56 Reacties

één maand geleden

Reactie op Boomklevertje

Hoe groot is haar fles die ze dan nu tussen 6 en 7 krijgt? Onze dochter dri ...
Ze drinkt nu 4x 180cc+6 schepjes. Dus flinke flessen 🫣 na langzaam elke fles wat op te hogen (ik volgde haar ook, het is een vreetbeertje). Is het een optie om de flesjes van overdag per moment op te hogen? Of laatste fles van 6/7 150cc te proberen? Zolang je meisje niet meer kan drinken dan zou ik het ook zeker niet forceren.

één maand geleden

Reactie op simbamimi

Brengen jullie je kindje voor 09:00 naar bed als ze vroeg wakker zijn? Hier ...
Ikzelf probeer wanneer mijn dochter rond die tijd wakker wordt haar weer in slaap te krijgen. Vaak is dat het eerste flesje splitsen. Dus: - eerst proberen met speen laten doorslapen; - evt wiegen. - lukt het na 20 min niet? - halve fles (90cc) aanbieden - wiegen en dan terug in bed. Vaak wordt ze dan rond 7 uur of half 8 wakker. Dan krijgt ze de andere helft. Max 1,5 uur wakker en dan eerste dutje. Het komt vaker voor dat ik haar voor 9 uur haar eerste slaapje moet aanbieden. Bijv vanochtend was ze om half 7 wakker. No way dat ik haar dan meteen 2 uur ophoud… Bureau slaap op Instagram raad dit ook echt af. Als je kindje vroeger wakker is en voor 9 uur een dutje nodig heeft en daar goed op slaapt, dan zeker niet onthouden. Het schijnt een hele oude theorie uit de jaren 60 te zijn, dat als je kindje voor 9 uur dut, djt effect heeft op de nachtrust…

één maand geleden

Reactie op DiedeH94

Ze drinkt nu 4x 180cc+6 schepjes. Dus flinke flessen 🫣 na langzaam elke fl ...
We bieden altijd meer aan dan ze op drinkt, en ook wel eens geprobeerd te rekken maar ook dan drinkt ze niet meer. Ze drinkt liever vaker kleine hoeveelheden. Toevallig omdat ze zo lang wakker was vanavond wel een fles van 140 gehad

één maand geleden

Reactie op DiedeH94

Hier zijn we 1,5 week geleden gestopt met de fles van 22.30 uur. Mijn docht ...
Wij hebben dit sinds maandag ook gedaan en slaapt ook door van 19:00 tot 04:30, 04:30 standaard wakker met of zonder fles om 23:00 en dan wiegend wel weer in slaap te krijgen.. hopelijk schuift het uiteindelijk op naar wat later!

één maand geleden

Reactie op simbamimi

Wij hebben dit sinds maandag ook gedaan en slaapt ook door van 19:00 tot 04 ...
Oh dat klinkt al goed toch? Ik denk wel dat het langzaam gaat schuiven :)

één maand geleden

Hier iets nieuws, na max 6 uur slaap (van 19:00-20:00 tot middenacht) niet meer willen slapen in co sleeper. Dus wordt wakker voor voeding (voorheen sliep hij langer door tot soms wel 4 of 5 uur nu dus begin van de nacht wakker) en daarna niet meer in bedje willen. Hij doezelt goed weg en dan leggen we in de co sleeper en wordt dan na 5 min weer wakker en gaat huilen. Als we hem op pakken is hij stil. Ook als we hem naast ons in bed leggen is hij stil. Gevolg. Slaapt al paar nachten naast ons, maar wil eigenlijk niet dat het gewoonte wordt. Maar we willen ook slapen 🙃 iemand tips? En moeten we bang zijn dat het gewoonte wordt of is het even een dipje? Lees: hij is nu 16 weken en was ook heel verkouden, dus wat ziekig geweest… benieuwd naar jullie gedachten!

één maand geleden

Reactie op DBJV

Hier iets nieuws, na max 6 uur slaap (van 19:00-20:00 tot middenacht) niet ...
Oei, als ie ziek is snap ik wel dat hij nabijheid wilt! Misschien om matrasje van de cosleeper een shirt van jou vouwen (strak)? Dan ruikt hij jou alsnog, wellicht geeft dat wat geborgenheid? En misschien niet slapend wegleggen, hij kan wakker schrikken omdat hij al extra nabijheid wilt en opeens wakker word in de cosleeper ipv in jouw armen. Hopelijk kan je hier iets mee 🙏🏻

één maand geleden

Reactie op DiedeH94

Oei, als ie ziek is snap ik wel dat hij nabijheid wilt! Misschien om matras ...
En misschien onder matras van cosleeper wat legger zodat z’n hoofdje wat hoger ligt, misschien heeft ie last van verstopte neus/oren waardoor ie wakker word

één maand geleden

Reactie op simbamimi

Brengen jullie je kindje voor 09:00 naar bed als ze vroeg wakker zijn? Hier ...
Waarom zou je dat willen rekken, die snap ik even niet? Hier was hij vandaag 05:45 wakker en hongerig, fles erin en leg ik hem weer wakker terug na de fles dus om 06:15 ofzo, ligt hij eventjes wakker, 2x speentje erin doen en heeft tot 08:30 geslapen.

één maand geleden

Reactie op Boomklevertje

Hier exact zo, alleen dan wakker om 5 ipv 6, en definitief wakker om 7. Ze ...
Sterkte haha! Hopelijk wordt het snel beter. Ik geef borstvoeding voor ik ga slapen, rond 22:00 en dan slaapt ze langer door merk ik. Zonder die voeding wordt ze al om 2 uur wakker (maar elke baby is natuurlijk anders). Hoe krijg je het voor elkaar om dingen thuis te doen met die hazelslaapjes?

één maand geleden

Reactie op Loosha94

Sterkte haha! Hopelijk wordt het snel beter. Ik geef borstvoeding voor ik g ...
Nou het is volledig mislukt 🤣 Toen we om kwart over 10 op bed gingen was ze zo onrustig dat ze de rits van de puckababy boven los getrokken had. Toen ik die weer goed wou doen werd ze natuurlijk helemaal wakker, dus toch maar fles. Dronk uiteindelijk maar 30 ml. Vervolgens werd ze om half 2, half 4 en half 6 wakker om te drinken 😥 En na half 6 wou ze ook de cosleeper niet meer in, dus bij mij verder geslapen. Ik op de rand van het bed half in de cosleeper en zij heerlijk in het midden. Nou 1 van ons heeft nog erg lekker geslapen tot half 8, de ander is zo stijf als een deur 🤣 Ik krijg weinig gedaan tijdens haar slaapjes. Kies wel volledig voor mezelf, dus als ze slaapt eet ik of ga ik douchen. Of ga even languit op de bank met een kop thee. We hebben een schoonmaakster die 1x in de 4 weken komt voor een grote beurt en m'n vriend houdt de rest bij ondanks dat hij 40 uur werkt. Ze vermaakt zich tegenwoordig steeds langer op haar speelkleed dus overdag koken lukt inmiddels wel weer. Of ze zit in haar stoel bij mij in de keuken 😊 Qua verdeling hebben we het heel fijn, ik doe de nachten volledig (want ook al doet vriend het, ik wordt toch wakker en blijf wakker tot ze weer in haar bedje ligt, en vindt het onzin als we beide wakker zijn. Hij slaapt er gewoon dwars doorheen 🙈). Als ze dan rond 6 of 7 wakker is gaat vriend er met haar uit als hij of ik niet vroeg aan het werk moet en dan slaap ik nog even. En in het weekend kan ik op deze manier echt bijslapen tot een uur of 11 😅

één maand geleden

Hier had ik ook alleen maar hazenslaapjes van 30 max 40 min maar sinds ik haar standaard 1 tot max 1,5 u na het slapen weer op bed leg gaat het inslapen zoveel beter. En slaapt ze ook gelijk tussen een uur en 2 uur in. Nu net op bed na 1,5 u en inslapen weer moeilijk, dus zij moet eigenlijk gewoon na een uurtje weer terug dr bed in dan gaat het heel goed

één maand geleden

Reactie op NMGMS

Hier had ik ook alleen maar hazenslaapjes van 30 max 40 min maar sinds ik ...
Geeft ze geen vermoeidheids signalen af? Hier nog steeds slaapjes van 25 min… hoop dat het tijdelijk is tijdens de sprong

één maand geleden

Reactie op simbamimi

Geeft ze geen vermoeidheids signalen af? Hier nog steeds slaapjes van 25 mi ...
Ja die gaf ze zeker maar steeds te laat. Nu leg ik haar op bed als ze nog helemaal vrolijk en wakker is en dan slaapt ze veel beter in

één maand geleden

Reactie op NMGMS

Ja die gaf ze zeker maar steeds te laat. Nu leg ik haar op bed als ze nog h ...
Dat is wel een goede…. Wellicht is dat hier ook een idee

één maand geleden

Ik weet het gewoon echt even niet meer. Dat ie overdag niet slaapt, is een ding. Dat lossen we nog wel op met autorijden/wandelen/fietsen. Maar ‘s nachts is nu ook echt drama. Na iedere voeding valt ie dan wiegend in slaap maar zodra je m neerlegt, is het weer kreunen en draaien. Direct neerleggen, is ook geen optie, want hetzelfde verhaal en uiteindelijk huilen. Speen accepteert ie niet. M’n man moet anderhalve week weg voor werk. Ik ga dit niet trekken iedere nacht. Tips? Bij mij in bed nemen vind ik eng. We hebben ook een heel zacht matras.

één maand geleden

Reactie op AnneM90

Ik weet het gewoon echt even niet meer. Dat ie overdag niet slaapt, is een ...
Oh ik voel zo met je mee!! Alleen gaan bij ons de nachten nu weer redelijk oké tot 04:30. Maar overdag is het DRAMA. Alleen bij mij willen slapen, ook niet bij papa. Ik kom nergens aan toe. Leef al dagen in mijn pyama ook..

één maand geleden

Reactie op simbamimi

Dat is wel een goede…. Wellicht is dat hier ook een idee
Hoop dat het werkt!

één maand geleden

Reactie op simbamimi

Oh ik voel zo met je mee!! Alleen gaan bij ons de nachten nu weer redelijk ...
Dit is zooo herkenbaar. Ik voel me smiddags echt een plakpop. Lig in mijn pyjama op de bank met haar zodat ze wat slaap pakt. Ze wil niks anders en dit gaat helaas al bijna 4 weken zo. Savonds/Snachts gaat prima word wel om 4/5 uur altijd wakker maar neem haar dan bij me en dan slaapt ze door tot 7/half 8

één maand geleden

Reactie op Momof2cats

Dit is zooo herkenbaar. Ik voel me smiddags echt een plakpop. Lig in mijn p ...
Hier exact het zelfde ook haha.. de nachten gaan sinds deze week ook beter. Slaan nu de fles van 23:00 over, omdat hij die vaak niet opdronk omdat ik hem amper wakker kreeg en nu slaap die van 07:00 tot 04;30, en daarna nog bij ons. Maar overdag is iddd echt drama…