5 Reacties
3 maanden geleden
Herkenbaar! Mijn dochter dronk alleen vanaf het begin al een borst, maar wel 20 minuten. Nu is het een borst gemiddeld 5-10 min en dan valt ze in slaap en krijg ik haar ook niet wakker om nog langer te drinken.. Ik spreek mijn kraamzorg nog en die gaf aan dat je borsten nu op je kindje zijn afgestemd en zij steeds meer de kracht heeft om meer in minder tijd te drinken. Als de luiers goed zijn, ze tevreden is en je het gevoel hebt dat ze groeit, zou ik me niet druk maken!
3 maanden geleden
Ik was ook 2 borsten gewend tijdens de kraamperiode, maar mn dochtertje had t zelfde probleem zat altijd al verzadigd van 1 borst + viel in slaap. Had toen op het grote borstvoedingstopic om tips gevraagd en daar werd aangegeven dat 1 borst per keer prima is. Dit werkt voor ons idd het beste. Onze dochter heeft genoeg plasluiers op een dag, mijn andere borst is niet hard of gespannen als ik 1 borst aanbiedt en ze zit goed met 1 borst. Na ongeveer 1,5 soms langer komt ze voor de andere borst
3 maanden geleden
Hier drinkt meneer ook 7-10 per borst. En enorm moeilijk wakker te krijgen/houden soms tijdens het drinken voor de tweede. Ook met verschonen. Vaak wordt het iets van 8 ene en 5/6 andere. Ik vond dit enorm verwarrend want mijn dochter dronk altijd 20/25 min per kant… Maar meneer heeft volle luiers en komt goed aan dus het zal prima zijn. Wel lekker zo’n efficiënte drinker!
3 maanden geleden
10 dagen oud hier en drinkt tussen de 10 en 35 min aan 1 borst. Ze drinken zoveel ze nodig hebben. Je kan volgend mijn kz beter 1 borst doen om borstontsteking te voorkomen
3 maanden geleden
Na de kraamweek hier ook overgegaan op 1 borst per keer. De kleine is dan verzadigd en het voorkomt spugen. Nu hij bijna 5 weken oud is drinkt hij tussen de 10 á 20 minuten. De laatste dagen wil hij zo nu en dan de tweede borst er achteraan. Drinkt dan soms ook nog wel 10 min.