9 Reacties

2 maanden geleden

Je kan het beste op deze website kijken wie er bij jou in de buurt zit. https://www.nvlborstvoeding.nl/ Ik krijg een gedeelte vergoed via mijn zorgverzekering, weet niet hoe dit bij jou zit, maar daar kan je nog achteraan

2 maanden geleden

Inderdaad opzoeken wie er bij je in de buurt is. Consult indd tegen de 100 euro per uur.. daarvoor hebben ze immers gestudeerd.. wellicht kan ze sommige vragen ook via de telefoon oplossen voor je. Dat is goedkoper.

2 maanden geleden

Ik betaalde 2 jaar geleden €120 en werd volledig vergoed door de verzekering.

2 maanden geleden

Bij het consultatiebureau is het gratis je kunt hun even bellen

2 maanden geleden

Is inderdaad duur! Vandaar dat ik het zo bijzonder vind dat iedereen hier altijd spreekt over “even een lactatiedeskundige mee laten kijken” alsof je die voor elk vraagje ff opbelt 🤪 Maar denk dat velen het misschien vergoed krijgen. Ik zelf niet helaas

2 maanden geleden

Ik heb mijn lactatiekundige via mijn verloskundige gevonden, zij bood daar destijds een informatieavond aan. Kost €135,- voor 1,5u, gelukkig krijg ik tot €200 terug van de verzekering. Wellicht zit dat ook in jouw pakket?

2 maanden geleden

Bij ons CB hebben ze eens in de twee weken inloop met lactatiedeskundige. Daarnaast kreeg ik idd 200,- vergoed vd aanvullende verzekering. Dat maakte dat ons consult 20,- kostte.

2 maanden geleden

Je kunt eventueel bij de verloskundige vragen welke lactatiekundigen er actief zijn in jouw regio, of even googlen op lactatiekundige plaatsnaam/regio. Belangrijk is wel dat het een lactatiekundige IBCLC (dus niet lactatieDESkundige) is, dat is een beschermde titel en zij moeten bijscholing volgen etc. (Iedereen mag zichzelf namelijk lactatiedeskundige noemen). Ons consult was zo'n €130, bij ons vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Bij onze dochter was het ook zo iets 2 jaar geleden, maar was het niet vergoed. Na het consult heb je vaak ook nog een tijdje dat je over de app vragen mag stellen, dit hoort bij het consult. Het klinkt misschien als veel geld, maar een pak kunstvoeding is ook zo €8. Op de lange termijn is kunstvoeding geven dus veel duurder dan een lactatiekundige mee laten kijken. 😊 Voor kleine vragen zou je misschien ook eerst het borstvoedingsforum op facebook kunnen proberen (facebookgroep). Hier zitten ook lactatiekundigen IBCLC in, en ook veel ervaringsdeskundigen. Vaak komen hier ook al veel goede tips vandaan.

2 maanden geleden

Mijn kraambureau heeft een lactatiekundige in dienst die elke dag gratis spreek uur heeft. Misschien even op de website van je kraamzorg kijken?