23 Reacties

4 maanden geleden

Onze zoon is nu 2 weken. Hij heeft een romper aan verschillend lang of korte mouw dan ern boxpakje en ligt onder een laken met dekentje

4 maanden geleden

Ik heb nu bij dezelfde temp een 0,9 tog slaapzakje, boxpakje en korte mouwen romper. Af en toe even voelen vannacht

4 maanden geleden

Een korte mouwen romper en een boxpakje. Lakentje en dekentje.

4 maanden geleden

Hier is het vrij warm op de kamer 24 graden maar alsnog boxpakje langenmouwen romper, en dan lakentje met een dun gehaakte deken. Verder verwarm ik haar bed wel voor met een Kruik maar die gaat er weer uit

4 maanden geleden

Onze dochter is nu 1 week oud en prematuur (1 dag te vroeg🤦‍♀️ 36.6) geboren. Ze slaapt in een lange mouwen romper met een broekje en een dekentje. Omdat ze veel te klein is hebben we niet heel veel passende kleertjes vandaar geen shirtje jasje of slaapzakje. Ze houdt zich vanaf dag 2 goed op temperatuur dus het is ook heel erg afhankelijk van je kindje! Doe wat je gevoel je zegt dan komt het helemaal goed.

4 maanden geleden

Onze dreumes van 20 maanden slaapt ‘‘s nachts (kamer is 22 graden ongeveer) in een wollen korte mouwen romper met 3.0 tog slaapzak. ☺️

4 maanden geleden

Wij temperaturen voor elke voeding (zitten nu op dag 9 en zijn het gewoon zo blijven doen, ook nadat de kraamhulp wegging) en de baby zit keurig rond de 37 elke meting. Hij draagt 's nachts een romper (soms lange, soms korte mouw), truitje met lange mouw eroverheen en een lange broek. Dan ingewikkeld in een grote hydrofiele doek van 1.20 en daar overheen een lakentje & dekentje. Zo hebben we het geleerd in het ziekenhuis en zo doen we het eigenlijk nog steeds 🤷🏻‍♀️

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Wij temperaturen voor elke voeding (zitten nu op dag 9 en zijn het gewoon z ...
Alles van katoen trouwens*, geen wol

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Wij temperaturen voor elke voeding (zitten nu op dag 9 en zijn het gewoon z ...
Mag ik vragen waarom je elke verschoning nog z’n temperatuur nog neemt?

4 maanden geleden

Reactie op ~kinderwens2~

Mag ik vragen waarom je elke verschoning nog z’n temperatuur nog neemt?
Omdat hij die in het ziekenhuis niet goed kon vasthouden. Inmiddels wel, dus vandaag is de laatste dag ook dat we het opschrijven. Alleen als straks (hopelijk) de zomer echt begint en hij mee naar buiten gaat vind ik het nog belangrijk om een beetje in de gaten te houden, maar verder geloof ik het inmiddels allemaal wel

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Omdat hij die in het ziekenhuis niet goed kon vasthouden. Inmiddels wel, du ...
Ik wilde al zeggen. Zielig elke verschoning. Had je Kraamzorg dat geadviseerd ook? Of was het voor je eigen gemoedsrust.

4 maanden geleden

Reactie op ~kinderwens2~

Ik wilde al zeggen. Zielig elke verschoning. Had je Kraamzorg dat geadvisee ...
Waarom is dat zielig? 😅

4 maanden geleden

Reactie op ~kinderwens2~

Ik wilde al zeggen. Zielig elke verschoning. Had je Kraamzorg dat geadvisee ...
Waarom is dit zielig? In principe mag je dit gewoon doen als je t maar met beleid doet. Wij hebben Maud bijna 3 weken iedere dag moeten temperaturen bij iedere voeding /verschoning. Omdat we dat dus gedaan hebben kwamen we er achter dat ze een lage basis temperatuur heeft en dus geen rare fratsen meer hoefden uit te halen om maar de "perfecte" temperatuur te hebben. Waarschijnlijk is dit ook bij Yinthe zo die zakt sinds gister ook in temperatuur maar doet alles (op poepen en heel veel krampjes na) alles perfect... Liever n keer te veel dan te weinig. En als t wat stroef gaat mag je gewoon pure vaseline gebruiken tenzij t kapot is daar🤷🏻‍♀️

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Omdat hij die in het ziekenhuis niet goed kon vasthouden. Inmiddels wel, du ...
Probeer er dan nu op te vertrouwen dat die temperatuur wel goed zit 😘

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Waarom is dat zielig? 😅
Omdat het helemaal niet nodig is. Beleid is 2 keer per dag. Was voorheen eerste 5 dagen 2 keer per dag en daarna 1 keer per dag.

4 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Waarom is dit zielig? In principe mag je dit gewoon doen als je t maar met ...
Tuurlijk mag je dat doen. Maar als jou Kraamzorg je leert dat je achter in het nekje kan voelen dan hoef je niet te temperaturen. Althans dat leer ik mijn gezinnen, en dat is volgens de “regels” En wat ik vaak zie/ merk is dat vaseline invloed heeft op de temperatuur.

4 maanden geleden

Reactie op ~kinderwens2~

Tuurlijk mag je dat doen. Maar als jou Kraamzorg je leert dat je achter in ...
Ja hier krijgen wij ook het advies dat je de temperatuur niet hoeft te meten, tenzij je denkt dat je kindje ziek is of iets dergelijks natuurlijk. Na de geboorte hebben ze haar temperatuur 1x onder de oksel gemeten en daarna eigenlijk niet meer. Ik voel ook het nekje en hoofdje om een inschatting te maken. En on topic: bij ons zetten we de airco nu op 22 graden en dan draagt ze een rompertje, slaap pakje en zomerslaapzakje (met 3 dagen oud). Maar kindjes verschillen heel erg in hun temperatuurhuishouding. Mijn zoontje heeft het bijvoorbeeld heel snel heel warm en ligt hier meestal gewoon in een hempje en boxer zonder deken (hij is wel al 2 jaar). Terwijl wij dan meestal wel met een deken slapen. Dus het is ook gewoon even aftasten wat jouw kindje fijn vindt. En als je haar niet heel gek kleed dan zal ze wel gewoon laten merken dat ze oncomfortabel is door onrustig te slapen of te huilen. Dan kan je het op basis daarvan weer aanpassen 😘

4 maanden geleden

Reactie op Wielrenster

Probeer er dan nu op te vertrouwen dat die temperatuur wel goed zit 😘
Dat gaan we nu toch ook doen 😅

4 maanden geleden

Reactie op ~kinderwens2~

Omdat het helemaal niet nodig is. Beleid is 2 keer per dag. Was voorheen e ...
Oké. Kan me niet herinneren dat jij mijn kraamhulp was dus als je 't niet erg vind houd ik haar regelmaat aan en niet jouw ongevraagd advies.

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Oké. Kan me niet herinneren dat jij mijn kraamhulp was dus als je 't niet e ...
Doe eens lief. Een forum is om op elkaar te reageren en tips te geven.