28 Reacties

2 maanden geleden

Oh wat vervelend! 😔 Ik ben ook ingeknipt maar mijn wond is inmiddels genezen. Niet ontstoken geweest maar wel paar x opnieuw open geweest . Ik heb dit gebruikt; Wellicht helpt het voor jou ook.

2 maanden geleden

Ohhh vreselijk zeg! Ik ben nu 2 weken geleden bevallen en wat een helse pijn aan die knip pff.. de hechtingen zijn nu opgelost ( onderhuids gehecht) maar de boel is weer ' open gesprongen ' dus het is nu open vlees. Ben he benieuwd hoelang dit grapje nog gaat duren. Vk zei veel laten drogen aan de lucht. Ik hoop snel dat er verbetering voor je is!

2 maanden geleden

Ik heb mijn vorige bevalling een knip gehad die niet genas. Na 12 weken nog steeds open en meerdere controles gehad. Toen besloten om aan te stippen. Ik wil je niet bang maken maar de eerste paar uur heb ik me geen raad geweten van de pijn. Met ibuprofen op naar bed gegaan en de baby een paar uurtjes bij oma. Toen ging het al een stuk beter! En daarna heel snel genezen en nooit geen last meer gehad. Nu opnieuw een knip gehad, toen ik dat tijdens het persen hoorde kreeg ik helemaal error omdat ik die ervaring had. Maar deze keer dus nergens last van gehad en nog niet. Ik hoop voor je dat het snel geneest en dat je er snel van af bent. Heel veel succes ermee! Ik duim voor je dat het snel opgeknapt is.

2 maanden geleden

Reactie op Charis91

Oh wat vervelend! 😔 Ik ben ook ingeknipt maar mijn wond is inmiddels ge ...
Ik gebruik dit inderdaad ook en ik spoel met kamille thee. Mijn dochtertje is maandag 3 weken. Bij mij is de hechting ook gaan wijken en ik word werkelijk gek van de pijn, het wordt wel langzaam beter maar als ik teveel gedaan heb… ooh man 😢 Of een verkeerde beweging, is het eindelijk dicht en dan hup weer open 🤬 Zitten, liggen, lopen of welke houding dan ook… het is echt walgelijk.

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ik gebruik dit inderdaad ook en ik spoel met kamille thee. Mijn dochtertje ...
Oh dat is echt vervelend ja! Ik had gelukkig niet heel veel pijn alleen toen het weer open was. Dan deed het voornamelijk pijn met lopen maar het was nog wel te doen . Veel luchten hielp hier enorm & inderdaad met dit spoelen + gaasje met dit spul erop! Was het zo weer dicht 😀

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ik gebruik dit inderdaad ook en ik spoel met kamille thee. Mijn dochtertje ...
Oja! En ik ben op advies van de huisarts overgestapt naar katoenen maandverband van always of yoni, ze zijn wel prijzig maar ik merkte gelijk verschil! Het wordt veel minder broeierig en kan dus beter drogen!

2 maanden geleden

Reactie op Charis91

Oh dat is echt vervelend ja! Ik had gelukkig niet heel veel pijn alleen to ...
Ja meer kan je niet doen 🤷🏼‍♀️

2 maanden geleden

Reactie op Charis91

Oh dat is echt vervelend ja! Ik had gelukkig niet heel veel pijn alleen to ...
Ik ben ook ingeknipt en bij mij blijft de wond steeds nattig/open. Het is nu 4 weken geleden dat ik ben bevallen. Heb je tips hoe ik de aryana druppels met het gaasje kan aanbrengen voor gewenst effect? Sindskort gebruik ik ook de aryana druppels met een gaasje. Ik lig dan in bed en leg het dan tegen de wond en blijf dan even liggen . Laatst had ik het gaasje met Aryana druppels in mijn onderbroek gelegd voor een tijdje en ging ik dingen doen. Nadat ik het eruit haalde kwam er een stuk wondvlees mee. 😩 Dus begin dan weer van voor af aan. Ook laat ik het vaak luchten. Ben benieuwd hoe jullie het gaasje aanbrengen, hoor graag jullie tips . 🙏🏾

2 maanden geleden

Reactie op JTCP

Ik ben ook ingeknipt en bij mij blijft de wond steeds nattig/open. Het is ...
Ik deed die druppels ook in het water waar ik mee spoelde bij elke wc beurt. Verder deed ik het gaasje met druppels erop leggen en dan benen wijd 🙈 daarna haalde ik het gaasje eraf en bleef ik nog even liggen. Ik zou het niet in je onderbroek laten want dan heb je inderdaad kans dat er iets mee komt en blijft plakken. Mocht je nog vloeien en maandverband gebruiken, always katoen! Die blijven niet plakken. Hopelijk is het snel genezen! 😘

2 maanden geleden

Reactie op Charis91

Oh wat vervelend! 😔 Ik ben ook ingeknipt maar mijn wond is inmiddels ge ...
Ja! Deze had de kraamzorg aangeraden. Dit gebruik ik sinds mijn kraamweek. Het heeft wel geholpen voor het genezen van de knip. Maar helaas niet voor de ontsteking.

2 maanden geleden

Arnica druppels van A Vogel helpt ook heel goed. Druppels door je water doen en drinken, en op een gaasje doen! Ik had ook zalf; levertraanzalf van jecovitol. Hele oude tip van vroeger gaf de verloskundige aan maar helpt heel goed! Die zalf doe je op een gaasje en laat je wel erop zitten tot je volgende plasbeurt en dan weer vervangen met nieuwe zalf en gaasje. Heeft bij mij veel geholpen de vorige keer!

2 maanden geleden

Reactie op Mama0724

Arnica druppels van A Vogel helpt ook heel goed. Druppels door je water doe ...
Zou eerder de druppels drinken en de zalf met een gaasje doen!

2 maanden geleden

Ik heb ook een knip gehad, nu ruim 2 weken geleden en heb het idee dat het allemaal netjes aan het genezen is. Jullie maken me wel een beetje bang met open springende hechtingen en wijkende wonden enzo 🫣 hoop niet dat dat bij mij nog gebeurt. Ik gebruik zelf Arnica tabletten van VSM (minder vies dan die druppels!) en heb het idee dat dat mn herstel flink ten goede komt, ook voor het vloeien.

2 maanden geleden

Ik heb een knip gehad op 17/7 ik ben binnen een week hersteld tip gebruik Detol ( bruine fles ) halve dop Detol en 3 dopjes of 4 dopjes lauw warm water en maak daarmee schoon waar je geknipt bent als het te erg brand iets meer water het mag wel een beetje branden hopelijk helpt het

2 maanden geleden

Hier hielpen arnica druppels van a vogel ook goed

2 maanden geleden

Reactie op KimselM

Ik heb ook een knip gehad, nu ruim 2 weken geleden en heb het idee dat het ...
Ik bijna een week geleden. Morgen worden de hechtingen los geknipt zodat het minder trekt. Verloskundige zei dat hun dat altijd op dag 6 doen. Maar vind dat nu een eng idee na het lezen van al deze reacties....

2 maanden geleden

Reactie op Guusje77

Ik bijna een week geleden. Morgen worden de hechtingen los geknipt zodat he ...
Dat hebben ze bij mij ook gedaan op dag 7, ondanks dat de hechting toen al week. Hij is niet verder open gegaan maar het scheelde enorm voor de druk erop!!

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Dat hebben ze bij mij ook gedaan op dag 7, ondanks dat de hechting toen al ...
Het is daarna dus niet (verder) open gegaan of iets dergelijks?

2 maanden geleden

Reactie op Guusje77

Het is daarna dus niet (verder) open gegaan of iets dergelijks?
Nee, dat is hetzelfde gebleven! Inmiddels begint het ook goed te genezen. Nu 3 weken terug bevallen!

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Nee, dat is hetzelfde gebleven! Inmiddels begint het ook goed te genezen. N ...
Ah oke....hoopte dat t ergste nu geweest was. Maar als ik t zo lees kan er de komende weken nog van alles met de knip gebeuren dus....😅