172 Reacties

één maand geleden

Ohhh ik zie hier ook tegenop zeg! Hier twee zoons van 4 en 2, en een tweeling van 4 weken.. Hoe dan?! Gelukkig is mijn man nog 4 weken thuis

één maand geleden

Reactie op layla223

Heb je toevallig een linkje van die draagdoek? Ik kan me er even niks bij v ...
https://www.ilmaha.com/products/mei-tai-uni-champagne?utm_campaign=shopping&utm_content=&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_term=&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw2dG1BhB4EiwA998cqIAVvie-xZKukTiRXVq31lFpOETdft680l8gS0272o7a4Z8DKpf_jRoCBi0QAvD_BwE niet waar je om vroeg, maar ik kan deze erg aanbevelen als koele doek! Heel praktisch ding van Hlhydrofiel stof, makkelijk knopen ook. En via vinted een stuk goedkoper te krijgen 🙃

één maand geleden

Hoe zorgen jullie trouwens dat je zelf niet gek wordt van alle prikkels? Mijn hoofd ontploft echt als ik een gillende baby en een kakelende peuter tegelijk in mijn oren heb 🤯🤯 Maar ik kan van de peuter ook niet verwachten dat ze iedere keer stil is als de baby huilt, zij mag er ook zijn. Maar ik moet zo hard mijn best doen om dan niet kortaf te worden en te zeggen dat ze stil moet zijn. Maar poeh.

één maand geleden

Reactie op kich

Ik had net de eerste avond alleen met kleuter, peuter en baby. Lastige is d ...
Ik heb laatst gehoord dat dat clusteren nog dateert uit je zwangerschap. Toen zat je waarschijnlijk rustig en kon je kindje naar hartenlust drinken in je buik. Ooit wat van gemerkt met de hik bijvoorbeeld? Vond het wel een grappig idee

één maand geleden

Reactie op BijDeMolen

Hoe zorgen jullie trouwens dat je zelf niet gek wordt van alle prikkels? Mi ...
Wij hebben nu een afspraak gemaakt (weet niet of dat bij een peuter ook al werkt): gillen in een andere kamer en als mama de borst geeft, even wat voor jezelf doen). En desnoods even de baby oppakken en prio aan de ander. Vaak is dat redelijk snel opgelost

één maand geleden

Reactie op BijDeMolen

Hoe zorgen jullie trouwens dat je zelf niet gek wordt van alle prikkels? Mi ...
Oorkappen op en jezelf op de wc opsluiten🤪😂 Nee grapje natuurlijk. Ik zeg hier als Niek druk is dat hij even rustig moet doen. Omdat z’n broertje zeer aan z’n oren krijgt en dan vragen of hij wilt helpen.

één maand geleden

Reactie op BijDeMolen

Hoe zorgen jullie trouwens dat je zelf niet gek wordt van alle prikkels? Mi ...
Ik leg hier uit dat het soms voor mij een beetje veel is als de baby huilt en dat ik dan even minder goed kan luisteren. Dan weten ze dat het probleem even bij mij ligt en zijn ze heel begripvol

één maand geleden

Reactie op Koekoeksklok

Ik leg hier uit dat het soms voor mij een beetje veel is als de baby huilt ...
Oh dat is wel een mooie! Ik probeer het ook uit te leggen, maar mega hard baby gehuil gaat mijn hoofd vrij snel van 0 naar 100. Moet even zorgen dat ik dat op tijd voor ben 😅

één maand geleden

Reactie op BijDeMolen

Oh dat is wel een mooie! Ik probeer het ook uit te leggen, maar mega hard b ...
Ja dan leg ik het achteraf uit dat het niet aan hun lag maar dat het voor mij even niet lukte. Ik ben wat boeken aan t lezen en daar kwam die aanpak in naar voren, merk wel dat het wekt. In plaats van boos zijn op mij krijg ik dan een kusje of een knuffel om me beter te voelen 🥰

één maand geleden

Mijn man is alleen volgende week nog thuis, en begin hem inmiddels flink te stressen. Ben wakker geworden met "help, hoe ga ik dit in godsnaam doen straks" en het blijft maar in mijn hoofd rondzingen. De baby slaapt nog steeds alleen maar op me, we hebben nog 0,0 ritme (heerlijk voor iemand die ontzettend gebaat is bij structuur 🤨), en zelfs nu mijn man nog thuis is krijgen we niks gedaan in huis. Ik weet dat het ooit beter wordt, dat er ritme komt, dat ik de contact dutjes ga missen etc. Maar voor nu is het vooral chaos in mijn hoofd omdat ik geen idee heb hoe ik de komende tijd door ga komen zonder gek te worden.

één maand geleden

Reactie op BijDeMolen

Mijn man is alleen volgende week nog thuis, en begin hem inmiddels flink te ...
Lijkt mij volkomen logisch, je bent je mentaal aan het voorbereiden. Kun je nog kraamvisite uitnodigen? Wellicht dat zij met wat dingen kunnen helpen?

één maand geleden

Reactie op BijDeMolen

Mijn man is alleen volgende week nog thuis, en begin hem inmiddels flink te ...
Ik heb dit dus ook, volgende week zijn laatste week thuis en ik begin hem steeds meer te knijpen en te denken 'hoe dan?!'🥲

één maand geleden

Reactie op CarolineF1986

Ik heb laatst gehoord dat dat clusteren nog dateert uit je zwangerschap. To ...
Oh dat zou zo maar kunnen!

één maand geleden

Reactie op BijDeMolen

Hoe zorgen jullie trouwens dat je zelf niet gek wordt van alle prikkels? Mi ...
Nou ik wordt ook helemaal gekbvan het geluidsniveau van de kleuter en peuter. Zeker als ik moet voeden. Ik heb me voorgenomen om oordoppen te kopen om het geluid te dempen. Anders wordt het me te veel en ga ik snauwen of zelf schreeuwen

één maand geleden

Oke ik was net 3 kwartier alleen met baby en peuter en zelfs dat was al een ramp. Ik kan dit straks nooit 😭😭😭 kan ik me nog uitschrijven?

één maand geleden

Reactie op BijDeMolen

Oke ik was net 3 kwartier alleen met baby en peuter en zelfs dat was al een ...
Even de tv aan ? 🙈 Wij doen dat hier tijdens verlof regelmatig als mn vriend even gaat sporten ofzo en ik alleen ben met die 2. Of ik lees boekjes met onze peuter of maak puzzles met hem terwijl ik op de bank lig (met de baby bij me).

één maand geleden

Reactie op BijDeMolen

Oke ik was net 3 kwartier alleen met baby en peuter en zelfs dat was al een ...
Heb je van die kleurplaten met water ? Die zijn wel leuk en maken geen zooi

één maand geleden

Vandaag voor het eerst een uur of 4 alleen geweest met peuter en baby en ging eigenlijk boven verwachting goed. Peuter werd wakker en begonnen even lekker met tv en chocola’tjes op de bank haha. Daarna wilden ee naar de speeltuin maar uiteindelijk langsgewipt bij een vriendin met kindje vd zelfde leeftijd in de buurt. Etenstijd was wel even een uitdaging toen ik dacht lekker makkelijk bord op schoot (hoefde alleen maar oo te warmen). Zaten net toen baby wilde drinken en mijn dochter dr bord macaroni over de vloer kegelde 😂 Ach gelukkig kon mijn eten best twee keer de magnetron in toen beide ukkies hadden gegeten. Al met al prima middag!

één maand geleden

Mijn man ging vandaag boodschappen doen. Toen hij de deur dichttrok begon de baby te krijsen, dus hup aan de borst. Peuterzoon zat heerlijk te spelen in de keuken, maar zegt opeens "mama, ik ga schoonmaken". Dus ik: "goed zo lieffie, pak maar een doekje uit de kast". Na 5 minuten dacht ik: wat maaktie schoon dan? Ga ik kijken, stond hij met een washandje zn poep vd grond heen en weer te smeren (hij wil nu net zindelijk worden). Overal poep dus, wat een horror. Dat beloofd wat voor als mn man weer gaat werken 🤣🤯

één maand geleden

Ik heb een zoon van 5, bijna 6 en nu een dochter van 6 weken. De man gaat morgen weer werken dus dan met de 2 kinderen alleen. Dochter slaapt veel en wil haar zoveel mogelijk in haar eigen bed.. maar zoon wilt veel naar buiten en entertainment.. iemand tips?? 🤣👌🏻