37 Reacties

één maand geleden

Ik zou willen dat mijn kleine dat ook wilde. Maar die wil echt naar bed rond 18.30 vaak ga ik dan naar boven en zit ik nog lekker een uur boven te voeden en slaapt hij heerlijk bij me. Ik koester die momentjes ook in de nacht 💙💙💙

één maand geleden

Als je dan nog een flesje geeft die tijd is het toch niet erg. Zo deed ik met mn 1e dochter ook zoals jij het nu beschrijft. Pastte meer bij ons ritme toen. Nu 2e dochter en 1e ligt om 19.00u in bed en daarna doe ik flesje bij mn 2e dochter en ligt dan om 19.30u in bed. Verder geen voeding tot de volgende ochtend. Past meer bij t ritme nu

één maand geleden

Wat een heerlijk ritme!! Wij leggen hem nu wel om 19u boven omdat onze oudste dan op bed gaat, en we de routine er al zo in hebben. Onze oudste sliep ook lange tijd beneden bij ons. Nu halen we de jongste soms wel weer op en slaapt hij lekker op schoot als hij wat onrustig is. Het is maar net wat je zelf fijn vindt inderdaad. Geen goed of fout.

één maand geleden

Reactie op annesv92

Ik zou willen dat mijn kleine dat ook wilde. Maar die wil echt naar bed ron ...
Je hebt helemaal gelijk 🫶🏻

één maand geleden

Reactie op MamavanD&M

Wat een heerlijk ritme!! Wij leggen hem nu wel om 19u boven omdat onze ou ...
Heerlijk lekker op schoot slapen! Zo genieten 🥰

één maand geleden

Reactie op MamavanD&M

Wat een heerlijk ritme!! Wij leggen hem nu wel om 19u boven omdat onze ou ...
Ik denk inderdaad ook wel dat ons ritme ooit zo gaat worden als er een 2e komt aangezien de oudste dan weer een ander ritme heeft en je daar toch een beetje op wilt aansluiten, slim!

één maand geleden

Reactie op New mommy 2024

Ik denk inderdaad ook wel dat ons ritme ooit zo gaat worden als er een 2e k ...
Ja, precies. We merken dat er bij de tweede veel sneller een ritme ontstaat omdat hij mee gaat met de oudste. Dat is ook wel prettig hoor, maar ik vond het “go with the flow” bij de oudste ook heel prettig. Lekker genieten en vooral doen wat goed werkt voor jullie 🥰

één maand geleden

Wij doen onze dochter rond 1900 uur naar bed en maken haar dan tussen 2130 en 2300 uur wakker voor de laatste fles. Vind het fijn voor haar dat ze in der bed ligt rond die tijd ivm prikkels. (Van de tv enz). Kan ze rustig slapen. En sowieso slaapt ze ook niet echt savonds meer bij ons.

één maand geleden

Reactie op Xjaiimy

Wij doen onze dochter rond 1900 uur naar bed en maken haar dan tussen 2130 ...
Ja ik ben het inderdaad met je eens wat betreft prikkels! Ik moet haar inderdaad vaker in bed leggen daar komt ze het meest tot rust. Ga het toch maar eens proberen om haar in de avonden in bedje te leggen.

één maand geleden

Onze zoon krijgt tussen half 7 en 7 een fles, en die geven we boven op zijn kamer en hij gaat dan gelijk naar bed. Bij onze oudste hebben we hetzelfde als jullie gedaan. Gewacht tot ongeveer 23.00 en hij sliep altijd onrustig. Nu met de jongste merken wr echt verschil met optijd naar bed gaan. En daarnaast, vanaf n uur of 7 hebben wij ook gewoon avond, dat is ook fijn

één maand geleden

Wij hebben ook een slechte nacht als we haar om 1930 naar boven brengen. Gaat ze met ons mee om 22:30 dan slaapt ze goed. Dus wij blijven het ook op die manier doen. Passen ons gewoon aan haar aan en dan komt het vanzelf wel. Zo staan wij er in ☺️

één maand geleden

Er is geen goed of fout, als jullie dochter zo lekker slaapt en jullie een fijne avond hebben is dat toch top! Wij hebben het tot 16 weken ook zo gedaan, vanaf toen geven wij de laatste fles om 19:30 en slaapt zij in haar eigen bed! Alles in stapjes, wel hebben wij haar altijd al in haar eigen bedje laten slapen.

één maand geleden

Wij zijn zelf al van het op tijd naar bed gaan. Mijn kleine valt in slaap rond 19;00, dan maak ik hem wakker om 21:00/21:30 voor de laatste fles en dan gaat die tegelijk met ons naar bed, het werkt voor ons prima. En dan word die wakker rond 07:30. Er is niks goed of fout aan, volg je eigen gevoel🥰

één maand geleden

Reactie op Mamavan2jongensx

Onze zoon krijgt tussen half 7 en 7 een fles, en die geven we boven op zijn ...
Ik precies dit!

één maand geleden

Reactie op braam0

Wij hebben ook een slechte nacht als we haar om 1930 naar boven brengen. Ga ...
Mee eens!!

één maand geleden

Reactie op Mamavan2jongensx

Onze zoon krijgt tussen half 7 en 7 een fles, en die geven we boven op zijn ...
Inderdaad ook heel fijn als je de avond voor jezelf hebt!!

één maand geleden

Reactie op FleurS33

Er is geen goed of fout, als jullie dochter zo lekker slaapt en jullie een ...
Precies ❤️, als jullie 19:30 flesje geven wanneer komt ze dan weer voor haar ochtendfles?

één maand geleden

Reactie op liesje28!

Wij zijn zelf al van het op tijd naar bed gaan. Mijn kleine valt in slaap r ...
Fijn ritme als je zelf optijd naar bed gaat/wilt! Valt ze dan na haar fles van 07:30 weer in slaap of blijft ze dan wakker?

één maand geleden

Onze dame van 4,5mnd gaat meestal rond 19u naar bed, soms eerder, soms later. Het ligt er maar net aan hoe laat ze uit dat laatste middag slaapje komt. Als ik haar later dan 1,5u wakkertijd naar bed breng dan ben ik soms 2u bezig om in slaap te krijgen. Dus als het even kan gaat ze gewoon 1,5u nadat ze uit het laatste slaapje komt naar bed voor de nacht.

één maand geleden

Onze dochter is om 18u altijd moe, krijgt de fles en ligt er dan 18.30u al in. Maakt niet uit hoe laat haar laatste slaapje dan valt. Ze slaapt dan tot 5.30u, krijgt een flesje en slaapt weer verder tot half 8 ong. We zouden de bedtijd best een uurtje later willen maar ze heeft dat nog nooit volgehouden, en we volgen haar :)