54 Reacties
4 maanden geleden
1 juli in de ochtend ging ik naar de wc en had ik met het afvegen een beetje slijm en bloed, maar dat is normaal. Ik verloor om kwart voor 5 in de middag mijn slijmprop. En blijkbaar waren mijn vliezen ook al gebroken, ik dacht dat ik mijn plas niet kon ophouden maar zat net optijd op de wc haha.. maar de hele tijd bleef mijn ondergoed nat en toen de verloskundige kwam zei ze dat dit vruchtwater was (dat ging ze ruiken). Had de heledag al een klein beetje last van krampen maar niet bijzonder. Om half 10 werden de weeen iets regelmatiger maar de verloskundige zei wacht nog maar even en ze ging weer weg. Daarna begonnen de weeen eigenlijk gelijk om de 3/4 min. Rond 1/2 uur snachts naar het ziekenhuis gegaan omdat ik de rugweeen niet meer kon opvangen. Om 06.36 is ons meisje geboren 🩷
4 maanden geleden
Half 1 sbachts 2 juli braken mijn vliezen, uur erop kreeg ik weeenstormen en om 9 uur sochtends naar het zkh poliklinisch met 7 cm ontsluiting. Om 11.54 is onze Danté geboren na een uur persen op een termijn van 40+1.
4 maanden geleden
Reactie op Mom321
Om 5:00 snacht had ik het idee naar het toilet te moeten, op het moment dat ...
Wauw en wist je toen gelijk al dat het je vliezen waren als in voelde je verschil met het “normaal” plassen? Dankjewel!
4 maanden geleden
Reactie op Chella0501
Half 1 sbachts 2 juli braken mijn vliezen, uur erop kreeg ik weeenstormen e ...
Sliep je op het moment dat je vliezen braken of was je nog wakker?
4 maanden geleden
Ik was 39.5. Was al 3 dagen lang elke ochtend deel van de slijm prop aan het verliezen. Op de 3e dag begon in om 3u ‘s nachts weeen te voelen. Om 5:00 kon ik die niet meer liggend opvangen en dus opgestaan. Toen een lange dag weeen weg zuchten. Om 20:00 mochten we naar het geboortehuis huis met 4cm ontsluiting. Toen ging het snel. Om 23:09 is ie geboren. De verloskundige heeft mijn vliezen een uurtje daarvoor gebroken om de kleur van het vruchtwater te kunnen zien. Ik zat toen op 8cm ontsluiting.
4 maanden geleden
Rond 03.00 snachts werd ik wakker van krampen en ik dacht eerst dat het darmkrampen waren. Ik heb toen 3x gepoept en dacht zo dat was het. Alleen werd het steeds erger daarna, totdat ik echt in een kussen moest bijten en niet meer kon praten. Toen dacht ik oh dit zijn gewoon weeen! Ik was precies 40 weken. Om 08.47 is ons dochtertje uiteindelijk geboren. Dus heel snel gegaan!
4 maanden geleden
Ik was 36.6 weken en heel gek gedroomd die nacht. Over dat mijn opa weer leefde en onze kleine meid met hem aan het knuffelen was. Moest daar even van bijkomen op de bank. Aldaar wat vocht verloren rond 6 uur in de ochtend. Toen wist ik eigenlijk al dat het vruchtwater was. Het werd steeds meer en toen hadden we het ziekenhuis gebelt (zal eigenlijk een dag later worden ingeleid). Vrij snel weeën gekregen en 36 uur later is Sofia geboren na een heftige bevalling.
4 maanden geleden
Bij mijn eerste braken met ruim 41 weken mijn vliezen rond middernacht. Ik lag net een uur te slapen. Meteen hierna verloor ik mijn slijmprop en begonnen de weeën.
Bij de tweede had ik al een paar dagen last van slijmverlies en vocht. Bij een controle in het ziekenhuis bleek ik al 3 cm ontsluiting te hebben. 'S nachts (weer net na middernacht) kreeg ik wat menstruatie achtige krampen. Na 2 uur werden dit echt weeën en gingen we naar het ziekenhuis. Ik was toen 40+4.
Dus hier geen ervaring van een bevalling die in de middag begon 😄
4 maanden geleden
5 juli ben ik van 15.30-16.15 nog met de honden gaan wandelen, om 17.30 voelde ik wat kramp (lichte weeen) dus ben ik lekker gaan douchen. Werd in rap tempo erger en om 20.00 kwam de verloskundige en toen zijn we (met al 8 cm ontsluiting) met bloedspoed naar het ziekenhuis gereden 😂, nog diezelfde avond om 23.23 is onze dochter geboren 🩷.
4 maanden geleden
Ik werd om 05:00 wakker met weeën, die in de loop van de ochtend weer stopten. Om 14:30 kwamen ze ineens sterker terug en om 02:45 ben ik bevallen. Niet helema gestart in de middag, maar de verloskundige rekende het wel vanaf de middag omdat ze toen bleven komen. Het kan dus in de middag starten. Veel succes ❤