4 Reacties
15 dagen geleden
Zelfstandig spelen doen ze nog lang niet en hoeven ze ook absoluut niet te kunnen. Ze is gewoon veel geborgenheid nodig. Onze 2e dochter ook. Heel verschil met de de 1e.
Als ze wat ouder lukt het vast beter of even af en toe in de wipper te doen
15 dagen geleden
Hier hetzelfde alleen dan op de opvang. Heel vervelend voor personeel van de opvang, maar ook voor m’n zoontje.
Het is denk ik een kwestie van wennen.
Het enige jammere vind ik dat de opvang zelf best negatief is! Hij is 3x geweest, en elke keer als ik hem dan op kwam halen was het altijd alleen het negatieve benoemen. “Hij heeft wel veel aandacht nodig”, “ik kan niet de hele dag met hem op de arm lopen, we hebben nog meer kindjes op de groep” en de laatste keer zei ze zelfs: “de moeilijkste kinderen nu worden later de makkelijkste kindjes is onze ervaring”.
Ze zullen het goed bedoelen maar het geeft me ergens wel een naar en geen gerust gevoel om hem daar te brengen.
Het is natuurlijk helemaal oké dat ze dat soort dingen benoemen, maar benoem dan ook wat er wél goed ging.
Ik heb helaas geen tips, wel herkenning. Ik denk dat we even zullen moeten doorbijten 🥴
15 dagen geleden
Heel lastig, voor je kindje en voor jou! Persoonlijk denk ik dat je gastouder (of opvang) ook met de kindjes moet leren werken die wat meer geborgenheid nodig hebben. Zou ze in de draagzak kunnen? Dan heeft de go de handen wat meer vrij? Zelfstandig spelen is echt nog teveel gevraagd en je kleintje is voor het eerst in dr leven gescheiden van moeder.
Mijn advies; volg altijd je eigen gevoel. Mijn eerste is van een gastouder naar een opvang gegaan omdat ze daar meer leidsters hadden die haar konden steunen, waar de go haar vaak lang in de box of bed moest laten liggen omdat ze alleen was met nog andere kindjes.
15 dagen geleden
Eczeem en vastgehouden worden, dat herken ik wel. Hier ook vanmiddag oppas gehad en hij wilde alleen maar op de arm. Soms hebben ze gewoon wat meer geborgenheid nodig. Zeker in de fase dat ze ontdekken dat mama weg kan gaan.. hopelijk voor jullie een fase en weer wennen. Liefs