93 Reacties
13 dagen geleden
Reactie op AnoniemLwd
-edit mod Eliza- reactie weggehaald, ongepast
Laat ik het netjes verwoorden, iemand hulp bieden is juist iets goeds, maar zoals ik zei de manier waarop je dat deed is niet echt op een positieve manier, dit zou ik dan anders doen!
Een schuld gevoel heb ik zeker niet, een trotse vader zeker wel.
Maar als ik je een tip mag geven, denk 2x na voordat je iets typt, want anders word je snel een “internet held” genoemd zoals ze dat zeggen.
13 dagen geleden
En dan nog een berichtje in het algemeen omdat ik niet op alle negatieve berichten kan reageren maar ik wel wil laten weten hoezeer het mij raakt dat ik zo door iedereen massaal wordt aangevallen en beschuldigd: je kan mij ook op een normale manier laten weten dat mijn bericht veroordelen overkomt, zoals koekoeksklok dat deed. De manier waarop jullie mij de grond in stampen terwijl ik helemaal geen kwaad in de zin heb gehad vind ik echt niet normaal. Ik wordt zelfs in een ander topic nog op mijn vingers getikt hierover! Echt ontzettend flauw. Misschien moeten jullie eens bij jezelf nagaan waarom je je zo enorm aangevallen voelt, terwijl ik slechts een feit benoem… Dat ik het verkeerd verwoord heb geef ik toe, nu ik het terug lees komt het inderdaad belerend over. @ TS sorry daarvoor. Als jullie me zouden kennen zou je weten dat het nooit zo bedoeld was. Ik ben ook maar een mens die soms een berichtje niet naleest voor ze het verstuurd. Succes met de lastige periode iig
13 dagen geleden
Reactie op Mr1888
Laat ik het netjes verwoorden, iemand hulp bieden is juist iets goeds, maar ...
Bedankt voor de tip en daar heb je helemaal gelijk in! Ik had mijn bericht inderdaad niet nagelezen en ik snap achteraf dat het vervelend over kwam. Dat is het nadeel van geschreven tekst zonder intonatie en gezichtsuitdrukking erbij. Jullie reacties op mij gingen echter wel erg ver hoor. Maar goed ik laat het hierbij
13 dagen geleden
Reactie op AnoniemLwd
-edit mod Eliza- reactie weggehaald, ongepast
TS geeft zelf aan dat haar kind ontroostbaar is.
Zal jij geen last van hebben, want alles gaat voorbeeldig als ik jouw berichten mag geloven.
Maar als je met een ontroostbaar kind zit, word je langzaamaan lichtelijk gestoord.
Je slaapt niet, constant gehuil, constant die prikkels, je weet niet meer wat je moet doen, je weet niet wat je fout doet of hoe je het voor jouw kindje beter kunt maken.
Een ontroostbare baby is een slijtageslag.
Een aanslag op je mentale gesteldheid.
Dus ga nou niet eerst allemaal belerend doen omdat jouw leventje zo perfect is en het onze niet, en haar vervolgens zwartmaken in dit topic omdat ze uit (veel te hoog opgelopen) emotie reageerde.
Elke moeder met een ontroostbare baby heeft een veel te kort lontje. Ikzelf ben tegenwoordig een strijker.
Dan is er weinig nodig om me te laten ontploffen kan ik je vertellen.
13 dagen geleden
Reactie op AnoniemLwd
En dan nog een berichtje in het algemeen omdat ik niet op alle negatieve be ...
Je manier van aangeven was niet bepaald netjes.. en die emoji’s erachter waren al helemaal onnodig, is al gelijk zo judgemental.. zo ver ik lees vroeg ze ook alleen om tips en niet om kritiek. Ik denk dat het vooral belangrijk is om ongevraagde meningen/kritiek in het vervolg voor jezelf te houden, want zoals je ziet reageren mensen erop en dat snap ik. Ik zou het zelf ook hartstikke vervelend vinden als ik kritiek ontvang terwijl dat nergens mijn vraag is. Dus nogmaals mijn tip: geef geen ongevraagd advies/kritiek. Dan kun je dit soort dingen ook voorkomen.
13 dagen geleden
Hi,
Ik zie dat de discussie een beetje off-topic is geraakt en dat helpt niet echt bij het oorspronkelijke onderwerp. Om de focus weer terug te krijgen, ga ik wat reacties weghalen. Laten we proberen bij het onderwerp te blijven en het gezellig houden!
Liefs,
Eliza
11 dagen geleden
Nou het ondenkbare is gebeurd, hij is al 2 dagen ongelofelijk lief geweest. Geen vuiltje aan de lucht🤣. Alleen vrijdagavond kon hij de slaap absoluut niet vatten en werd hij telkens huilend wakker na 5 min. Hopelijk duurt sprong 4 voort met afwisselend ook zulke rustige dagen 😃💕.
9 dagen geleden
Ik ben 3 seizoenen Word Party verder op Netflix en we zijn net aan Teletubbies begonnen. My god, ik moet zelf 35 dagen op vakantie om bij de komen van deze helse sprong 🤣
Maar het wordt beter, nu 3 weken verder. Het einde is in zicht, ze ligt nu voor het eerst weer ‘s middags in haar eigen bedje in plaats van slaapje 3 op mij geplakt. Ben gewoon in de war en weet even niet wat ik moet gaan doen nu haha. Misschien een keer mijn haar gaan wassen na 5 dagen droogshampoo 😵💫🙋🏼♀️
9 dagen geleden
Reactie op AnoniemLwd
Een baby van nog geen vier maanden voor de tv zetten?😳 sorry ik snap dat h ...
Ben ik met je eens. Kan even werken als afleiding maar in the end maakt het het alleen maar erger. Nog meer overprikkeling.
Mijn advies: zorg zoveel mogelijk voor rust en regelmaat. Juist misschien wat eerder in bed leggen dan later etc. En er voor de baby zijn als hij verdrietig is. Dichtbij je houden. Blijven ademen, het gaat voorbij. Bij zo overstuur zijn zou ik juist een donkere ruimte zoeken zonder prikkels dat hij kan ontspannen.
9 dagen geleden
Reactie op Birdsbees
Ben ik met je eens. Kan even werken als afleiding maar in the end maakt het ...
De onrust is bij TS voorbij. Ik denk als je terugleest dat we niet suggereren dat je ze voor de TV moet zetten uit angst dat ze de aflevering van Emily in Paris missen en dat je moet uitleggen wie Alfie is, maar dat als een moeder het doet en niks anders helpt bij een moeder die er ook doorheen zit dat je er ook niet zwaarder aan moet tillen dan nodig.
Jouw adviezen zijn zeker goed, maar simpelweg niet altijd haalbaar 🤷🏼♀️
8 dagen geleden
Reactie op WeS187
TS geeft zelf aan dat haar kind ontroostbaar is.
Zal jij geen last van heb ...
Ik vind de eerste reactie van AnoniemLwd ook niet prettig en daar komt ze zelf ook op terug. Maar de manier waarop jij op haar reageert vind ik behoorlijk agressief en zeer ongepast. Zeker gezien het feit dat AnoniemLwd uitlegt dat het niet belerend was bedoelt en excuses maakt aan TS voor de manier waarop zij het had opgeschreven.
Ik heb ook een huilbaby en daarnaast nog een kindje van 18 maanden. Dus dat korte lontje ken ik. Maar daar kan AnoniemLwd ook niks aan doen. Dus laten we niet ontploffen richting iemand die iets onhandig opschrijft (maar waar zeker wel een kern van waarheid in zit).
8 dagen geleden
Ik zit soms ook echt met mijn handen in het haar. Tv heb ik helemaal niet eens aan gedacht. Ik kan je vertellen wat ik ga doen bij eerst volgende x dat ze ontroostbaar is 😅
Blij dat het nu goed gaat bij je kleine❤️ het is soms ook zo pittig he 🥹🥹🥹 soms ook zoooo onduidelijk waardoor het komt 😫
8 dagen geleden
Reactie op momlin
Ik zit soms ook echt met mijn handen in het haar. Tv heb ik helemaal niet e ...
Je doet wat je kan 🤷🏼♀️. En TV is zeker niet goed en je zet ze er niet continue achter, maar als het een cyclus even kan doorbreken en rust terugbrengt is het prima. En de generatie van 'vroeger' vindt het not done, maar ze moeten zelf niet vergeten dat er speentjes in Jenever gedoopt werden om de baby te laten slapen. Denk dat het veilig is te zeggen dat iedere generatie opties had die niet optimaal waren 😅
7 dagen geleden
Oh dat tv onderdeel gaat weer door 🤣 ach je kunt je maar wat drukmaken om andermans opvoeding.
Bij ons lijkt de onrust nog steeds voorbij. Het was echt mega heftig maar gelukkig kort.
Wat hier, anders dan de tv, hielp was wandelen met de kinderwagen en door huis lopen en overal naar kijken (wanneer overstuur). Voor de rest is het veel je kindje vasthouden en troosten en het even doorstaan 🥲😢.