Hoe lang zijn jullie bezig met 1 sessie borstvoeding geven?
Online lees ik dat je kleintje ongeveer 15 minuten per borst mag drinken. Ik heb dit een tijdje geprobeerd, maar dan was mijn dochter echt nog niet verzadigd.
Nu laat ik het aan haar over, maar dit duurt vaak wel 30 minuten voor de 1e borst en daarna moet ze nog aan de andere. Mijn sessie duurt vaak wel 45-60 minuten.. en dan daarna nog boertje laten. Lijkt mij best lang.. maar ben benieuwd naar jullie ervaringen ☺️
Hoe oud is je baby? Bij mij duurt het ook zo lang ze is 7 weken oud. Korter voeden is geen optie zij is dan ook niet verzadigd. Ze valt wel af en toe in slaap tijdens het voeden dus verschoon ik haar er tussendoor om weer wakker te krijgen
Goeie vraag, daar ben ik ook benieuwd naar. Mijn zoontje kan zeker wel een half uur / drie kwartier over een borst doen. Dus ben vaak wel anderhalf uur bezig. En eigenlijk lijkt hij dan nog niet helemaal tevreden🫣
Zal ook wel een deel zuigbehoefte zijn maar hij accepteert geen speentje helaas…
Mijn zoon is vandaag precies 7 weken. Hij drinkt gemiddeld 5 tot 10 minuten per kant en valt nadien vaak in slaap. Ook als ik kolf ben ik in 10 minuten klaar (dubbelzijdig, kolf dan gemakkelijk 150cc). Zelf geen last van overproductie, hele enkele keer strakke borsten. Hij groeit goed en spuugt nagenoeg niet
Mijn dochter spuugt er ook nog bij en ik hou het bij 1 borst omdat ik tepelkloven heb aan mijn andere borst. Voed ik haar dan te weinig? We zijn al een tijdje niet naar cb geweest
Mijn dochter van 4,5 week drinkt 1 borst per voeding, dit duurt gemiddeld 10 minuten.
Wanneer ze gaat sabbelen/niet meer slikt koppel ik haar af. Hierna mag ze op haar speentje verder sabbelen.
Dochter van 7 weken drinkt ca 10 - 15 minuten aan de ene borst en dan nog 5 - 8 minuten aan de andere borst. Moet ook zeggen dat de voedingen qua tijd verschillen. Soms drinkt ze sneller of trager. Soms valt ze sneller in slaap. Kijk vooral goed of je kindje nog effectief aan de borst drinkt.
Hier heel verschillend, in de nacht 10min per borst en dan slaapt hij weer. Overdag soms wel 20min per borst en dan staat hij er ook weer met 1,5 uur. Nog weinig ritme hier 😅 hij is morgen 8 weken
Mijn dochter is nu 5 weken. Wij doen er vaak 1-1.5u over. Ze drinkt aan 1 borst vaak 30 minuten en soms de andere borst nog 5-10 minuten. Korter werkt niet, dan heeft ze nog honger. In de tussentijd verschoon ik haar nog. Ze drinkt niet 30 minuten aan 1 stuk door, vaak valt ze halverwege voor 5 a 10min in slaap, maar als ik haar dan in dr bedje leg wordt ze wakker en wil ze direct weer eten. Dus als ze in slaap valt hou ik haar op mn borst tot ze weer wakker wordt en dan geven we weer de borst.
Dochter van 6 weken drinkt aan 1 borst tussen de 5 en 10 minuten met een uitschieter van 15 min en de andere is meestal ook tussen 5 en 10 min. Komt meestal op totaal van 15 minuten uit
Vaak 1 borst per keer en dan 10 min ongeveer. En dan lekker slapen. In de avond vanaf een uur of 6/7 tot 10/11 elk uur of nog vaker. Slaapt sinds paar dagen dan wel van 23.00-5.30.