17 Reacties
5 maanden geleden
Alle fruit wilt hij (geprakt of gepureerd). We proberen nu maar kleine stukjes banaan / kiwi te geven aangezien hij 4 tanden heeft doorkomen. Soms wilt hij alleen doorslikken ipv kauwen 🥲
5 maanden geleden
Fruit kun je het beste in het begin zo groot mogelijk geven. Tenzij het heel hard is, dan flinterdunne plakjes
5 maanden geleden
Reactie op CarolineF1986
Fruit kun je het beste in het begin zo groot mogelijk geven. Tenzij het hee ...
Waar staat dat? Verschilt per baby
5 maanden geleden
Alle fruit wilt hij (geprakt of gepureerd). We proberen nu maar kleine stuk ...
Nou mijn kind heeft ook nog maar 2 tandjes. Banaan zou hij kunnen eten omdat t zacht is, maar hij krijgt daar zo’n last van. En sabbelen aan een sinaasappel maar verder weet ik niet wat en hoe ik het kan geven, want kauwen doet hij nog niet echt
5 maanden geleden
Is hier gek op nectarines, aardbeien, blauwe bessen. Ook banaan, mango. Eigenlijk lust hij alles haha. Van banaan en aardbei geef ik stukjes, blauwe besjes plet ik. Nectarine geef ik een halve zonder pit, kauwt hij dan lekker op. Babys hebben niet perse tandjes nodig om stukken te eten. Zoals gezegd, kijk eens op de app solid starts om te kijken hoe je het beste fruit kan geven per leeftijd, heel handig. En ja is gratis, even het betaalde wegklikken en kan je bij Foods kijken en zoeken.
5 maanden geleden
Mijn dochter krijgt nog potjes 6maanden die wil echt geen stukjes fruit hoe pak ik dat aan zelf potjes met stukjes wil ze niet terwijl ze wel brood en avond maaltijden eet
5 maanden geleden
Reactie op Melissa 1105
Mijn dochter krijgt nog potjes 6maanden die wil echt geen stukjes fruit ho ...
Mijn zoontje vind stukjes ook niet zo fijn. Wij zijn het gewoon consequent gaan aanbieden. Elke dag een paar hapjes zowel fruit als groente. Het gaat nu steeds beter. Qua maaltijden wil hij wel alleen bonbebe. Fruit maakt niet uit welk potje. Daarnaast geven we ook een stuk korst van brood in zijn hand. En laten we hem wanneer het kan ook van ons eten proeven. Zodat hij veel verschillende texturen ontdekt.
5 maanden geleden
Kleine stukjes aardbei, pruim, banaan, meloen, mango, blauwe bessen. Zacht fruit vooral. Ze eet het zelf op (pakt stukjes met de handen/vingers).
5 maanden geleden
Mijn zoontje is een fuitmonster! Banaan eet hij het liefste in zijn geheel op, ook peer, mango, blauwe bessen, aardbeien en meloenen zijn favoriet! Maar ook perziek, nectarine, druiven etc. Hij wil juist grote stukken (ik snij Blauwe bessen en druiven wel doormidden) en eet hij zo op.
Begonnen met kleine stukjes in zijn mond doen en een stukje laten vasthouden, maar dat is al een paar maanden geleden
5 maanden geleden
Reactie op Anoniem1996557
Geven jullie alles biologisch of dat niet?
Probeer het meeste wel bio ja
5 maanden geleden
Hier ook. Alle soorten fruit en dan kleine stukjes of prakken. Frambozen druk ik plat met een vork. Perzik in kleine stukjes.
En heel rijp fruit gebruiken.
Als hij het niet zelf kan pakken, omdat het te glad is, lepel ik er nog wat bij.