172 Reacties

één maand geleden

Reactie op DeesLana

Niet stressen! Hier een peuter die morgen 2 wordt en een tweeling na 3 weke ...
Respect!

één maand geleden

Reactie op saartje2024

Mijn vriend is nog thuis tot 4 weken (zitten nu in week 2) en onderneemt ve ...
Hier precies hetzelfde!

één maand geleden

Reactie op Zomer21

Niet schuldig voelen hoor. Je dochter overleefd echt wel wat saaiere weekje ...
Ja daar heb je wel gelijk in. Het is niet anders. Gelukkig genoeg hulp in de omgeven die haar af en toe lekker mee nemen om iets leuks te gaan doen.

één maand geleden

Reactie op babymarch2022

Hier niet mogelijk helaas. We hebben wel voor de deur een klein “speeltuint ...
Gewoon een keer doen! Voeding (of borsten) mee en gewoon gaan. Als je de baby in een draagdoek hebt kan je wel helpen met de speeltoestellen hoor! Eventueel rozijntjes ofzo meenemen als je wil dat de peuter even stilzit ergens… het is ook eng, maar als je het eenmaal geprobeerd hebt merk je dat het allemaal best meevalt en het geeft zo veel vrijheid!

één maand geleden

Reactie op layla223

Zoontje is nu 2,5 week en mn dochter is 4 jaar. Vandaag vol goede moed een ...
Eventueel koekjes bakken? Pizza maken? Knutselen? Puzzeltje maken? Taakje geven en samen iets schoonmaken? Tekening maken voor papa of de baby… op de stoep buiten gaan zitten met stoepkrijt of bellenblaas

één maand geleden

Reactie op babymarch2022

Hier niet mogelijk helaas. We hebben wel voor de deur een klein “speeltuint ...
Bij ons ook geen (geschikte) speeltuintjes in de buurt. Ik heb straat-speelgoed gekocht (bellenblaaspistool, stoepkrijt, bal, waterpistool, etc) zodat ze toch buiten kan spelen. Werkt voor nu best prima! We wonen wel in een rustige wijk met een veldje. Zoiets heb je dan wel nodig.

één maand geleden

Reactie op saartje2024

Mijn vriend is nog thuis tot 4 weken (zitten nu in week 2) en onderneemt ve ...
Exact hetzelfde hier

één maand geleden

Probeer met je gezin hetzelfde ritme aan te houden kreeg ik als advies en niet dat de baby het ritme gaat bepalen. Misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar een beetje flexibel zijn, wordt je baby vaak ook makkelijker van. Hier al 4 kids rondlopen, een tienermeisje,, zoontje van bijna 9, meisje van 7, meisje van 5 jaar. Ze kunnen heerlijk helpen en de andere keer zit je de boel rustig te krijgen,irritaties op te lossen... Maar het hele gezin is dol op de baby. Klusjes als was afhalen, planten water geven of een cake bakken. Ze vinden zulke taken erg leuk! 5 jaar geleden had ik het ook erg druk met dreumes, peuter en kleuter om me heen, maar inderdaad. Probeer de voedingsmomenten als voorlees momenten bijv te maken. Gezellig voor iedereen. Dan zat ik toch al op de bank. Ik heb toen uren voorgelezen 😊

één maand geleden

Reactie op kich

Eventueel koekjes bakken? Pizza maken? Knutselen? Puzzeltje maken? Taakje g ...
Alleen de baby wilt constant gedragen worden en huilt snel als ik hem neerleg. Ik wil graag de draagdoek gebruiken zodat ik mn handen veel meer vrij heb, maar daar is het nu veel te heet voor. Mn baby heeft het snel warm.

één maand geleden

Reactie op layla223

Alleen de baby wilt constant gedragen worden en huilt snel als ik hem neerl ...
Ik doe de baby in een korte mouwen draagdoek (heb een hele dunnen van soort van hydrofiele rekstof). Als hij dan diep slaapt leg ik hem in een nestje als ik het te warm heb. Oh ja en een hydrofiel doekje tussen het hoofd en mijzelf tegen het zweten.

één maand geleden

Nou hier vond ik het vandaag echt enorm zwaar. Er waren momenten waarop het uiteraard goed ging en ik alles onder controle had maar rond de middag stortte ik helemaal in en barstte ik in tranen uit🥺 vond het achteraf gezien toch wel zwaar.. hoop dat het snel beter zal gaan en ik m’n draai erin ga vinden met 2 kids..

één maand geleden

Reactie op babymarch2022

Nou hier vond ik het vandaag echt enorm zwaar. Er waren momenten waarop het ...
Knuffel! Je hebt het maar mooi gedaan ✨

één maand geleden

Hier een peuter en een tweeling van 5 weken, het loopt gewoon! Ik zag er zo mega tegenop, bevallen met een keizersnede dus mag de peuter ook nog steeds niet tillen, maar sinds maandag is mijn man aan het werk en het gaat echt goed. Ja huishouden gaat wat minder haha, maar we hebben schone was en elke avond eten. Komt wel goed hoor, even wennen maar je hebt zo je draai gevonden!

één maand geleden

Ik had net de eerste avond alleen met kleuter, peuter en baby. Lastige is dat de baby altijd wil clusteren rond 19-22. Kon hem wel enigszins gesust houden in de draagdoek tijdens het naar bed brengen van de andere 2, maar lastig was het wel. Blij als die clusterfase over is 😅 maar goed. Iedereen heeft gegeten en ligt in bed en heb zelfs wat opgeruimd. Douchen of in bad komt morgenvroeg wel als manlief kan helpen

één maand geleden

Reactie op babymarch2022

Nou hier vond ik het vandaag echt enorm zwaar. Er waren momenten waarop het ...
Je hebt het gedaan :) het wordt makkelijker 🍀!

één maand geleden

Reactie op kich

Ik doe de baby in een korte mouwen draagdoek (heb een hele dunnen van soort ...
Heb je toevallig een linkje van die draagdoek? Ik kan me er even niks bij voorstellen, een korte mouwen draagdoek. Bedankt voor de tip!

één maand geleden

Reactie op babymarch2022

Nou hier vond ik het vandaag echt enorm zwaar. Er waren momenten waarop het ...
Ah lieverd ik kan het me helemaal voorstellen en dat is toch menselijk. Het zal ongetwijfeld echt snel wennen. I mean; zoveel mensen hebben meer kinderen, die hebben hetzelfde sls jij ervaren en ook heb is het gelukt. Jij kan dit het gaat vast beter worden!

één maand geleden

Reactie op kich

Ik had net de eerste avond alleen met kleuter, peuter en baby. Lastige is d ...
You did it!?

één maand geleden

Reactie op saartje2024

You did it!?
-? 😅

één maand geleden

Reactie op layla223

Heb je toevallig een linkje van die draagdoek? Ik kan me er even niks bij v ...
Ben ook benieuwd! Wij hebben trouwens een Neko Tiny. Een draagzak waar kindjes vanaf maar 44 al in mogen en is ook erg dun qua stof. Ben mega fan!