6 Reacties

één maand geleden

Ik heb hetzelfde en vind dit zo lastig want wil ook geen overproductie 😅… ik volg even.

één maand geleden

Na de ochtendvoeding even kolven en dat om de dag. Of tijdens het voeden een haakaa kolf aan je andere borst hangen en die opgevangen melk invriezen, wel eerst mengen met kolfmelk anders is het te waterig (alleen maar voormelk). Ik heb heel veel kleine zakjes melk tussen de 20- 80ml in de vriezer. Het is soms even puzzelen en 3 zakjes samenvoegen maar heb altijd 3 voedingen in de vriezer. Niet heel veel maar heb een hekel aan kolven 🙈 ik voedt liever live 😉

één maand geleden

Na de ochtend voeding kolven en niet schrikken als er niet zoveel komt. Het is normaal dat je een aantal dagen bezig bent om een hele voeding bij elkaar te sparen. Als je het iedere dag doet stimuleer je de borst ook meer en heb je dus kans dat je productie verhoogt. Als je juist bang bent dat je overproductie krijgt is het advies om juist niet iedere dag, maar om de dag of om de 2 dagen na de ochtend voeding te kolven

één maand geleden

Reactie op Bloempje51

Na de ochtendvoeding even kolven en dat om de dag. Of tijdens het voeden e ...
Tip om makkelijker uit te komen: invriezen in siliconen ijsblokjes vorm en in zakjes doen. Bijv mijn blokjes zijn elk 10ml dus dan haal je er makkelijk precies de juiste hoeveelheid uit

één maand geleden

Hier een baby van 9 weken die voldoende heeft aan 1 borst per voeding. De andere kolf ik dan tegelijk af. ‘s nachts doe ik dit overigens niet. Alleen met de voedingen van overdag en dan doe ik er de hele dag over om 1 voeding bij elkaar te sparen. Omdat ik dit structureel doe is er kans op over productie maar daar ben ik niet zo bang voor.

één maand geleden

Reactie op Iris Weytboer

Hier een baby van 9 weken die voldoende heeft aan 1 borst per voeding. De a ...
En hiervoor deed ik na een voeding nog kolven en dan dat van een dag opsparen.