54 Reacties

4 maanden geleden

En hoewel ik wist dat ze konden komen, schrok ik mij toch even het apelazarus van de bloedprop die zo in de wc gleed op dag 1 😁

4 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

En hoewel ik wist dat ze konden komen, schrok ik mij toch even het apelazar ...
Sowww! T*ring ik had er net 1! De kraamhulp zei dat ze "niet groter dan je vuist" mogen zijn maar de mijne was niet heel veel kleiner dan dat hoor!! 😱 Ik neem aan dat het normaal is maar ik heb er tóch een foto van gemaakt om morgen aan m'n vk te laten zien..

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Sowww! T*ring ik had er net 1! De kraamhulp zei dat ze "niet groter dan je ...
Same here

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Sowww! T*ring ik had er net 1! De kraamhulp zei dat ze "niet groter dan je ...
Mega smerig want ik had dus net gepoept, en die lag ook nog in de wc-pot. Maar ja, weet je, op een gegeven moment ben je ook echt alle schaamte voorbij hè 😅

4 maanden geleden

Overlegd met de kraamhulp en vk, mijn stolsel was volledig normaal. 'Maatje tennisbal' mag gewoon. Alleen als ik die aan het einde van de week nog een keer 1 zou verliezen moest ik even bellen, óf als ik dan meerdere kleinere stolsels zou verliezen die bij elkaar opgeteld ook groter dan een vuist/tennisbal zouden zijn. Ik heb licht bloedverlies, vergelijkbaar met een lichte menstruatie, dus dat was verder helemaal normaal.

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Foto vergeten 🤭 kijk hoe knap! 🥹😭
Wat een schatje!! Van harte gefeliciteerd hoor!!

4 maanden geleden

Hoi allemaal! Ben een beetje afwezig sinds de bevalling hahahaha. Ergens op een of andere manier geen behoefte meer om dingen te delen? Ook op insta niks gedeeld nog, het voelt soort van bevrijdend om dat eens niet te doen😂😂😂 Maaaaaar dit topic vind ik wel weer leuk en gezellig. Antwoord op de vraag wat viel mee; deze kraamweek. Wauw, ik wist niet dat dit kon. Ja je hoort verhalen, maar ja sommige mensen doen dingen wat rooskleuriger overkomen dan het werkelijk is...😂 Wat een verademing om dit mee te mogen maken na de bevalling en het herstel na onze dochter! De bevalling ging rete snel, ik kwam thuis met minder (bekken-)pijn dan dat ik thuis verliet en het herstel loopt op rolletjes. Hoe dan?! Na zoveel ellende met mijn lichaam ben ik zo trots (oke nu komen er tranen🤣) op wat mijn lichaam en ik hebben gepresteerd en hoe het nu zo goed herstelt en mij de kans geeft 110% te genieten van onze zoon en ons nieuwe gezinnetje. Wauwie, ik gun dit iedereen zo erg!!🤍 Zo zie je maar dat elke zwangerschap, bevalling en herstel écht van elkaar verschilt!

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Overlegd met de kraamhulp en vk, mijn stolsel was volledig normaal. 'Maatje ...
Oh ja bij mij zeiden ze dus 2 vuisten. Ik kan me niet voorstellen hoe het voelt en eruit ziet om zoiets te verliezen en ben toch aardig wat gewend 🤣 Gadsiedarrie, dat die arme kinders van ons daar al die tijd tegenaan keken he😂

4 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Hoi allemaal! Ben een beetje afwezig sinds de bevalling hahahaha. Ergens op ...
Ps; ondanks alles lig ik nog gewoon op bed hoor😌 Gaat me niet gebeuren dat ik dit allemaal zelf ga verpesten dalijk door alweer te snel te veel te doen!

4 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Hoi allemaal! Ben een beetje afwezig sinds de bevalling hahahaha. Ergens op ...
Oh wat fijn dat het allemaal zo goed loopt hè! Onze kraamzorg zit erop, de hulp trok net voor de laatste keer de deur achter haar dicht. Zij huilen, ik huilen.. 🥹 Zal haar echt gaan missen 😭 Maar gelukkig woont haar moeder hier om de hoek en heeft ze beloofd nog eens aan te komen waaien 🫶🏼

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Oh wat fijn dat het allemaal zo goed loopt hè! Onze kraamzorg zit erop, de ...
Ohh waarom zo kort dan? We zijn toch dezelfde dag bevallen😂 Die van ons komt morgen ook nog! Maar wat superfijn dat je zo'n fijne band hebt opgebouwd, dat komt ook echt de week ten goede!! 🤍 Ohja ik wilde een Joyce Doll bestellen voor de kraamzorg... vergeten.🥲😂

4 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Ohh waarom zo kort dan? We zijn toch dezelfde dag bevallen😂 Die van ons ko ...
Nou, da's nog een heel verhaal. We hebben ons aangemeld bij de organisatie hier in de regio en tijdens de intake 'dreigden' zij een beetje met het kraamhotel, wegens personeelstekort. Wij gaven toen aan dat ik geen borstvoeding ging geven, mijn man is 3 weken thuis en m'n moeder indien nodig met pensioen, dus zeiden wij zelf dat we een 'vrij makkelijk' kraambed waren voor hun. Die vrouw hoorde ons verhaal aan en gaf toen aan dat ze inschatte dat we aan 5x 3 uurtjes voldoende zouden moeten hebben. Nou ja, als dat haar indicatie is 🤷🏻‍♀️ Zij zal het wel weten, dachten we... Uiteindelijk heeft de organisatie een ZZP'er aan ons gekoppeld (omdat ze inderdaad zelf geen personeel beschikbaar hadden), onze uiteindelijke kraamhulp dus, en toen zij aan de organisatie vroeg waarom wij maar zo weinig uren kregen met een eerste kindje, zei de organisatie "dat is de wens van de cliënt". Ze draaiden het dus compleet om. 😒 Dus dat krijgen ze in het evaluatieformulier nog wel te horen. Maar gelukkig hadden we een hele fijne klik met degene die ze uiteindelijk naar ons hebben gestuurd en hebben we zoveel mogelijk gedaan en besproken in die 5x 3 uurtjes die we met haar hadden.

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Nou, da's nog een heel verhaal. We hebben ons aangemeld bij de organisatie ...
Volgens mij mag de verloskundige bijtekenen voor extra uren toch?

4 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Volgens mij mag de verloskundige bijtekenen voor extra uren toch?
Klopt, maar onze Zzp'er gaat morgen een midweek naar Parijs dus ze kon sowieso niet langer. En de vraag is dan nog maar door wat voor iemand ze wordt overgenomen. Het is goed zo hoor, doordat we van tevoren wisten dat het maar zo kort zou zijn, konden we ons erop voorbereiden en is het gelukt om alles binnen de gestelde 15 uur te doen/bespreken. En ik mag haar altijd appen. Ging me meer over de manier waarop het als 'onze keuze' werd bestempeld, dat is natuurlijk kolder.

4 maanden geleden

Ik mag me ook aansluiten 🩷 Ooooh wat heb ik hier naar uit gekeken! En wat een .... Bevalling haha nooit meer dit

4 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Ik mag me ook aansluiten 🩷 Ooooh wat heb ik hier naar uit gekeken! En wat ...
Gefeliciteeeeeeerd met zusje! Hoe heet ze in het echt? 🥰

4 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Ik mag me ook aansluiten 🩷 Ooooh wat heb ik hier naar uit gekeken! En wat ...
Jaaaaa gefeliciteeeerd!! 😍

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Nou, da's nog een heel verhaal. We hebben ons aangemeld bij de organisatie ...
Nee joh, meen je 😵‍💫 5x3 is nog minder dan het minimum! En dan het idd op jullie afschuiven, pfff. Nou in elk geval een fijne klik en dat jullie het bij voorbaat wisten, scheelt ook al idd. Maar het is echt niet netjes van het kraambureau🙄🙄🙄

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Gefeliciteeeeeeerd met zusje! Hoe heet ze in het echt? 🥰
Yinthe Josiane Henrike roepnaam Yinthe 🥰 Poh wat heb ik haar naam gisteren vaak geroepen haha tijdens de bevalling hahaha Denk dat heel t Bernhoven weet dat ze zo heet 🤪

4 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Nee joh, meen je 😵‍💫 5x3 is nog minder dan het minimum! En dan het idd op ...
Nee dus dat zal ik zeer zeker nog even haarfijn vermelden op het evaluatieformulier 😇