92 Reacties
14 dagen geleden
Me too. Op schoot nemen. Hoofd naar voren en op het hoofdje leunen voor geborgenheid helpt soms
14 dagen geleden
Reactie op roosss12
Ik denk dat ik er ook in zit. Stiller, ander slaappatroon, meer huilen. All ...
Ja die van mij is ook 3 maanden. Ze gaan uit van de uitgerekende datum voor die sprongen. Ik was uitgerekend op 8 juli en ben bevallen op 17 juli. Hij is nu precies 3 maanden oud.
14 dagen geleden
Je kunt ook voor de spiegel gaan staan of er gewoon even voor hem zijn. Benoemen, mama is hier. Doe ik ook altijd bij een driftbui. Helpt jezelf om rustig te blijven. Hopelijk nemen ze dan de rust over
14 dagen geleden
Reactie op roosss12
Oh ja dacht ik al. Die van mij is dan 1 dag ouder dan die van jou! Hoe lang ...
In de app staat 35 dagen😩
14 dagen geleden
Een baby van nog geen vier maanden voor de tv zetten?😳 sorry ik snap dat het zwaar is als je baby ontroostbaar is maar op zon jonge leeftijd al voor de tv parkeren is echt zo ongezond 🥺 De reden dat dat ‘helpt’ is omdat hij dan afgeleid is van zijn ongemak. Kan je hem niet op een meer verantwoorde manier afleidende door hem bijv voor een spiegel te zetten of voor het raam? Muziekje erbij aan?
Succes!
14 dagen geleden
Reactie op AnoniemLwd
Een baby van nog geen vier maanden voor de tv zetten?😳 sorry ik snap dat h ...
Ik denk dat iedere manier die ouders ademruimte geeft in zo'n heftige tijd, een goede is. Vooraf hebben we allemaal doelen en grenzen, maar als een kind zo ontroostbaar is snap ik heel goed dat je soms met oplossingen komt die je vooraf niet wenselijk zou hebben geacht. Zeker als ze aangeeft op haar tandvlees te lopen denk ik dat het goed is dat ze een manier zoekt voor zichzelf om hier doorheen te komen nu. Een huilende baby met zelf slaaptekort is killing. Liever tv dan een je geduld verliezen met een baby.
Werkt een draagzak nog ? En heb je eventueel nog hulptroepen om af en toe over te kunnen nemen ?
14 dagen geleden
Reactie op AnoniemLwd
Uhmm, ik wil niet vervelend doen maar volgens mij loopt deze mama met haar ziel onder haar arm vanwege een verdrietige baby en jij gaat belerend met je vinger wijzen over tv gebruik. Ik vind het persoonlijk een beetje ongepast.
Deze mama voelt zich al rot genoeg, zonder dat deze toon wordt aangeslagen.
Niet dat je er niks over mag zeggen maar op een andere manier verpakken zou een optie zijn?!
Voor TS: ik heb geen tips, alleen blijven ademhalen. En ik zet mijn baby ook weleens voor de tv. Als zij haar dag niet heeft oid, moet ik toch ook poepen, eten of iets in die geest.
Weet je zeker dat het met een sprong te maken heeft?
14 dagen geleden
Reactie op layla223
Sprong 4 is toch ongeveer vanaf 16 weken? 3 maanden is sprong 3 toch
Denk zelf dat het ook niet uitmaakt hoe het heet 😂. Tenzij de baby automatisch stopt met huilen omdat hij/zij zich verrekend had😅. Je zit er toch maar lekker mee 👶🏼
14 dagen geleden
Reactie op Beanie85
Een baby gaat niet dood van even naar de tv kijken, ziet kleuren en bewegin ...
Ik zat er net zelf over na te denken: Lina heeft gisteren prikjes gehad en is vandaag hangerig, verhoging en huilerig. Ik leid haar de hele tijd af met grapjes en liedjes, dus dan leid ik haar ook af van haar ongemak.
En als je er doorheen zit of gewoon omdat je moet poepen, is de TV een fantastisch redmiddel!
14 dagen geleden
Reactie op AnoniemLwd
Hoi AnoniemLwd, ik open dit topic niet om van jou te horen hoe ik met mijn kind om moet gaan. Ga je moeder maffiosa maar elders uiten😉.
@de rest die het voor me opneemt, heel lief ❤️!!
14 dagen geleden
Reactie op Kellaaa
Ik zat er net zelf over na te denken: Lina heeft gisteren prikjes gehad en ...
Gelijk heb je ook. En ik ben er ook blij mee! Iedere moeder doet het op haar eigen manier en dat is helemaal oké. Ik moet zelfs toegeven dat ik uitkeek naar het moment dat ik hem even voor de tv kon zetten haha, hij heeft er eindelijk interesse in. Het lijkt nu ook echt de enige methode om zo’n driftbui te doorbreken en voor mij om even 10 min te kunnen ademen haha!
14 dagen geleden
Reactie op Koekoeksklok
Ik denk dat iedere manier die ouders ademruimte geeft in zo'n heftige tijd, ...
Dank voor je bericht ❤️!!!
Draagzak en wandelen lijkt vandaag te helpen. Als ik middenin zo’n driftbui van onze zoon zit ben ik totaal niet meer oplossingsgericht 🤣🙈. Op de een of andere manier komen zulke simpele oplossingen dan niet meer in me op. Gelukkig heeft hij na begin van de middag niet meer zo hard gehuild! 🙂
14 dagen geleden
Reactie op kinderwens1995
Gelijk heb je ook. En ik ben er ook blij mee! Iedere moeder doet het op haa ...
En dat moet je dus lekker doen. Hij heeft niks aan een uitgebluste mama dus op adem komen is super belangrijk!
Ik vind het wel vervelend voor je…
Ik heb ook vaak rustige muziek aan, er is op Apple Music zo’n playlist met piano muziek en white noise er doorheen.
Ik word er zelf sowieso rustig van en Lina vaak ook. Misschien heb je er niks aan maar wilde het toch zeggen! ☺️