18 Reacties
één maand geleden
Hier gaven wij 5 flessen van 150.
7.00
11.00
15.00
19.00
23.00
En dan kwam hij in de nacht nog en gaf ik hem 90.
Echter er gisteren eens voor gekozen om de laatste fles niet te geven dus die van 23.00u. En nu kwam hij pas om 5.30u vanochtend.
Dus ik ga proberen naar een nieuw schema te gaan
6.00
10.00
14.00
17.00
20.00
En dan naar bed in de hoop dat hij het dan volhoud.
Zo kunnen wij ‘s avonds op tijd naar bed. Ik moet volgende week weer gaan werken en moet dan toch rond 6.00u opstaan dus dat hij rond 5.30u komt vind ik prima
één maand geleden
Wij hebben hetzelfde 'probleem'. Hebben een ritme van 7u/11u/15u/18u en 22u (na 18u gaat ze naar bed) maar ze komt 's nachts ook nog voor een fles. Geven nu in de nacht 120 + 3 omdat het anders echt te veel is. Ze kan idd ook wel door maar dan zijn we een halve nacht aan het 'spenen'. Ik dacht eerst dat we daar dan maar doorheen moesten totdat ik hier op het forum weer las dat het toch echt hongersignalen zijn 🙈 Ze slaapt 's nachts sowieso ook onrustig terwijl ze overdag goed en rustig slaapt.. Ben benieuwd naar de reacties hier, ik volg
één maand geleden
Ik gaf in de nacht nooit meer dan 90 cc omdat dit een extra flesje is. En het dan ook makkelijker is om deze af te bouwen. Overdag deden we 5x150. Hij sliep bij 9 weken volledig door van 23.00 tot 7.30
één maand geleden
Hier komt ze meestal tussen 4 en half 6 snachts. En daar pas ik dan de flessen overdag op aan waarbij de 5de fles dan wel tussen half 12 en 12 laat uitkomen. Maar dan overdag dus soms 5u er tussen...
Vandaag bijv 5.30, 9.30, 14.30, en dan straks rond 18.30-19.00 (ideaal is 19u) en dan rond 23.00-23.30 laatste.
Meestal lukt het wel overdag keer langer er tussen omdat dan bijv de hond uit laat en ze in draagzak slaapt. Of afleiding van bezoek of zo.
Geen vast ritme dus, maar dat is met slapen ook nog niet overdag (helaas ;)).
Wil je zoontje overdag ook om de zoveel uur de fles met huilen of alleen snachts?
één maand geleden
Reactie op LadyP
Wij hebben hetzelfde 'probleem'. Hebben een ritme van 7u/11u/15u/18u en 22u ...
Hier ook. Het wisselt een beetje maar we geven altijd tussen 23.00 en 00.00 nog een flesje. Vervolgens horen we haar vaak rond 4u, en vanaf dan regelmatig de speen steeds terug erin doen tot het ochtend is🥱 .. Ik dacht dat we hier doorheen moeten idd en het CB zegt ook als ze overdag goed hebben gedronken dat je dit mag 'negeren'. Je wordt dus vooral zelf uit je slaap gehaald steeds haha. Als ze nou echt in paniek zou zijn en echt huilt dan denk ik dat je wel eten moet geven maar zolang je baby wel tevreden is kan je best wachten tot de ochtend?
één maand geleden
Drinkt hij alles op overdag? Hier niet dus meestal snachts ook rond 5:00 komt hij en geeft dan wel echt honger signalen dus geef ik hem gewoon een fles en drinkt op wat hij nodig heeft, meestal rond 90/100ml en slaapt dan ook tot 7/8u. Doorslapen komt vanzelf, hij heeft het nu nog nodig blijkbaar. Heeft ook enkele keren tot 6.30 geslapen en dan kwam ik op 5 flessen uit, soms dus 6. Zit nog niet echt een ritme in haha buiten dat laatste fles altijd om 23:00 is.
één maand geleden
Reactie op Miejoe
Hier komt ze meestal tussen 4 en half 6 snachts. En daar pas ik dan de fles ...
We zijn nog maar net over op 5 x 150, dus kan er nog niet veel van zeggen. Maar soms red hij de 4 uur overdag ook niet! Moet soms wel me best doen met rekken inderdaad, vooral niet wakker maken anders wil die meteen een fles 😅. Hij weegt 5.11 kg
één maand geleden
Reactie op katieperrie
Drinkt hij alles op overdag? Hier niet dus meestal snachts ook rond 5:00 ko ...
Overdag drinkt hij alles op en inderdaad ook 23u de laatste fles. Hij weegt 5.11 kg dus veel meer kan ik hem niet geven 😅
één maand geleden
Reactie op Wendyyyyyy
We zijn nog maar net over op 5 x 150, dus kan er nog niet veel van zeggen. ...
Ow jah, ik ook pas sindskort (ze woog 3 weken geleden 4500 dus ik ga er beetje vanuit nu wel rond de 5 kilo, ze is nu 10 weken)
Maar ze zat hiervoor wel ook al op 5 flessen toen ze nog 135 kreeg. Jullie ook, of toen nog 6 flessen?
Ow en inderdaad niet wakker maken haha! (Als ze al slaapt want dat is hier overdag alleen bovenop mij....dus dan al helemaal als ze eindelijk slaapt kwestie van niet bewegen ;))
één maand geleden
Reactie op Miejoe
Ow jah, ik ook pas sindskort (ze woog 3 weken geleden 4500 dus ik ga er bee ...
Hiervoor zat ik op 6 x 120 (135)
één maand geleden
Reactie op Wendyyyyyy
We zijn nog maar net over op 5 x 150, dus kan er nog niet veel van zeggen. ...
Heb je wel eens ‘s nachts geprobeerd wat minder te geven?
Wij zaten ook een tijdje op 5x150+5 en ‘s nachts gaf ik 100 en dat vond ze prima. Sliep daarna met een speentje verder.
Nu slaapt ze door en drinkt ze +/- 5x150+5
Soms hebben ze gewoon even een tijdje meer nodig. Je hoeft echt niet te gaan rekken tot er 4 uur tussen zit. Als jij voed op honger zul je niet zo snel overvoeden. Soms is meer drinken ook tijdelijk
één maand geleden
Reactie op MD999
Heb je wel eens ‘s nachts geprobeerd wat minder te geven?
Wij zaten ook ee ...
Ohja en wij laten er ook 3 uur tussen overdag, omdat ze graag lange nachten wil maken heb ik het idee. Rond 20.30 valt ze echt in diepe slaap en krijg ik haar bijna niet meer wakker.
Wie weet heeft jullie baby dit ook wel? Ik zou gewoon op hem afgaan en dan zie je wel wat er gebeurd
één maand geleden
Onze meid slaapt vaak van 23:00 door tot n uurtje of 8, 9. Is nu bijna 12 weken. Zit momenteel ook in 3e sprongetje dus misschien speelt dat ook mee, dat ze meer
Honger heeft
één maand geleden
Wij doen 5 flessen van 150... ook met nachtvoeding erbij!
Vaak komt ons zoontje rond 02/03 uur,
Dan beginnen we altijd de dag om 07.00u,
Dan 11u,
15u,
En laatste fles is rond 19/ 20 uur..
We hebben meerdere keren geprobeerd om 22/23u nog fles maar merkten dat hij dan op een fles ' te veel' uit komt. Ook slaapt hij dan eindelijk zoo fijn.. dus zijn nacht begint rond 20u.