24 Reacties

4 maanden geleden

Hey, ja ik heb woensdag een keizersnede gehad. Vanochtend ging het ineens veel beter, maar nu weer behoorlijke terugslag, dus ja ik herken het heel erg 😉. Sinds vandaag ben ik thuis en merk ook wel groot verschil tussen ziekenhuisbed en m’n eigen bed. Ziekenhuisbed kon je natuurlijk lekker de rug omhoog doen enzo en matras aanzienlijk harder.

4 maanden geleden

Ik ben ook aan het herstellen van een geplande keizersnede 1juli gehad. 1e keizersnede was ook spoed. Ik was op 2 juli al uit bed gegaan om te douchen en een stukje te lopen in het zh. Herstel gaat echt waanzinnig goed. Kan al heel erg veel en moet oppassen dat ik niet te veel doe anders krijg ik meer last. Heb van kant gewisseld met mn man omdat ik links beter uit bed stap dan rechts terwijl ik normaal rechts lig. 1e keizersnede had ik veel meer last dat die trok aan de wond. Kan je niet beter aan de andere kant uit bed stappen? Probeer je helemaal te strekken als je rechtop gaat staan? Ik heb geen kussen nodig maar je kan ook druk op de wond zetten als je omhoog komt? Ik ga eerst half op mn zij en gooi dan mn benen uit bed en dan druk ik me omhoog

4 maanden geleden

Het is bij mij nu 2 weken terug. Ik heb vooral last van een blijvende hoge bloeddruk -_- verder voelde de eerste 2 a 3 dagen of ik buikspieroefeningen had gedaan x 500 haha. Dat gevoel is bij mij inmiddels voor een groot deel weg. Wel ben ik veel moe en blijf ik bloed verliezen. Dat scherpe wat jij omschrijft heb ik heel soms op momenten dat ik teveel gedaan heb. M'n verloskundige zei tegen mij dat wanneer dat gevoel komt ik een stapje terug moet doen. Wat ik trouwens wel heb, sinds een paar dagen, is een gevoelige huid tussen m'n navel en het litteken. Of er brandnetels overheen gegaan zijn. Heel vervelend gevoel. Hopelijk gaat het snel beter ❤️

4 maanden geleden

Wat fijn de reacties! Ik denk dat ik teveel doe.. maar ook lastig om een balans te vinden in lopen/liggen en voor de kinderen zorgen

4 maanden geleden

Reactie op mommyyynn

Wat fijn de reacties! Ik denk dat ik teveel doe.. maar ook lastig om een ba ...
Heb je geen hulp die je daarmee kan helpen de komende paar weken?

4 maanden geleden

Bij mij zit de pijn overigens alleen rechts. Daar is waarschijnlijk die knoop gelegd oid. Vanbinnen brand het echt als ik een verkeerde beweging maak.. 😩

4 maanden geleden

Reactie op Kells1986

Heb je geen hulp die je daarmee kan helpen de komende paar weken?
Ja mijn vriend doet heel veel, maar moet zelf ook wel uit bed en af en toe lopen. Ik bedoel het is 6 dagen geleden dus wil ook niet klagen maar had verwacht dat ik meer zou kunnen nu. Haar verschonen gaat eigenlijk niet want dan sta ik te lang rechtop..

4 maanden geleden

Reactie op mommyyynn

Ja mijn vriend doet heel veel, maar moet zelf ook wel uit bed en af en toe ...
Misschien slim om een afspraak te maken met de gynaecoloog die je geopereerd hebt om je wond na te kijken! De ene keizersnede is de ander niet maar dit klinkt heel vervelend!! Sterkte ❤️

4 maanden geleden

Reactie op Kells1986

Misschien slim om een afspraak te maken met de gynaecoloog die je geopereer ...
Dankje! ♥️ ik ga morgen wel even overleggen met de verloskundige

4 maanden geleden

Ik heb ook een keizersnede gehad. Nu 8 dagen geleden. Wat mij helpt is uren inplannen waarin ik plat lig, ook overdag. En dat afwissel met wat kleine stukjes lopen in huis. Ik til niets behalve mijn dochter, maar doe dat met een buidelshirt zodat niet alle druk op mijn buik komt. Wat ik verder doe om het herstel te helpen is zorgen dat mijn voeten warm blijven, want dan is de baarmoeder ook goed doorbloed. Ik eet veel eiwitrijke producten die helpen bij het herstel van de wond. En ik doe als oefening 3x per dag een serie diepe buikademhalingen. Ik weet niet of je ook last hebt van de banden/ je zij. Wat mij daarin heeft geholpen is dat mijn man mijn zij heeft gemasseerd met Arnica zalf. En er een warme douche er op hielp bij mij ook.

4 maanden geleden

Ik bereid me er ook op voor dat er helaas een kans is dat het een kz wordt (ga wel eerst vaginaal proberen iom arts), heb het dus zelf niet gehad maar een vriendin zwoer bij: - arnicadruppels - een buikband / sluitlaken - kauwgom eten - laxeermiddel gebruiken - veel drinken, gezond en met veel vezels eten - paracetamol heel strikt iedere 6 uur 2 stuks nemen om een spiegel op te bouwen - bedpapegaai huren (gratis bij een keizersnede en je kunt in sommige gevallen zelfs zo’n ziekenhuisbed gratis huren) en een rugsteun kun je ook bij thuiszorgwinkel gratis lenen bij kz En verder heeeel veel rust eerste dagen (niet bezwaard voelen om je kindje aan te laten geven door je partner voor de voedingen). Ze zeggen 7 dagen in bed, 7 dagen op bed en 7 dagen rondom bed. Doe dus vooral rustig aan, hoe meer je je rust nu pakt hoe meer baat je erbij hebt qua herstel op de lange termijn ❤️

4 maanden geleden

PS. Ik hoorde dat sommige partners kortdurend zorgverlof hebben aangevraagd van wie de vrouw een keizersnede hebben gehad (speciaal bij een kz omdat het een enorm zware buikoperatie is), weet niet hoe lang jouw partner vrij heeft maar misschien ook de moeite om uit te zoeken of dat een optie is zodat je meer geholpen kan worden :)

4 maanden geleden

Reactie op Lou7

Ik bereid me er ook op voor dat er helaas een kans is dat het een kz wordt ...
Wat fijn alle tips! Thanks!! Vriend is 6 weken vrij (dus nu nog 5). Ik hou me vast aan volgende week, dan zal het beter gaan ♥️

4 maanden geleden

Ik heb 4 juli ook een keizersnede gehad. Maar ik heb eigenlijk een bizar goed herstel, weinig pijn en loop al regelmatig😅 Kraamzorg is ook verbaasd

4 maanden geleden

Mijn kraamverzorgende zegt dat je op dag 8 als de wond goed dicht zit moet gaan smeren met vitamine e olie op de wond ivm met verklevingen en bindweefsel

4 maanden geleden

Bedpapegaai wordt afgeraden in het ziekenhuis. Je gebruikt daardoor teveel je buikspieren... Ik zou proberen gewoon op de zij en dan uit bed te komen zonder papegaai.

4 maanden geleden

Heb ik bij mijn vorige ook gehad… heel vervelend en duurde lang bij mij. Tip: - bedpapagaai bij medipoint huren. - je kan bij de keizersnedeclub een scarban pleister kopen voor extra herstel van je litteken - zodra je litteken geheeld is goed masseren, dat voorkomt verklevingen En neem inderdaad echt je rust! Ga niet te snel weer dingen doen. Succes en sterkte!

4 maanden geleden

Hier ook een spoed keizersnede gehad op een donderdagavond en aangezien we in het ziekenhuis moesten blijven vanaf zondag avond elke middag even naar huis gegaan vanwege de oudste. Dus al vrij snel veel bewogen wat hier juist goed heeft gedaan! In het ziekenhuis motiveerde ze ook om vrij snel na de keizersnede al te beginnen met stukjes lopen, op de kamer of op de gang. Dat ging hier prima maar ik denk dat iedereen zelf aanvoelt of dit bij hun ook het geval is. Verder wel vanaf het begin om de 6 uur paracetamol genomen om een spiegel op te bouwen. 🌸

4 maanden geleden

Wat ik me kan herinneren van de vorige x was dat de eerste twee weken het meest pijnlijk waren, ik kon echt weinig en heb dus ook mijn rust zoveel mogelijk gepakt. De vier weken daarna heel rustig in huis opbouwen en kleine stukjes wandelen. Verwacht niet teveel van jezelf, hopelijk heb je voldoende hulp! En even het litteken laten checken kan natuurlijk nooit kwaad zeker als het de tweede x is heb je meer kans op verklevingen en complicaties…

4 maanden geleden

En laat je niet gekmaken door vrouwen die mega snel herstellen, mijn schoonzus stond ook direct te stofzuigen, dat is echt niet normaal ofzo, het is gewoon een middelzware buikoperatie dus geef jezelf de tijd ❤️