raakte hij minder oververmoeid en waren de huil avonden zeker minder lang.
- draagdoek. Goed strak knopen en wandelen maar. Dit moet voor jezelf natuurlijk ook mogelijk zijn.
Maar boven alles, vertrouw op je moeder gevoel. als jij het gevoel hebt dat er iets niet klopt, blijf dan aan de bel trekken. Want mijn ervaring is dat je als moeder je kindje echt het beste kent en wel aanvoelt als er iets niet klopt.
Veel sterkte en succes. En die huilavonden gaan echt een keer over. Ookal voelt het soms eindeloos 😘
één maand geleden
Slaap doet slapen is een oud gezegde. Als hij overdag niks slaapt dan wordt hij oververmoeid en lukt het ‘s avonds ook niet.
Hoe proberen jullie hem te laten slapen overdag? Als een bedje niet lukt dan draagzak doen/kinderwGen/auto. Als er maar iets geslapen wordt. Wellicht dat dat wat helpt in de avond
één maand geleden
Jeetje wat vervelend!
Het kan best zijn omdat hij overdag niet slaapt dat hij oververmoeid is en daarom savonds ook niet wilt slapen. Dan zit je dus inderdaad * wat je ook doet* met een huil baby.
Geven jullie hem overdg wel de mogelijkheid om te slapen ? Wij merken bijvoorbeeld dat ons zoontje in de box niet slaapt maar wel in zijn eigen bedje. Hier vind hij zijn rust. En soms ook op mij overdag 🥰
één maand geleden
Osteopaat al eens geprobeerd? Ons zoontje was ook erg onrustig door krampjes in de avond. Door het huilen zo moe dat hij dan zijn flesje van 22.30 niet meer dronk. Overdag zag ik (en voelde ik) dat het hem allemaal niet lekker zat. In mijn werk (ben kraamverzorgende) adviseer ik ook de osteopaat en nu dacht ik eens met mijn eigen kindje te gaan.
2 behandelingen en we hebben een ander kind. Tuurlijk nog wel eens huilen en een krampje,maar dat onrustige is weg. Hij ligt lekker ontspannen wakker om zich heen te kijken.
één maand geleden
Denk inderdaad oververmoeidheid. Dicht bij je houden overdag. Dan is zijn lijfje rustiger en kan zijn ontlasting ook makkelijker stromen door zijn lichaam. Hij heeft vooral op en neergaande beweging nodig om zijn darmen goed te laten verteren. Denk dat een osteopaat ook kan helpen. Heb je zo'n skippybal? Dat wil nog weleens helpen en dan je gezicht zachtjes op zijn hoofdje houden. Liefs
één maand geleden
Wat moet dit zwaar zijn voor jullie 🧡
Ook mijn vraag is; hoe “bieden” jullie hem overdag de slaap aan. Probeer de wakkertijden een beetje te volgen (75 - 90 minuten), slaapsignalen in de gaten te houden en hem dan te laten slapen. Voor nu is het denk ik het belangrijkste dat hij zijn oververmoeidheid kwijtraakt. Want doordat hij overdag niet/nauwelijks slaapt is hij ‘s avonds oververmoeid, en een oververmoeide baby in slaap krijgen is heel lastig.
Slaapt hij wel bij je in je armen of in de draagzak/draagdoek?
Op dit moment is het slapen belangrijker dan waar er geslapen wordt. Je zult merken dat als hij overdag beter slaapt, de avonden ook beter gaan.
Je zou ook kunnen proberen hem in een donkere slaapkamer (jullie kamer of zijn eigen bedje) te laten slapen, daarbij inbakeren (Pacco, Puckababy, Lovetodream) en misschien witte ruis aanzetten.
Door het liggen in een donkere kamer ontprikkelt hij ook al wat. Misschien dat hij daardoor ook beter slaapt.
Voor wat betreft de overige onrust; als je het echt niet vertrouwt, vraag een doorverwijzing aan naar de kinderarts. Of als je zelf denkt aan bijvoorbeeld koemelkallergie dan zou je op eigen kosten eens Pepti kunnen geven om te kijken of hij daar beter op reageert.
Vertrouw je moedergevoel en benoem dat ook bij de artsen.
Hopelijk kun jij hier iets mee. Heel veel sterkte, het is loodzwaar, maar vertrouw erop dat het echt beter wordt.
één maand geleden
Hey! Weet niet of ik je zo zeer kan helpen 🫠 Maar je verhaal is zo zo herkenbaar. Onze kleine man heeft echt precies hetzelfde en het is zooo vermoeiend.. ben eigenlijk ongeveer blij te lezen dat het dus vaker voor komt. Wat voor ons enigszins helpt:
- wakkertijden aanhouden / letten op slaap signalen overdag
- slapen in de draagzak (ook heel vermoeiend maar onze kleine valt alleen in slaap in de draagzak en blijft daar ook slapen want van draagzak naar bed/box/wagen = wakker worden. Wij denken: beter slapen in de draagzak dan helemaal niet slapen)
één maand geleden
Is er al gegeten of hij een koemelk allergie heeft? Zo
Nee, zou je dit ook zelf kunnen uittesten door geitenmelk te gaan geven of je koopt een verpakking pepti voeding.
Koemelk allergie gaf bij ons ook een rusteloos kind overdag, reflux klachten, etc.
Wij hebben nu aangepaste voeding via kinderarts en daar gaat hij veel beter op.
één maand geleden
Reactie op eski1023
Hoi Nicky, Wat was de oplossing die de osteopathie aandraagde?
Onze zoon is met 35 weken met een sectio geboren. Is toch anders dan de natuurlijke weg en mijn andere kinderen hebben wel krampjes gehad,maar dit was gewoon anders.
De osteopaat heeft hem nagekeken/gevoeld en zijn rechterheup je zat vast. Een blokkade in zijn rechter ribbenkast en zijn nekje rechts. Ook voelde zij een blokkade bij de lever. Onze zoon heeft in de zwangerschap 4 bloedtransfusies gehad en dan word er een bloedvat aangeprikt vd lever. Dit wist zij niet,maar ze zei dat het dan wel kon kloppen dat ze dit bij de lever opmerkte.
Ze heeft met zachte druk de boel ruimte gegeven en na de 2e keer hoefte hij geen behandeling meer. En echt heel veel verschil.
één maand geleden
Ik vind al erg knap hoe jullie het doen. Van de draagconsulent kreeg ik de tip om bij oververmoeidheid te gaan voor 1 ding. Als je wisselt van ‘tactiek’, komt er een nieuwe prikkel bij. Ik krijg de indruk uit jullie verhaal dat hij veel van wiegen houdt. Dat is bij mijn baby ook het geval. De draagconsulent gaf mij een simpele draagzak (marsupi) als tip en die heeft erg geholpen. Op de dag dat ze namelijk kwam raakte mijn kleine uit het niets overstuur en ik heb die draagzak binnen paar seconde om gedaan en ben gaan lopen (10 minuten lang rondjes in huis). Ze huilde, maar stap voor stap werd ze rustiger. Mijn baby is geen huilbaby, maar ik merkte wel dat oververmoeidheid begon te spelen. Namelijk vanaf 19:00 tot 22:00 wilde ze niet slapen. Ik ben begonnen met die draagzak na de fles van 17:00/17:30 ging ze gelijk erin en dan sliep ze tot de volgende fles (10 uur bij mij), heb haar na twee weken overgezet in de moonboon en ben daarna begonnen om haar vanaf 18:00/18:30 uur op bed te leggen met een zelfde ritueel. Gaat het elke dag ‘perfect’? Nee, maar ik merk wel veel meer rust in de avonden en 9 van de 10 keer slaapt ze dan vanaf 19:00 uur tot 22:00 uur.
één maand geleden
Wat vervelend! Voor jullie en jullie kleine mannetje.
Er is al veel gezegd mbt z'n slaap en osteopathie (was ook mijn advies)
Mocht je toch het gevoel hebben dat het spugen/verslikken de oorzaak is kun je kijken of je het bedje wat schuin kan zetten en evt het matrasje vd kinderwagen.
Ook zou je kunnen kijken of nexium helpt (wel op recept, dus dan zul je de huisarts moeten vragen/overtuigen)
Bij onze oudste hielp de nexium gelukkig en heeft ze tot haar 1jaar gebruikt.
De krampjes en beter slapen kwamen pas met 4mnd.
Wel weet ik nog dat juist de 'moeilijke' tijd vd dag eind vd middag was en begin vd avond. Dit geldt voor veel kleintjes, ze komen dan moelijker in slaap en hebben veel prikkels te verwerken.
één maand geleden
Ik herken veel van mijn 2e zoon die bleek koemelkallergie te hebben. Op het cb zeiden ze toen hij heeft weinig symptomen maar verweis jullie tocht door voor een test in het ziekenhuis. Wij hebben toen gelijk de nutrilon pepti de gehaald voordat we überhaupt een afspraak hadden. Dat was echt een wereld van verschil
één maand geleden
Meid, ik voel je.
Onze man nu 8 weken oud is echt een super eter (ontlasting is een drama 1x in de 3 dagen) maar verder doet hij het prima.
Hij slaapt overdag heel goed, maar vanaf 17:00 uur is het drama tot 22:00 uur. Zo niet willen slapen wat wij ook doen. We letten op wakker rijden maar zodra wij hem weg leggen in zijn bedje is het draaamaaa. Krijsen, huilen alles erop en eraan.
In onze armen slaapt hij uiteindelijk wel, wij willen voornamelijk onze avond weer terug. Daar denkt de kleine man anders over.
Ook wij zitten dus met onze handen in het haar. Geen idee meer waar we goed aan doen. 😩 dus ik voel je, echt waar.
één maand geleden
Erg herkenbaar en doodvermoeiend! Wij hebben onze dochter van 8 weken tot 12 weken non-stop in een draagzak gehad, hele dag door - soms ook midden in de nacht na de voeding. En soms stopte ze alleen met huilen als ik er ook bij ging stofzuigen, het geluid maakte haar kalm. Huilend werd ze wakker ‘s ochtends. We zijn uiteindelijk wel gaan voeden met Nutrilon Omneo + druppels Sab Simplex. Was er wel een beetje huiverig voor maar ineens werd ze lachend wakker, wil niet meer in de draagzak, huilt alleen als ze moe is en we hebben weer een vrolijke baby die (as we speak) in de box zelf in slaap is gevallen!
één maand geleden
Ik hoorde laatst een verhaal van een vriend. Zijn baby’tje huilde continu. Ze hadden tot 2x toe gezegd je hebt gewoon een huil baby. Ze vertrouwde het niet en gingen voor de 3de x naar een osteopaat Die kwam er achter dat bij de geboorte iets was gebeurd met de nekwervel. Hier is toen iets mee gedaan wat weet ik niet. Maar het huilen was voor 70% over. Misschien toch nog naar andere dokters of osteopaat.