17 Reacties

5 maanden geleden

Onze dochter van 1 jaar en 2 weken krijgt meestal brood in 8 stukjes. Ze heeft nog steeds geen tanden maar geen moeite met t brood of ander eten te maken. Ik geef haar alleen nog geen grote stukken hard eten, appel bijvb. Ik vind dat zelf wat spannend haha

5 maanden geleden

Brood in vieren

5 maanden geleden

Ik doe iets groter dan een postzegel (met korstjes). Toen ze net begon met brood eten snapte ze niks van kauwen en zo bleef het brood op haar gehemelte plakken, waardoor ze alleen maar aan het kokhalzen was. Ik ben toen alles in lange repen gaan snijden en kon ze het zelf vanuit haar handjes eten, dat ging toen echt perfect. Wie weet is dit voor jullie dochter ook een uitkomst?

5 maanden geleden

Meestal in 4en of kleine stukjes zonder korst omdat het minder smeert. Maar soms ook een hele boterham met korst omdat hij daar dan zelf lekker van kan knabbelen en smeren. Gaat prima.

5 maanden geleden

Ik snij het brood in repen en laat haar dan zelf een stukje afbijten sinds ze boven en onder tandjes heeft.

5 maanden geleden

Soms repen (heel dun met korst) en grote stukken brood. Soms wil ik ze op ze bord leggen maar dan doet hij alles er gewoon in.

5 maanden geleden

Reactie op Rooss97

Ik snij het brood in repen en laat haar dan zelf een stukje afbijten sinds ...
Wat doe je dan op het brood? Zit hij dan niet helemaal onder haha ☺️

5 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Brood in vieren
Dit doe ik ook! In 4 repen vind hij het fijnste

5 maanden geleden

Wij geven het brood in stukjes van postzegel of kleiner. Hij vindt het heerlijk om dit dan zelf op te pakken en in z’n mond te stoppen. De ene keer sabbelt hij erop en de andere keer gaat het ineens naar binnen. Soms verslikt hij zich wel eens maar dat tempert zijn enthousiasme niet (en hoort er ook een beetje bij vind ik).

5 maanden geleden

Iemand een idee hoe het kan dat mijn dochtertje het wel pakt en erop sabbelt/kauwt maar het daarna weer met de tong naar buiten duwt??? Is dit een fase.. ze slikt het niet af maar doet dit opeens met alles wat stukjes bevat. Ze heeft eerder wel gewoon boterham gegeten.

5 maanden geleden

Ik snijd lange reepjes. Een kort nog eens extra doormidden.

5 maanden geleden

Ik ook reepjes of vieren. Doe ik eigenlijk al heel lang, vond kleine stukjes juist eng

5 maanden geleden

Ik doe ter grootte van een dobbelsteentje. Ik probeerde laatst in reepjes... toen propte hij het hele reepje in z'n mond 😂

5 maanden geleden

Reactie op Momof2cats

Iemand een idee hoe het kan dat mijn dochtertje het wel pakt en erop sabbel ...
Hier zelfde!

5 maanden geleden

Ik geef ‘m gewoon een boterham… we hebben Rapley/Kleintjes gedaan, dus vanaf het begin gewoon hele boterhammen. Gaat prima!

5 maanden geleden

Ik vouw de boterham dubbel en geef het in 2 stukken

5 maanden geleden

Reactie op Baby#2ontheway!:)

Ik vouw de boterham dubbel en geef het in 2 stukken
Ook rapley gedaan trouwens