11 Reacties

2 maanden geleden

Met 2 a 3 keer bedoel ik het tijdstip van vertrek en van terugkomst meegeschat.

2 maanden geleden

Je kan vooraf en achteraf helemaal leegkolven, eenmalig dit doen heeft niet ineens dat je productie zichhelemaal aanpast! Dan hoef je inprincipe daar ook niet te kolven. Je hebt overigens ook gewoon koeltassen met koelelementen waarin je je melk aantal uur veilig kan bewaren

2 maanden geleden

Lastig! Ik zou voor je gaat en wanneer je terugkomt kolven en een maal tijdens het feestje. Kolven kun je doen waar jij je comfortabel bij voelt. Ik heb vandaag gekolfd in de auto en ben daarna naar een restaurant gegaan waar ik verder ben gegaan met kolven. Het is voor een belangrijk doel 🤍

2 maanden geleden

Ik denk dat als je voedt of kolft voor vertrek je daar maar 1 keer hoeft te kolven. Niet per se voor je productie (een keertje overslaan kan wel) maar omdat je anders op ontploffen staat/gaat lekken. Je kan vragen of ze een ruimte hebben waar je kan kolven, of in de auto bv. Wat je prettig vindt. Melk bewaren kan in een tasje met koelelementen als je dat hebt, of vragen of ze het daar in de ijskast zetten of weggooien… veel plezier!

2 maanden geleden

Voor je weggaat even goed kolven en dan tijdens het feestje even zorgen dat je borsten soepel blijven. Kun je met de hand doen in de wc of wasbak. Niet meer dan nodig. En heb je een voorraad voor de oppas?

2 maanden geleden

Een (nep) haaka is een tip voor als je net wel/ net niet moet kolven op een uitje. Als je dan op ontploffen staat zet je die er even op in de wc kan je net weer even door. Ik zou in jouw geval vlak ervoor leegkolven, erna en voor de zekerheid een haaka meenemen.

2 maanden geleden

Bedankt voor het meedenken! Ik heb nooit aan kolven in de auto gedacht! Zo kan ik ook de melk daar in een koeltasje bewaren. Ik gebruik momenteel de lekschalen van haka, daardoor heb ik een klein voorraadje in de vriezer voor de oppas.

2 maanden geleden

Reactie op cloverrainbow

Bedankt voor het meedenken! Ik heb nooit aan kolven in de auto gedacht! Zo ...
Ik zou ook nog een volledige voeding kolven voor de oppas. Anders is het alleen lekmelk en dat verzadigt veel minder. Je kunt dan tussen 2 voedingen in kolven een keer.

2 maanden geleden

Tipje: Ik gebruik om de melk koud te houden een thermosbeker met wat ijsklontjes. Melk doe ik erbij in een boterhamzakje. Blijft uren koud, ijsklontjes zijn zelfs nog bevroren dan. Zo kon ik een voorraadje meenemen in de auto naar Frankrijk. Persoonlijk kolf ik niet als ik zo een korte tijd weg ben maar als ik thuis ben doe ik het meteen.

2 maanden geleden

Voeden voor je weg gaat, halverwege 1x kolven (in de auto, bij de EHBO, in een andere ruimte als ze die beschikbaar hebben - kan je ook van te voren vragen via mail of telefoon) die melk doe je in je koeltasje met koelelementen dit kan je max 8 uur zo houden en zelfs langer want melk blijft ook prima op kamertemperatuur vanwege de antibacteriële bestanddelen die erin zitten van nature. En bij thuiskomst weer voeden! En niet vergeten je melk in de koelkast of vriezer te zetten 😜. En mocht je een drankje willen drinken kan dat prima aan begin van de avond en dan kan je de melk die je kolft gebruiken voor een badje of weggooien (sommige mensen mixen het ook met andere melk maar daarvan weet ik niet hoe of wat)

2 maanden geleden

Oja en misschien slim om de melk die je hebt opgevangen met haakaa te gebruiken voor een oefenflesje (of heb je al geoefend? Dan is het misschien overbodig) en dan met dat oefenflesje kun jij een volwaardige voeding kolven