40 Reacties
2 maanden geleden
Onze eerste lag ook altijd de hele avond bij ons, maar deze lijkt dat helemaal niet fijn te vinden. Hij huilt veel in de avond, maar in zijn bedje valt hij meteen in slaap. Hij gaat daarom tussen 19:30 en 20u naar bed, afhankelijk van zijn laatste dutje. Ik maak hem dan niet meer wakker voor bv als ik ga slapen, maar voed gewoon wanneer hij daar om vraagt.
2 maanden geleden
Hier is die van 19.00 uur de laatste fles. Vandaag en gisteren liep het allemaal anders dus werd het een uur eerder
Nu ligt hij ook net op bed en hopelijk zo te slapen🤞🏻😜
Meestal slaapt hij dan door tot 5 uur
Onze eerste zoon lag vaak de hele avond ook nog bij ons op de bank,sliep hij al wel maar was wel gezellig en die konden we makkelijk slapend in bed leggen. Ook kreeg die bv dus als hij wakker werd was minuutje aanleggen vaak weer voldoende om verder te slapen. Deze wordt meteen wakker als je hem wilt verplaatsen 😅
2 maanden geleden
Wij hebben exact hetzelfde, ik wil de fijne nacht niet verpesten en in de avond is ze toch vaak wel wakker, paar keer geprobeerd om naar bed te brengen rond 20.00 maar dat was strijd en uiteindelijk sliep ze dan om 22.00 om een uur later de fles te willen.. we laten het nu maar even zo, zal vanzelf wel goedkomen met de tijd
2 maanden geleden
Wij geven om 23.00 z’n laatste fles, hopen dat ie doorslaapt. Niet eerder want dan wordt hij sowieso wakker in de nacht voor voeding. Rond 2300 hebben we meer kans op een goeie nachtrust. Zo niet, wordt hij wakker rond 3:30 en slaapt weer door tot 6:30/7:00 en dan begint mijn dag
2 maanden geleden
Hier ging ik al vanaf begin zwangerschap met m’n oudste dochter naar bed (wij doen aan samen slapen en ik was gewoon moe haha), en sinds ik ben bevallen eigenlijk doorgezet. Ben dan op bed gaan voeden terwijl m’n dochter probeerde te slapen. De kleine sliep dan eigenlijk ook wel rond die tijd en daarna meldde hij zich weer rond 23 uur en nu met 8 weken gaat dat ook zo. Bij m’n dochter was het wel anders, die ging ook later maar toen had ik ook echt nog behoefte om op de bank te zitten. Nu neem ik alles mee naar bed. Als m’n dochter slaapt kijk ik m’n serie, pak ik m’n switch of m’n telefoon en chill ik tot ik ga slapen. Wat ook niet later is dan 22 uur en vaak mee slaap rond 20:30 haha. Ieder uurtje meepakken doet al iets!
Maar geen idee of dit aangeleerd is of dat het gewoon toeval is per kind! Maar hier gaat ie er goed op🤭
2 maanden geleden
Mijn dochtertje is pas 6 weken. Sliep eerst super goed in de co sleeper tot 4 weken. Toen plotseling weigerde ze in bed/cosleeper/wieg/wandelwagen te liggen.... Dus hele dag op de arm of draagdoek. Doei vrije tijd, en in bed leggen is overdag (of vroeg in de avond) geen optie meer :(
Als ik geluk heb; van 7 tot 10 liggend op mij op de bank. Dan na bv in de co sleeper (ik ook naar bed). En om de 3 uur voeding.
Als ik pech heb, van 10 tot 1 of 2 ook nog liggend op mij in bed en dan pas in de cosleeper.
En als ik echt pech heb is ze in de cosleeper iedere 1,5 uur wakker...
Dus rond 10 pas boven.
2 maanden geleden
Ons dochtertje is tot de laatste fles, meestal 22.30/23.00 uur bij ons beneden. Ze ligt dan lekker bij mij of m'n man, zo kunnen we de lastige uren met de krampjes goed handelen en huilt ze bij krampjes onze jongens die boven liggen te slapen niet meteen wakker. Ik liep toevallig een beetje met hetzelfde in mijn hoofd als jij, wanneer beginnen we met eerder naar bed brengen? Voor nu werkt het voor ons op deze manier nog, en geniet ik vooral van het knuffelen 's avonds. Daar komen we overdag wat minder aan toe omdat we al twee kinderen hebben. De avonden zijn nu wel echt een moment voor ons drietjes 🥰
2 maanden geleden
Zoon (nu 10 weken) begon vanaf ongeveer 8 weken oud rond 19:30 aan zijn nacht. Dat deed hij uit zichzelf. We merkten gewoon dat hij rond dat tijdstip ineens meer moeite had om in slaap te komen (huiluurtje) en dat als hij dan eenmaal sliep, hij vervolgens in een veel diepere en langere slaap terecht leek te komen.. voeding van 23:00 is meestal een droomvoeding (anders komt ie 2x in de nacht) en daardoor 1 nachtvoeding rond 4:00 of soms slaapt ie zelfs door tot 7:00 🥳
2 maanden geleden
Herkenbaar! Volgens mij begon ik bij mijn oudste dochter rond 2 maanden met de dutjes overdag op bed. Zodra dat goed ging legden we haar na de fles van 19 uur op bed en na de fles van 23 uur in de co-sleeper. Nu is mijn jongste dochter bijna 8 weken en wil ik hier vanwege het dag/nacht ritme binnenkort weer mee gaan beginnen. Dan ook weer even kijken hoe dat gaat en hopen dat ze over een paar weken gewend is en we haar ook van 19 uur op bed kunnen leggen. Kwestie van uitproberen denk ik 😄
2 maanden geleden
Mijn dochter is bijna 8 weken.
Ik heb zowel bij mijn zoon als mijn dochter het boekje slaap baby slaap schema toegepast.
Zij gaat om 19:00 naar bed. Krijgt nog een voeding om 23:30 en slaapt dan door tot 07:00.
Mits ze last heeft van een sprongetje of iets anders natuurlijk.
Maar dit gaat vaak goed.
Ik hou dit schema aan sinds ca. 5 weken.
07:00 • opstaan en voeding
8 uur - 8:30 • dutje in bedje 1:30 uur
09:30 • voeding
11:00 • dutje ongeveer 1:30 uur
12:30 • voeding
14:00 • dutje 1:30 uur
15:30 • voeding
17:00 mag een powernap 30/45 min
Voeding**
18:00 voeding**
19:00 - 19:30 voeding en slapen
2 maanden geleden
Reactie op Shai.G
Mijn dochter is bijna 8 weken.
Ik heb zowel bij mijn zoon als mijn dochter ...
Maak je dr dan zelf wakker na 1:30 en hoe doe je dat als ze dan nog slaperig is en niet de fles leegdrinkt? Ik merk namelijk dat als ik onze dochter zelf wakker maak dat ze dan veel minder drinkt en daardoor ook weer sneller komt
2 maanden geleden
Reactie op Romyyyyyyy
Maak je dr dan zelf wakker na 1:30 en hoe doe je dat als ze dan nog slaperi ...
Ik heb het opgebouwd. Tot 5 weken dus niet wakker gemaakt. En aan het begin elke x een slaapje per dag wakker maken voor een voeding. Als ze doorsliep liet ik haar.
En nu inmiddels wordt ze vanzelf wakker. Soms iets eerder, kan verschillen 15 min of 30 min.
Mijn dochter krijgt borstvoeding. Als ze niet meer wilt geef ze dat duidelijk aan. Ze drinkt wel altijd de borst leeg.
Misschien kan het helpen het ook op te bouwen? En elke keer een beetje te rekken?
2 maanden geleden
Onze zoon gaan meestal naar bed rond half 8. Sinds een paar dagen is het om 19 uur voedingstijd en daarna slaapt hij het lange stuk van zijn nacht. Hij is 5 weken en slaapt dan van 19.45 tot ongeveer 01:30. Daarna meestal tot 4 uur voor korte voeding en dan weer om half 8 sochtends.
Eerste weken lieten we hem hier in de box slapen tot zn laatste voeding, maar die ging van 23 uur naar 01.30 en dat werd me te gortig om op te wachten. En zodra ik m oppak wordt hij hier ook wakker.