172 Reacties

één maand geleden

Oh ja. Dit was dag 1. Nog 4 te gaan

één maand geleden

Reactie op kich

Nou eerste nacht alleen. Naar bed brengen ging top. Vannacht elke 2 uur gev ...
Top gedaan 💪💪 hopelijk kun je vanmiddag nog wat dutten met de baby 🙈

één maand geleden

Reactie op kich

Nou eerste nacht alleen. Naar bed brengen ging top. Vannacht elke 2 uur gev ...
Knap hoor! Met drie kindjes en dan zo’n slechte nacht. Moeders kunnen dit💪🏼

één maand geleden

Reactie op layla223

Knap hoor! Met drie kindjes en dan zo’n slechte nacht. Moeders kunnen dit💪 ...
Nou de 2de nacht heeft iedereenngeslapen en de baby 2x 4,5 uur ertussen gelaten! (Wel op mij geslapen). Nadeel was dat ik 2x een schoon shirt moest aantrekken omdat ik zeiknat was van de gelekte melk, maar wel lekker geslapen!

één maand geleden

Reactie op kich

Nou de 2de nacht heeft iedereenngeslapen en de baby 2x 4,5 uur ertussen gel ...
Ik doe het je niet na, petje af hoor!

één maand geleden

Reactie op Evaa1991

Ik doe het je niet na, petje af hoor!
Bedankt! 😀 vandaag een intense dag met zijn 4en thuis en nu ben ik blij dat ze er allemaal in liggen en ik even gestrekt op bed kan liggen zonder baby in de draagzak want m’n rug is gebroken. Nog 2,5 dag te gaan. Ben op de helft 😊

één maand geleden

Hier vandaag dood moe met 6 kinderen .. de nachten breken nu wel op , met een tweeling van 10 weken en dan nog tweeling van 2.5 jaar en zoon van 7 en dochter van 9 .. elke nacht sta ik vaak op voor de newborn tweeling en vandaag ben ik gewoon echt dood moe

25 dagen geleden

Reactie op Moeder van 6 Kindere

Hier vandaag dood moe met 6 kinderen .. de nachten breken nu wel op , met e ...
Ik snap ook niet hoe je het volhoudt. Echt heel erg knap!

24 dagen geleden

We deden eerst veel contact dutjes, maar hij begint steeds lastiger op me in slaap te vallen. Ik heb het gevoel dat hij het beter gaat doen op dutjes in bed. In de middag, wanneer de peuter op bed ligt, probeer ik dit soms al. Dan heb ik er ook echt de tijd voor, dat is fijn. Maar de andere momenten heb ik natuurlijk nog de peuter rond scharrelen. Hij heeft echt nog wel hulp nodig om in slaap te komen, dus neerleggen en weglopen gaat niet (en voelt voor mij ook niet goed). Hoe doen jullie dit? Dutjes in de box en dan de middag in bed? Of is het toch even een fase dat de contact dutjes niet meer gaan en komt dat straks wel terug? In de draagzak slaapt hij wel prima vaak, dus dat is ook nog een optie, maar ook voor mij erg vermoeiend 😅

24 dagen geleden

Ik leg hem vaak neer waar ik een paar uur ben of binnen korte tijd naartoe ga. Dus afwisselend bed, box, kinderwagen of heel soms al maxi cosi. En pas als de slaap signalen zichtbaar zijn. Bedje in het beste geval even voorverwarmen met een oplaadbare kruik. En dan een hand op zijn buikje en andere meerdere malen van hoofd naar neus met handpalm van andere hand.

24 dagen geleden

Reactie op BijDeMolen

We deden eerst veel contact dutjes, maar hij begint steeds lastiger op me i ...
Bij mij is de peuter dan eventjes alleen, hij houdt erg van lezen en is met een paar boekjes wel even zoet en anders heb ik voor de zekerheid altijd een paar nieuwe achter de hand (omkomen is ook opvoeden toch? 😂). Meestal red ik het in die tijd om de baby in bed te leggen.

24 dagen geleden

Reactie op Evaa1991

Bij mij is de peuter dan eventjes alleen, hij houdt erg van lezen en is met ...
Omkopen bedoel ik dus.

24 dagen geleden

Reactie op BijDeMolen

We deden eerst veel contact dutjes, maar hij begint steeds lastiger op me i ...
Ja draagzak. In de avond krijg ik hem met moeite 1 blok in bed. Overdag komt iedereen dan kijken en speelgoed brengen en aaien 😅. Dus dan toch maar draagzak en een afspraak bij een massage salon 🤡

24 dagen geleden

Geniet momentje voor zo lang het duurt: ze liggen allebei in hun eigen bed te slapen🤞

24 dagen geleden

Reactie op Evaa1991

Geniet momentje voor zo lang het duurt: ze liggen allebei in hun eigen bed ...
Het waren 5 fijne minuten 🥲

24 dagen geleden

Mijn man is vandaag ook weer aan het werk. Morgen voor het eerst een hele dag alleen met dochter van 3 weken en peuterpuber van 2,5. Deze is zo druk en heeft zo'n volume dat het onze kleinste niet lukt in slaap te vallen met haar erbij. Als mijn man thuis is kan hij de oudste nemen als ik haar op bed leg. Hoe doe ik dit als ik alleen ben? Ze gaat echt niet lief zelf beneden spel oid. Wil altijd overal bij zijn. Ervaringen en tips? Draagzak kan ik proberen, tot nog toe nog niet gebruikt dus weet niet of dat werkt.

24 dagen geleden

Reactie op Jannekek19

Mijn man is vandaag ook weer aan het werk. Morgen voor het eerst een hele d ...
Ik zou gewoon die draagzak proberen. Of even naar buiten met de peuter en hopen op in slaap vallen in de wagen. Laten knutselen kan ook als ze dat leuk vindt. En anders alleen een rustig slaapje voor iedereen als de peuter slaatp 🥴

24 dagen geleden

Ik heb de 4,5 dag alleen met 3 kinderen overleefd! Iedereen gevoed en gewassen! Ben trots! En vandaag rustig alleen met de baby

24 dagen geleden

Reactie op Jannekek19

Mijn man is vandaag ook weer aan het werk. Morgen voor het eerst een hele d ...
Misschien mee naar boven nemen en laten helpen? Ik laat onze zoon ook weleens helpen als ik onze dochter in bed leg. Dan vraag ik of hij de luier wil weg gooien , lamp uit wil maken etc.

24 dagen geleden

Reactie op Jannekek19

Mijn man is vandaag ook weer aan het werk. Morgen voor het eerst een hele d ...
Hier speelt de peuter (1,5) ook heel moeilijk alleen, maar toch lukt het hem op de dagen dat ik alleen met beide kinderen ben heel goed. Ik leg hem ook vaak uit waarom ik hem even alleen moet laten en dat we daarna extra fijn samen kunnen spelen. Dat gaat tot nu toe heel erg goed. Als papa aan het einde van de dag thuis komt kan hij trouwens opeens niks meer alleen, dus ik denk dat hij ook echt wel aanvoelt dat het soms even niet anders kan! Misschien verrast ze je dus wel 😊