92 Reacties

14 dagen geleden

Reactie op AnoniemLwd

Een baby van nog geen vier maanden voor de tv zetten?😳 sorry ik snap dat h ...
Soms kan dat beter wel even. Aan een mama die door het gehuil het niet meer weet heb je ook niks soms is een half uur genoeg om er weer tegenaan te kunnen. Een huilbaby is zwaar

14 dagen geleden

Reactie op kinderwens1995

Dank voor je bericht ❤️!!! Draagzak en wandelen lijkt vandaag te helpen. A ...
Nee dat snap ik. Als ze zo tekeer gaan kom ik ook in een soort error modus. Fijn dat het wat beter lijkt te gaan 🥰

14 dagen geleden

Reactie op Kellaaa

En dat moet je dus lekker doen. Hij heeft niks aan een uitgebluste mama dus ...
Dankje!🥰 ik ga het morgen eens opzoeken.

14 dagen geleden

Reactie op AnoniemLwd

Ik denk dat ze zelf een bananenpak aan moet trekken en dan voor de baby moet gaan dansen. Als ze dan de tamboerijn erbij doet en ook nog zelf zingt, lijkt me dat zee een pedagogisch-didactisch verantwoorde aanpak om de baby af te leiden. En nu on-topic: mijn troefkaart is altijd de draagzak. Als ik het echt niet meer weet ga ik daar mee lopen, maar dat werkt natuurlijk niet bij elke baby.

14 dagen geleden

Ik heb met je te doen.. Laatst zaten wij ook in een situatie waarbij de kleine niet te troosten was. Ze was aan het krijsen, liep rood aan en het was echt te sneu om aan te zien. Je probeert de baby te begrijpen, maar het lukt niet en dit kan frusterend zijn. Jouw stress voelt de kleine aan, dus als je hem op welke manier dan ook wat kan troosten, dan gewoon doen! Wij hebben toen Dancing Stars op tv aangezet. Ze werd kalmer en wij dus ook. Zo nu en dan de tv aan kan echt geen kwaad!

14 dagen geleden

Reactie op AnoniemLwd

Er zijn wel meer dingen ongezond waar een ouder toch voor kiest. Ga je iedereen die iets doet gelijk van commentaar voorzien? Jij zal vast heel gezellig zijn op een feestje.

14 dagen geleden

Reactie op AnoniemLwd

Laat ik eens als een vader reageren. Mijn dochter als zii heel erg overstuur is door krampjes, regeldagen of wat het dan ook is, dan weet ik het ook niet meer en mijn vrouw dan ook niet als zij non-stop aan het huilen is en als mijn kind dan heel even rustig wordt van Woezel en Pip dan ben ik blij! Dat jij alles oh-zo perfect wilt doen moet je zelf weten, maar deze vrouw vraagt juist hulp omdat ze het even niet meer weet, en jij beukt er dan nog even verder op los, echt diep triest! Opbouwende kritiek prima, maar dit is iemand nog verder naar beneden halen… en dan kan je mij ook maar een slechte vader noemen omdat ik mijn dochter van 13 weken ook eventjes tv laat kijken… Laat mensen in hun waarde!

14 dagen geleden

Voordat ik moeder werd, dacht ik altijd: ik ga mijn kind de eerste jaren niet voor de tv zetten. En ja hoor: mijn oudste keek al met 4 maanden 😂😂🙈

14 dagen geleden

Geen ervaring met een continu krijsende / huilende baby maar soms wanneer hij iets langer huilt helpt zingen heel goed. Al is het om jezelf rustig(er) te houden (geen fan van zingen, neuriën werkt ook als een tierelier).. Soms helpt super vrolijk doen ook, dan kunnen we hem eruit trekken. Lopen / wiegen. Veel naar buiten, zodat hij beter slaapt. Veel sterkte iig. Hier de tv nog niet geprobeerd, maar ik zie de kleine man wel geïnteresseerd kijken wanneer ik wel eens Gordon Oorlog in de Keuken aan het kijken ben 🤣 dus wie weet helpt dat in geval van ontroostbaar zijn. Als het helpt, zeker doen als je daardoor even adem kan halen! Goed voor jezelf zorgen en afwisselen om niet overprikkeld te raken. Hopelijk is het een fase en anders vooral aan de bel trekken bij HA of CB, en vooral blijven aandringen als ze niets willen onderzoeken 🙏🏼 veel sterkte 🌹

14 dagen geleden

Reactie op Mr1888

Laat ik eens als een vader reageren. Mijn dochter als zii heel erg overstuu ...
Ik denk dat Anoniemlwb de boodschap nu wel duidelijk heeft:) zullen we ook haar een beetje in waarde laten? En men ja ik denk hier ook t geval van iets in de ontwikkeling en veel huilen. Heb je steun van mensen om je heen, zodat jij misschien even iets voor jezelf kan doen? CB zei ook dat je extra fles mocht geven. Alles wat het kindje afleidt is denk ik oke. Ook als je als moeder in een bananenpak voor hem wil dansen :)

14 dagen geleden

Reactie op Rdam 88

Voordat ik moeder werd, dacht ik altijd: ik ga mijn kind de eerste jaren ni ...
Hahaha ja zo dacht ik ook. En ik voelde me ook wel schuldig toen ik hem even over de tv zette (overigens nooit langer dan ca 10 minuten). Maar toen ik mijn zus sprak (zij is een soort oermoeder met 4 kindjes vlak na elkaar, respect), vertelde ze dat zij de tv ook soms als oplossing koos. En blijkbaar hier veel vrouwen ook, haha. Dus dat neemt het schuldgevoel al wat weg 🤪. @de rest, bedankt voor alle tips. Onze zoon krijgt gelukkig niet continue, maar lijkt nu twee vaste momenten te hebben (begin middag en avond) dat hij het zeker 2 uur lang op een krijsen zet. Ik ben best nuchter, maar relativeren lukt me dan echt niet meer haha. En gelukkig heb ik veel hulp van mn partner die in de avonden thuis is. Familie woont niet om de hoek, dus dat is wat minder evident. Wat de afgelopen hielp, buiten dan de tv (speciaal voor AnoniemLwd😂), is wandelen met de kinderwagen, in bad (daarna wel weer krijsen want aankleden 🤪), een rondje lopen door huis en naar van alles kijken. Verder lijkt zingen, heel blij doen, kletsen etc niet te helpen. Als de man eenmaal besloten heeft dat hij chagrijnig is, dan is hij nog erger dan wanneer ik ongesteld moet worden 🤣🥲. Gelukkig is het allemaal een fase, want hiervoor ging het allemaal heel goed. Sterkte aan alle mama’s en papa’s die ook met een kindje zitten die slecht in hun vel zit door het sprongetje. Hopelijk voelen onze kleintjes zich gauw beter! 💕

13 dagen geleden

Reactie op kinderwens1995

In de app staat 35 dagen😩
Girl whatttt 35 dagen 🤣🥲🥲

13 dagen geleden

Sterkte iedereen!!! Het gaat uiteindelijk vanzelf over😆. In de mei groep is een heel lang topic misschien staan daar nog tips in! Of topic wat betreft het tv kijken: het is wel degelijk schadelijk voor kinderen onder de 2 (wist ik ook niet) maar lubach heeft hier toevallig over gesproken. https://youtu.be/z_Wmt9HZwIE?si=xphMbWXY8li6zoC- Maar he soms doe je dingen uit wanhoop.

13 dagen geleden

Hoort in de slaap krijsend huilen er ook bij? Schrik me een hoedje iedere keer. Zo zielig. Lijkt ook alsof hij opeens de slaap cyclus niet meer kan koppelen

13 dagen geleden

Met handen in het haar waren de contrast videos van hey bear (youtube) soms een uitkomst. Van dansend fruit tot in slaap vallende sterretjes en maantjes. Bij onze oudste een uitkomst in die pieken van sprongetjes/kiezen/prikjes/ziek zijn. (En al het andere genoemde ook: draagzak, wandelen, hupsen, wiegen, badje) maar ieder kindje is weer anders. Oudste werd zen als ik z'n tut over z'n oogjes deed en de jongste wordt wild als ik iets over z'n ogen leg 😅

13 dagen geleden

Reactie op nautic

Sterkte iedereen!!! Het gaat uiteindelijk vanzelf over😆. In de mei groep ...
Thanks voor het delen! Ik geloof ook niet dat het goed is en ben ook echt geen voorstander van schermtijd. Vooral omdat ikzelf zoveel fijne jeugdherinneringen heb aan spelen etc., niet aan de computer of online spelletjes. Niet dat m’n baby nu al herinneringen maakt voor later 🤪. Maar goed, als het mij toestaat om even (max 15 min) naar het toilet te gaan, m’n ontbijt te maken of even te ontprikkelen dan teken ik ervoor. Iedere ouder doet het op zijn of haar eigen manier 😊.

13 dagen geleden

Reactie op Suzzanne

Met handen in het haar waren de contrast videos van hey bear (youtube) soms ...
Hahaha oh wat een goeie tip!! Ik ga het morgen opzoeken als het nodig is :-).

13 dagen geleden

Reactie op femke91

Hoort in de slaap krijsend huilen er ook bij? Schrik me een hoedje iedere k ...
Volgens mij wel! Hier komt hij sinds vandaag niet meer in een diepe slaap 🥲

13 dagen geleden

Reactie op Kellaaa

Uhmm, ik wil niet vervelend doen maar volgens mij loopt deze mama met haar ...
Mijn reactie was helemaal niet belerend bedoeld? Ik vind het echt jammer dat meerdere dames mijn reactie zo slecht opvatten en er zo agressief op reageren terwijl dat totaal mijn intentie niet was. Het is lang niet bij iedereen bekend hoe slecht schermgebruik voor baby’s/jonge kinderen is. Mag ik daar dan niet voor waarschuwen? Daarnaast was mijn bericht helemaal niet alleen maar belerend want ik dacht ook gewoon met haar mee door een alternatief/advies te delen en haar (welgemeend!) succes te wensen nota bene… Heel jammer dat jullie gelijk van een kwade bedoeling uitgaan van mijn kant 🤷🏻‍♀️

13 dagen geleden

Reactie op Mr1888

Laat ik eens als een vader reageren. Mijn dochter als zii heel erg overstuu ...
-edit mod Eliza- reactie weggehaald, ongepast