26 Reacties
21 dagen geleden
Reactie op barbzz
Ik was de comments door aan het scrollen vanaf onder om te kijken of dit al ...
En hierop nog aanvullend; ben je er van bewust dat je gedachten HEBT en jijzelf niet je gedachten BENT. Ik heb ooit eens met mindfulness geleerd om gedachten als wolken te zien; merk ze op, en zie ze weer wegwaaien.
En heel herkenbaar hoor, bij mij flitst het ook wel eens door m'n hoofd als het even niet makkelijk gaat met slapen..
21 dagen geleden
Wat goed dat je dit deelt. Ik heb hetzelfde. Een dochtertje die erg lastig in slaap valt ondanks dat ze altijd al op mij slaapt (draagzak of in ons bed), dus dan kan ik soms echt vanbinnen woest worden als ik ook nog 3 uur bezig ben met haar in slaap te krijgen. En idd het schuldgevoel wat heel snel daarna volgt want natuurlijk kan zij hier helemaal niets aan doen. Erg lastig.
20 dagen geleden
Ik kan het ook hebben, hoewel niet per se gericht op niet slapen. Maar voor mij kan het heel goed helpen om vaker iets voor mezelf te doen; even de deur uit, sporten of met iemand afspreken. Thuis bij mn kleintjes sta ik continu aan en ik krijg dan last van zenuwstelsel overload. Bij mij uit zich dat ook in boosheid/frustratie. Ik kan beter loslaten als ik er even uit ben geweest