21 Reacties

19 dagen geleden

Ik lees even mee, meisje van 21 weken. Ook wisselend in tijd qua dutjes overdag, flesvoeding op vaste tijden.

19 dagen geleden

Wij hadden hetzelfde, derde dutje lukte amper, nu zijn we sinds 2 dagen naar 2 slaapjes per dag en dat gaat prima(tot nu toe) ze slaapt dan wel beide dutjes langer ongeveer 1,5 tot 2 uur

19 dagen geleden

Reactie op Oktober2022

Wij hadden hetzelfde, derde dutje lukte amper, nu zijn we sinds 2 dagen naa ...
Hoelaat doet ze der dutjes?

19 dagen geleden

2 dutjes is nog wel weinig ja! Ik zou het gewoon per dag bekijken, maar standaard wel dutje 3 proberen. Bij ons trouwens vaak ook het moeilijkste slaapje, maar een wandeling in de kinderwagen helpt dan en dan tukt ze daar even in!

19 dagen geleden

Reactie op Oktober2022

Wij hadden hetzelfde, derde dutje lukte amper, nu zijn we sinds 2 dagen naa ...
Jaloers!!🙈

19 dagen geleden

Dat is dus echt elke dag verschillend. Afhankelijk van hoe laat ze wakker wordt en dan doe ik steeds 2 uur wakkertijd tenzij ik merk ze is huilerig dan eerder. Maar eigenlijk hanteer ik altijd 2 uur wakkertijd ook al doet de korte dutjes. Miss doe ik dat verkeerd? En is ze oververmoeidheid

19 dagen geleden

Vooral meeveren op hoe de dag loopt en wakkertijden aanhouden. Was het een kort dutje, dan iets korter. Bij een lange slaap wat langer. 2 dutjes is heel erg weinig voor deze leeftijd.

19 dagen geleden

Reactie op Myfirst

Dat is dus echt elke dag verschillend. Afhankelijk van hoe laat ze wakker w ...
Zoals ROSAXX zegt! Wakkertijd zeker inkorten bij kort dutje (<45 min).

19 dagen geleden

Ze hebben zo'n 12 a 13 uur wakkertijd inclusief dutjes overdag. Dan kun je uitrekenen hoe laat ze s avonds weer echt de nacht in willen

19 dagen geleden

Mijn baby doet eigenlijk altijd maar 2 dutjes.. krijg hem moeilijk in slaap. Leg hem weg bij moeheid singalen. Maar hij pakt Snachts wel 12 uur mee. Is dit erg?

19 dagen geleden

Reactie op roosss12

Mijn baby doet eigenlijk altijd maar 2 dutjes.. krijg hem moeilijk in slaap ...
Een baby van 5 maanden heeft gemiddeld ongeveer een nacht van 12 uur en overdag nog zo'n 3 uur aan slaap nodig. Kom je hier niet aan, is het natuurlijk niet perse "erg" maar blijf goed kijken naar je kindje. Dus 2 dutje van 1,5 a 2 uur kan ook werken! Zijn het bijvoorbeeld maar 2 dutje korter dan 1 uur is het wel erg weinig overdag.

19 dagen geleden

Reactie op Beanie85

Een baby van 5 maanden heeft gemiddeld ongeveer een nacht van 12 uur en ove ...
*dutjeS dus 🙄😉

19 dagen geleden

Reactie op Beanie85

Ook na het ochtend dutje? Als ik het schema van slaaptips baby bekijk houden zij 45 min aan. En adviseren ze wakker te maken

19 dagen geleden

Reactie op Myfirst

Ook na het ochtend dutje? Als ik het schema van slaaptips baby bekijk houde ...
Ik ben noet zo van de slaaptips en coaches enz. Hou alleen een beetje in de gaten dat ze niet te lang wakker is. Volg gewoon echt mijn dochter en eigenlijk gaat dat gewoon heel goed, we hebben (over het algemeen) een hele goeie slaper! En de slaapjes overdag hebben nog nooit invloed gehad op de nacht ofzo. De ene keer doet ze smorgens een hele lange slaap (weleens 2 of 3 uur!) En de andere keer 30 minuten. In het eerste geval is ze tot haar volgende slaapje wel een 2 uur wakker, in het laatste ligt ze er binnen een uur weer in. De nacht begint altijd tussen 19.00/20.00 (maar bijna altijd voor 19.30) en ze doet echt een nette 12 uur slapen. Ongeacht hoe de dag verliep met slapen. Oh en een baby wakker maken vind ik echt zielig 🙈 tenzij het dus moet vanwege weggaan of iets. Maar anders zeg ik...lekker laten slapen!

19 dagen geleden

Reactie op Beanie85

Dit deed ik eerst ook maar las in de slaapgids dat hazenslaapjes hazenslaapjes instandhouden. Na een week proberen te rekken tot 1,5 / 2 uur wakkertijd hebben we wel een "ritme" van 3 slaapjes. Maar dan moet de dag niet voor 7 uur starten anders zit ik op 4 slaapjes haha.

19 dagen geleden

Reactie op Beanie85

Ik ben noet zo van de slaaptips en coaches enz. Hou alleen een beetje in de ...
Ja, de mijne slaapt ook graag lang in de ochtend..wel lekker eigenlijk 😁

19 dagen geleden

Reactie op CarolineF1986

Ja, de mijne slaapt ook graag lang in de ochtend..wel lekker eigenlijk 😁
Ja, mijne ook 9 vd 10 keer...haar beste dutje vaak! Zo lekker 😬

19 dagen geleden

Reactie op Myfirst

Dit is mijn tweede en heb de oudste tot ze 2.5 was nog nooit wakker gemaakt (alleen als we ergens echt naar toe moesten natuurlijk). Of het moet echt extreem zijn, maar de meeste kindjes ontwikkelen echt zelf wel een ritme. Zij sliep ook altijd ‘s ochtend lang en daarna 2x kort. Werkte helemaal prima. Dat trok wel weer bij toen ze naar 2 en 1 dutje ging. Onze baby nu heeft totaal nog geen ritme en kijken echt naar wakkertijden. Ene keer wat eerder naar bed ‘s avonds, andere keer wat later. Eventueel in de draagzak een dutje eind van de dag als het lastig gaat.

16 dagen geleden

Hier kindje van 21 weken en al een heel tijdje maar 2 dutjes. En in de na middag klein powernapje in draagzak. Ik maak me er niet druk om hij is vrolijk en blij dus prima ik krijg het ook echt niet anders voor elkaar haha

16 dagen geleden

Reactie op Myfirst

Wakker maken heb ik nooit gedaan zo zielig vind ik dat