56 Reacties

één maand geleden

zou je cold turkey kunnen stoppen met je baby in slaap wiegen?

één maand geleden

Reactie op elmoelmo2

Ik denk dat je baby je echt nog wel nodig heeft om soms in slaap gewiegd te worden. Daarbij maken ze rond deze periode veel ontwikkelingen mee dus ze hebben mama gewoon wat meer nodig nu.

21 dagen geleden

Zijn er hier meer mama’s waarbij hun kindje telkens rond 04:00/05:00 wakker word? Ons zoontje slaap van 19:00 en 04:30 en daarna word hij wakker en krijg ik hem niet meer in slaap.. Net sliep hij even maar word hij na 20 min weer wakker en zo gaat het maar door..

21 dagen geleden

Reactie op simbamimi

Zijn er hier meer mama’s waarbij hun kindje telkens rond 04:00/05:00 wakker ...
Ja, hier ook. Ze valt wel nog in slaap maar meestal maar een uurtje, 1,5 uur, dus dan kun je zelf niet echt meer slapen. Vermoeiend 🥴

21 dagen geleden

Reactie op Bloemke13

Ja, hier ook. Ze valt wel nog in slaap maar meestal maar een uurtje, 1,5 uu ...
Wij nemen hem in bed, maar slaapt dan telkens maar een half uurtje.. in mijn armen slaapt die wel verder, maar ik zit al dagen vanaf 04:30 rechtop.. vermoeiend. Geef je de fles nog om 23:00?

21 dagen geleden

Reactie op simbamimi

Zijn er hier meer mama’s waarbij hun kindje telkens rond 04:00/05:00 wakker ...
Heeft hij dan niet gewoon honger? Bij ons red ze het met een avondfles nog niet eens tot half 5, vanaf 7 uur al helemaal niet

21 dagen geleden

Reactie op elmoelmo2

Ja gewoon doen!

21 dagen geleden

Reactie op Boomklevertje

Heeft hij dan niet gewoon honger? Bij ons red ze het met een avondfles nog ...
Nee geen honger, is ook niet aan het huilen. Ligt gewoon te lachen in bed.

21 dagen geleden

Reactie op simbamimi

Nee geen honger, is ook niet aan het huilen. Ligt gewoon te lachen in bed.
Valt ie dan niet meer zelf in slaap? Als je je baby laat liggen en lachen? Misschien heel simpel maar hoe minder interactie hoe beter vaak (het is nog nacht). Tenzij ie natuurlijk op een huilen zet, dan snap ik dat je hem bij je laat slapen. Hier ook een kindje die nu standaard rond 04.30/05.00 uur wakker wordt. Soms kan ik het rekken met een halve fles en meteen weer in slaap helpen. Maar lang niet altijd.

21 dagen geleden

Reactie op DiedeH94

Valt ie dan niet meer zelf in slaap? Als je je baby laat liggen en lachen? ...
Ik kan het vannacht eens proberen.. ik vind het lastig om hem wakker in bed te laten liggen, heb dit eigenlijk nog nooit gedaan. Ook overdag niet, maar wellicht goed om dit te testen.

21 dagen geleden

Reactie op simbamimi

Ik kan het vannacht eens proberen.. ik vind het lastig om hem wakker in bed ...
Dat snap ik. Ik doe dit soms bij mijn dochter, als ze na 20 minuten nog blijft zeuren dan ga ik er kort even naar toe. Aai over de bol, kus en muziekdoosje aan. Dan heeft ze vaak moeite om de slaap weer te pakken als het overgaat op zeuren. Soms moet ik wel 5x terug, maar wanneer ze rustig is ga ik weer weg en laat ik er een paar minuten tussen (mocht ze nog jammeren, bij huilen haal ik haar even uit bed om te kalmeren).

20 dagen geleden

Wat zouden jullie doen straks? Vanmorgen heeft m'n zoontje van 9.00-9.25 geslapen en daarna van 11.30-15.00! (Met tussendoor 2x voeden, waarbij hij meteen weer door sliep) Nu twijfel ik of ik hem probeer tot bedtijd wakker te laten of rond 17.00 nog een dutje proberen?

20 dagen geleden

Reactie op Tipi

Wat zouden jullie doen straks? Vanmorgen heeft m'n zoontje van 9.00-9.25 ge ...
Ik zou nog wel een klein dutje proberen.. anders is het wel een hele lange rug tot bed tijd. Anders een kort dutje in de kinderwagen?

20 dagen geleden

Reactie op simbamimi

Ik zou nog wel een klein dutje proberen.. anders is het wel een hele lange ...
S morgens vaak noodgedwongen ook 3 uur wakker (door planning rondom zn zus), maar ik ben bang dat het einde van de dag zo lang wakker zijn niet gezellig zal zijn idd. Denk maar even proberen kinderwagen of draagzak een half uurtje ja. Als hij rond 17.00 slaapt wil hij het liefst de nacht al in meestal en is hij daarna vaak niet te genieten 😅.

12 dagen geleden

Zijn er al mensen waarbij het beter gaat? Hier nog steeds iedere nacht om 04:30 wakker. Nu al zo’n 3 weken zo

12 dagen geleden

Reactie op simbamimi

Zijn er al mensen waarbij het beter gaat? Hier nog steeds iedere nacht om 0 ...
Hier rond 20.00, 23.00, 03.00 en 05.30 en al 6 weken 😅 sliep heerlijk bij 12 weken maar dat voel als een ver verleden haha