19 Reacties

9 dagen geleden

Wij deden gewon; molton, hoeslaken, hydrofiel onder hoofd, makkelijk te vervangen bij spugen. Maar heg gaat vooral on de romper, pyjama en slaapzak waar een kindje bet wel of niet warm genoeg door heeft toch?

9 dagen geleden

Reactie op saartje2024

Wij deden gewon; molton, hoeslaken, hydrofiel onder hoofd, makkelijk te ver ...
Hier slaapt hij momenteel in een lange mouw romper, pyjama (lange mouw), sokken en puckababy teddy slaapzak en nog te koud (35.4 / 36.1). Dikker kan ik hem bijna niet aankleden, tot ik over koud met aerosleep las.

9 dagen geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Hier slaapt hij momenteel in een lange mouw romper, pyjama (lange mouw), so ...
Weet je hoeveel tog de slaapzak is?

9 dagen geleden

Misschien helpen wat wollen laagjes? Ons kindje had het ook vaak koud maar met een wollen rompertje en pyjama onder een puckababy was dat opgelost

9 dagen geleden

Reactie op Charis91

Weet je hoeveel tog de slaapzak is?
2.0 TOG

9 dagen geleden

Reactie op Wendyyyyyy

2.0 TOG
Oh dat zou dan qua kleding inderdaad genoeg moeten zijn. Ik heb een 2,5 tog slaapzak. Ik leg hem erin met korte mouw romper, lange pyama / kleertjes, sokjes & daarover heen nog een dekentje. Heh geen ervaring met wolle laagjes maar miss is dat een optie.

9 dagen geleden

Ligt hij toevallig op de tocht? Een deurstopper hielp bij ons heel erg

9 dagen geleden

Weet wel dat de hele functie van de aerosleep weg is als je andere merk molton/hoeslaken gebruikt vandaar dat aerosleep ze speciaal gemaakt heeft

9 dagen geleden

Reactie op sb2020

Weet wel dat de hele functie van de aerosleep weg is als je andere merk mol ...
Ja dat snap ik. ☺️! Maar als hij het koud heeft en daardoor niet lekker slaapt, moet ik toch iets proberen hihi

9 dagen geleden

Is de pyjama van dun katoen? Wol of een gevoerde pyjama kan veel verschil maken.

8 dagen geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Ja dat snap ik. ☺️! Maar als hij het koud heeft en daardoor niet lekker sla ...
Jaa zeker inderdaad ik heb altijd hema slaapzakken echt topp tog 3.0 daaronder pyama bij ons is het meestal 17 gr snachts (oud huis)

8 dagen geleden

En gewoon nog een extra dekentje erover? En checken of ie niet op de tocht ligt? Bij ons komt er kou van het raam dus baby naar andere kant vd kamer verplaatst. En als je echt last houdt toch een ander matrasje proberen? Het is nog niet heel koud buiten namelijk 😅 Dus wat gebeurd er als de winter echt komt. Voor een paar tientjes heb je een ander matras.

8 dagen geleden

Voor onze dochter is een tog slaapzak 2.0 + romper en pyjama lange mouw ook te koud. Nu heeft ze een slaapzak 3.0 en is het goed maar het is ‘s nachts tussen de 18.5 en 19.5 op haar kamer. Als het kouder is 17-18 doe ik haar zelfs nog een deken over anders wordt ze koud wakker. Dus misschien nog een warmere slaapzak met lange mouwen? Qua bed opmaken doen we: matras, molton van de HEMA (is lekker warme stof), dikke hydrofiel onder het hoofdje en daarover een hoeslaken.

8 dagen geleden

Reactie op Marcilio

Is de pyjama van dun katoen? Wol of een gevoerde pyjama kan veel verschil m ...
Feetje wafel pyjama

8 dagen geleden

Reactie op saartje2024

En gewoon nog een extra dekentje erover? En checken of ie niet op de tocht ...
Hij ligt ook aan de andere kant van de kamer, niet bij het raam. Deken heeft bij hem geen zin meer, hij is de bewegelijk daarvoor. Alleen maar gevaarlijk! Ik heb vandaag een nieuwe topper en hoeslaken besteld, komt morgen binnen! Ben benieuwd, ik probeer het gewoon.

8 dagen geleden

Reactie op Merel2027

Voor onze dochter is een tog slaapzak 2.0 + romper en pyjama lange mouw ook ...
Welke slaapzak hebben jullie voor newborn 3.0 TOG?

8 dagen geleden

En onder de deken? Onze dochter ligt in een 3.0 tog slaapzak met korte mouwen romper. En dan onder de deken met laken. Ik heb in de cosleeper een wollen onderlegger liggen, en in het ledikant ook een wollen onderlegger en wollen slaapzak.

8 dagen geleden

Wat je ook nog kan doen is een echt schapenvachtje aanschaffen en die op het matras leggen, onder het hoofdje even een hydrofiel tegen het spugen. Wij hebben onze baby daarop gelegd toen we te kamperen waren en het snachts 11 graden werd. Bleef ze heerlijk warm op. Nu nog niet nodig maar als de nachten weer kouder worden leg ik hem ook in de cosleeper 😊

8 dagen geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Welke slaapzak hebben jullie voor newborn 3.0 TOG?
Wij hebben er 1 van de wibra maat 68-80 en het stuk wat ‘over’ is aan de onderkant stoppen we onder het matras zodat ze niet kan wegzakken. Omdat ze nu in kleding maat 68 zit. Maar volgens mij verkoopt HEMA ook tog 3.5.