17 Reacties
3 dagen geleden
Welke slaapzakken heb je? Ik heb die van Hema & Prenatal maar bij beide vallen hier de halsopeningen wel goed. Van Prenatal draagt hij zelfs maat 68/74 terwijl hij eigenlijk nog maar maat 62 heeft.
Wat je zou kunnen doen is de slaapzak overdag aantrekken zodat je kan observeren hoe je baby beweegt in zijn slaap om te zien of het echt over z’n hoofd heen zal gaan. Ik denk niet dat dat gebeurt, volgens mij moeten ze dan wel heel raar bewegen.
Anders eventueel de opening wat kleiner (laten) maken?
3 dagen geleden
Ik snap je punt. Mijn dochter (rond de 60 cm) ligt sinds kort in een grotere slaapzak (maat 68/80) van de Hema omdat 1 slaapzak te klein werd en de andere slaapzak in de was zat. In principe kan ik de opening over haar mond/neus trekken, maar dat is omdat ik dan aan de opening trek. Ik heb de slaapzak ook eerst overdag aangetrokken, zoals hieronder al werd voorgesteld, om te zien hoe ze erin bewoog. En dat ging gewoon goed. We leggen haar ook bijna met haar voeten tegen het uiteinde van het bed en trekken er nog een dun lakentje strak overheen. Ze zal echt niet in de slaapzak glijden. Tijdens het slapen leek de grootte van de opening ook wel mee te vallen. Maar als je er niet gerust in bent zou ik ook even kijken of je de halsopening tijdelijk kleiner kan laten maken ofzo.
3 dagen geleden
Puckababy mini, kan je ook nog half inbakeren. En door de buikband helemaal veilig. Al past het hoofdje ook echt niet door de opening 😊
3 dagen geleden
Wij hebben een slaapzak besteld van ergopouch, die schijnt verstelbaar te zijn in de nek/ goed mee te rekken! Nog niet binnen dus of het klopt weet ik niet
3 dagen geleden
Wij zijn nu aan het oefenen met afbouwen van inbakeren en de fedde en kees slaapzakjes werken echt super!! Vallen ook smal!