20 Reacties
één maand geleden
Reactie op Wallflower
Ik zou je niet zo druk maken 🤭
Ik maak me ook niet druk, maar ze huilt gewoon echt de hele dag hierdoor 🙈
één maand geleden
Reactie op Isaaq
Een Speelmat met licht en geluid!
Is er een die je kan aanraden? 😃 Zijn de lichtjes dan ook overdag te zien of alleen in de avond?
één maand geleden
Lichtjes zijn overdag te zien en meerdere standen qua geluid. Ik vind de muziek stand zelf te druk want het is allemaal al zo druk maar er is dus ook een functie met alleen licht of oceaan geluiden en die vind ik wel leuk en rustig genoeg. Ik heb de oceaan versie maar omdat je een dochter hebt dacht ik deze is wat leuker voor meisjes :)
één maand geleden
Is het misschien juist niet teveel? Zich snel lijken te vervelen (wegkijken, jengelen, etc) zijn ook vermoeidheidssignalen. Slaapt ze genoeg?
Onze kleine meid kan minutenlang naar haar muziekmobiel kijken, of met je knieën omhoog (voeten op tafel of bank) haar tegenover je zetten en een beetje kletsen, gekke dingen doen etc. Tummy time idd, of (op haar rug) voor de spiegel leggen zodat ze haar eigen lichaam kan zien.
Vooral veel contact maken, maar ze mag ook best even rustig wakker liggen zijn, ze hoeft niet 24/7 vermaakt te worden 😊
één maand geleden
Reactie op Guppy1994
Is het misschien juist niet teveel? Zich snel lijken te vervelen (wegkijken ...
Ons meisje is iets jonger (2mnd, week overtijd) en inderdaad dat gezellig kletsen tegenover je, of naar een raam kijken is iets wat ze graag doet. Haar wakkertijd is nu circa 60min maar zijn haar grote broer en zus thuis met de nodige vermaak (lees: speelgoed met licht en geluid voor haar gezichtje houden etc) dan is ze veel eerder moe, soms met 45min al. Als ik het te laat merk dan kijkt ze ook weg, begint te jengelen en dan kost het dus veel moeite om haar te laten slapen en een effectief slaapje te laten doen.
Mijn ervaring is dat ze echt speelgoed pas leuker vinden als ze iets kunnen vastpakken en dan nog maar heel kort.
Less is more in dit geval! 😉
één maand geleden
Reactie op Guppy1994
Is het misschien juist niet teveel? Zich snel lijken te vervelen (wegkijken ...
Ze mag ook best rustig wakker zijn. Het gaat niet om dat ik haar 24/7 wil vermaken, maar ze is na 5 minuten uitgekeken. En begint dan dus heel de wakker tijd te huilen.. dan pak ik iets anders is ze weer 5 minuten stil en dan is het weer huilen. Waardoor ze op een dag echt heel veel huilt. Eigenlijk bijna alleen maar in de wekkertje huilen
één maand geleden
Ik doe mijn kindje lekker in de draagzak als hij bijvoorbeeld begint te huilen in de box, dan kan ik mijn dingetje doen en hij kijkt gezellig mee ( hij vind het ook echt helemaal leuk) meestal na een half uurtje valt hij dat vanzelf in slaap
één maand geleden
Reactie op Anoniem02072024
Ze mag ook best rustig wakker zijn. Het gaat niet om dat ik haar 24/7 wil v ...
Hoihoi,
Herkenbaar. Hier ontevreden in wakkertijd = nog moe, ondanks dat hij net uit een dutje komt, hij wil dan nog langer slapen en moet ook huilen bij elke vorm van speelgoed of afleiding die ik bied en gaat ook alleen nog lachen als hij naar mij kijkt maar is stiekem alsnog te moe dan. Kan dit het zijn? Qua vermaak bied je hem echt voldoende! Je doet het super zo te lezen, meer kan je echt niet doen of aanbieden hoor! Het is een zoektocht deze leeftijd he :) elke week weer anders.
één maand geleden
Kan het zijn dat ze gewoon moe is? Of in een stoeltje aan de tafel zetten en gewoon laten mee kijken met wat jij aan het doen bent? De kleine hier zit dolgraag in de newborn set aan de tafel. Ik merk ook wel dat hier het huilen lijkt op verveling maar juist vermoeidheid kan zijn en dan leg ik hem in de wagen met de kap helemaal naar beneden of in z'n kamer in het donker.
één maand geleden
Reactie op Anoniem02072024
Ik maak me ook niet druk, maar ze huilt gewoon echt de hele dag hierdoor 🙈 ...
Misschien is ze heel moe of wilt ze meer drinken? Dus meer cc of heef je bv? Meestal zijn ze max 1 uur en 30 min wakker op deze leeftijd
één maand geleden
Zet je haar wel eens tegen je benen aan als je ligt? Dan kan ze lekker kijken, kan je haar met je benen wiegen en wordt je niet snel moe. Het jengelen is hier vaak moeheid, als ik hem dan in de draagzak hang of in de wagen leg is hij zo weg. Verder zou het toch ook de volgende sprong kunnen zijn. Dan zijn ze gewoon niet tevreden te krijgen, heb je al een rondleiding in je huis geprobeerd? 😛 klinkt gek maar kunnen ze heel leuk vinden. Sterkte met het huilen!
één maand geleden
Als ik het lees denk ik eerder aan vermoeidheid en misschien nabijheid willen? Qua vermaak helpt het misschien te verwoorden wat jij doet en er een spelletje van maken, werkte bij m'n zoon heel goed. Kiekeboe met de was, geluidjes maken met de dingen waar je mee bezig bent etc
één maand geleden
Wij hebben deze speelmat, van Fisher Price, zonder licht of geluid.
Maar er zit een knisper-speeltje aan, 2 rammelaars en een spiegel.
Onze baby is ruim 10 weken en hier is hij heel tevreden in.
Ik leg de mat meestal in de box (zodat hij ook lekker zacht ligt) en dan valt hij soms ook wel in slaap na het spelen.
Wat hier verder goed werkt is samen 'kletsen'.
Ik ga dan onderuitgezakt op de bank zitten, trek m'n benen op en ik zet hem met z'n rug tegen mijn bovenbenen (zijn benen op mijn buik en z'n hoofd ter hoogte van m'n knieën).
Zo kunnen we elkaar aankijken zonder dat hij te zwaar wordt om te tillen, en dan ga ik tegen hem praten, of een liedje voor hem zingen, of met een rammelaar geluidjes maken (tevens een goede positie voor leuke foto's 😉)
In de wipstoel vindt hij ook leuk. Dat hoeft niet eens met speelgoed te zijn, hij staart ook graag uit het raam, of naar de kamerplant. 😅