3 Reacties
2 maanden geleden
Ik probeer een beetje op wakkertijden te letten en haar dus op tijd weer weg te leggen als ze moe word. Ik houd haar niet bewust wakker, omdat ze snachts ook gewoon goed slaapt, dus niet teveel slaapt overdag. Onze kleine kan ongeveer 1.5 uur wakker blijven (als ze daarvoor goed heeft geslapen) en dan laat ze moeheidssignalen zien.
In haar wakkertijd is het meestal voeden (als het tijd is) even spelen (boekje kijken, Tummy time, muziek luisteren evt in bad) even knuffelen en dan weer slapen “‘s morgens en eind van de middag doet ze kortere slaapjes en is ze tussendoor wakker. ‘s middags doet ze een lange slaap van soms wel 2.5 uur tot de volgende voeding. Word soms tussendoor wakker voor een boer of een natte luier, maar slaapt dan zo weer door. Als ik haar niet zou wakker maken denk ik dat ze doorslaapt, maar om overdag aan haar voeding te komen maak ik haar wel wakker 4 uur na de vorige voeding.
Ik denk dat je hem prima kan laten slapen tot een voeding als hij ‘s nachts ook goed slaapt. Zo niet zou ik hem misschien wel wat vaker wakker maken