29 Reacties

5 dagen geleden

Mijn baby is nu 15 weken. Ik baker hem in en leg hem met zijn konijn met witte ruis en mobile in zijn park. Vaak huilt hij luid zodra hij neerligt. Ik aai dan over zijn hoofdje en meestal is hij binnen 2 minuten stil. Soms herbegint hij nog een paar keer maar korter. Ik blijf hem wel proberen troosten terwijl ik hem laat liggen. Andere keren huilt hij helemaal niet. Maar vaak slaapt hij zo'n 20 of 30 minuten en huilt dan en geraakt niet meer in slaap. Maar zodra ik hem er dan uit haal slaapt hij verder in mijn armen. Ik zou het liefts mijn kind nooit laten huilen. Mijn zoontje vzn 4 heeft daardoor ook altijd in mijn armen en bij mij in bed geslapen. Hij lruipt nu ook nog elke nacht bij ons in bed. Maar ik vond het vreselijk dat hij in de creche dan in zn eentje in bed lag te huilen. Nu wil ik dus perse dat mijn baby wel in een bedje kan slapen. Maar ik weet niet of mijn manier nu doe goeie is.. zo moeilijk..

5 dagen geleden

Reactie op Jay2020

Mijn baby is nu 15 weken. Ik baker hem in en leg hem met zijn konijn met w ...
Iedere moeder weet echt wel wat goed is voor haar baby, iedereen heeft verschillende manieren. Wat jij denkt dat goed is dat is dan ook goed! You go mama. 👌💪

5 dagen geleden

Hier heeft wakker wegleggen nog nooit tot slaap geleid. Wakker = uiteindelijk huilen, en huilen = uiteindelijk krijsen. Dat hele 'Je mag hem best even laten huilen' doen ze maar mooi bij hun eigen kinderen, bij die van ons werkt het niet. Huilend in bed laten liggen en aaien/sussen/speentje werkt ook niet. Ik wieg en sus hem, en dan leg ik hem half slapend, een beetje dromerig, in bed. Soms slaapt hij dan zelf verder en soms moet ik hem er nog 3x uit halen en 3x terug leggen voordat hij uiteindelijk in slaap valt. Dus dat is echt voor iedere baby anders denk ik, en elke ouder gaat er anders mee om. Ik denk dat er genoeg ouders zijn die met onze situatie anders om zouden gaan, maar wij niet. Voor ons werkt dit.

5 dagen geleden

Ik ben blij met al jullie reacties, dat helpt mij om mijn gedachten wat te relativeren. Ik zie dat het heel erg verschillend is bij iedereen. Het zal liggen aan de baby maar ook aan wat je als ouder een fijne aanpak vindt. Ik zei gister nog in de comments dat ik consequenter zou gaan proberen om telkens terug te leggen in z’n bedje om dat een soort van te gaan trainen maar dat is direct diezelfde avond nog mislukt 😬 hij viel ‘s avonds constant vredig in slaap aan de borst maar werd heel verdrietig zodra ik hem weglegde of als ik ook maar opstond om naar het toilet te gaan… Ik heb eraan toegegeven. Naast het gevoel dat hij mij blijkbaar gewoon nodig heeft en ik er voor hem wil zijn heb ik ook gewoon geen zin om de hele avond bezig te zijn met proberen. Dat resulteert alleen maar in veel tranen van hem en veel frustratie bij mij. Misschien moet ik langer volhouden maar dat vind ik echt moeilijk. Misschien zijn we er nog niet aan toe. Dus ik neem mijn woorden terug en ik ga gewoon weer mijn gevoel volgen 😅 we zien wel waar het ons brengt. Aan alle mama’s: hoe je het ook doet, jullie doen het goed!

5 dagen geleden

Reactie op Tiflihabibi

Ik ben blij met al jullie reacties, dat helpt mij om mijn gedachten wat te ...
Dit heb ik precies zo besloten! Ik wilde het ook gaan trainen maar heb besloten om mijn gevoel te volgen Denk dat dat altijd het beste is ❤️

4 dagen geleden

Reactie op Tiflihabibi

Ik ben blij met al jullie reacties, dat helpt mij om mijn gedachten wat te ...
Dat laatste, je gevoel volgen, is zo belangrijk! Mocht je slaap interessant vinden, the nurturing kind en the gentle Kidd op instagram schrijven heel veel over slaap zonder slaaptraining. Ze hebben ook een boek 'zachte nachten' geschreven.

3 dagen geleden

Ik niet! Vind hem nog zo klein( 15 weken), heeft mama gewoon nodig ! 😀 denk dat na 6 maanden eventueel laten huilen een optie gaat worden voor mij

3 dagen geleden

Ik denk dat het heel erg aan je kindje ligt wat er werkt en dat je hierin het beste je gevoel kan volgen en dat beide methodes passen zolang het maar bij je kind past. Mijn oudste was altijd al heel alert en daardoor snel overprikkeld. Wij merkte op een gegeven moment dat hij altijd even kort moest uithuilen in bed en dat onze nabijheid juist voor meer prikkels zorgde. De jongste heeft echt een ander karakter en hij raakt alleen maar overstuur wat averechts werkt.