172 Reacties

24 dagen geleden

Hier vandaag de eerste dag met mn peuter en 6 weken oude dochter erop zitten. Behalve vermoeidheid bij mij van de korte nacht ging het gewoon top. Peuter op wat zeurmomentjes na super lief geweest en m'n dochter was s ochtends super chill en rustig en had smiddags wel meer troost en aandacht nodig, maar ging allemaal prima samen 🥰 wel heel blij dat m'n vriend nu de peuter op bed legt en ik even alleen met de baby ben haha

24 dagen geleden

Reactie op Evaa1991

Hier speelt de peuter (1,5) ook heel moeilijk alleen, maar toch lukt het he ...
Ik hoop het echt ja! Heb het vanavond bij het avond eten al even met haar besproken, maar ze was het er nog niet mee eens😅 Ze doet zelf ook bijna nooit meer een middagdutje helaas. En meenemen met op bed leggen dat vindt ze zelf heel leuk alleen is ze een beetje lomp en luidruchtig, dus niet zo bevorderlijk voor het slapen van jaar kleine zusje haha. We gaan het meemaken morgen! Denk eerst maar eens even een rondje kinderboerderij met de kinderwagen zodat de kleine daar kan slapen

23 dagen geleden

Reactie op Jannekek19

Ik hoop het echt ja! Heb het vanavond bij het avond eten al even met haar b ...
Ik snap je zorgen hoor, hopelijk valt het bij jou net zo mee als bij mij!

23 dagen geleden

Reactie op Jannekek19

Mijn man is vandaag ook weer aan het werk. Morgen voor het eerst een hele d ...
Totaal niet pedagogisch verantwoord mawr als jet op andere manieren echt niet lukt zou ik lekker de scherm en snack kaart inzetten 😂 mijn dochter vind het mega ‘speciaal’ als ze helemaal zelf mag kijken wat ze wil, meestal iets afgrijselijks als paw patrol. En een snack bordje krijgt waar ik dan verschillende dingen op leg; rozijntjes komkommer en dan een slecht ding als een chocolade koekje ofzo. Als ik dat helemaal zo intoduceer en dat ze 1 aflevering mag kijken blijft se wel beneden. Heb jij lekker je handen vrij. Opvoeden komt echt wel weer

23 dagen geleden

Vandaag voor het eerst alleen met m’n twee dochters (eentje van 5 week en eentje van 2 jaar). Het is nog maar net 13.00 uur, maar ben al helemaal klaar met de dag. Deze begon namelijk om 3 uur in de nacht, vanwege onze dochter van 2. Hierna niet meer kunnen slapen en zij ook niet. Gelukkig sliep de jongste tot 9 uur. Maar zoals je het wel kan raden is de oudste echt terror. Alleen maar schreeuwen, gillen, boos doen, op de grond liggen en alles wat niet mag. Hierdoor heeft de jongste ook amper kunnen slapen na 9 uur en heb ik eigenlijk 2 hysterische kinderen die oververmoeid zijn. En dan ben ik zelf ook nog kapot… zijn al aardig wat tranen gelaten. Hoop dat dit snel beter gaat want dit is echt niet vol te houden

23 dagen geleden

Reactie op mommy_to_be

Vandaag voor het eerst alleen met m’n twee dochters (eentje van 5 week en e ...
Dat klinkt pittig, sterkte mama 🥺 Hoe laat is je partner weer thuis?

23 dagen geleden

Reactie op mommy_to_be

Vandaag voor het eerst alleen met m’n twee dochters (eentje van 5 week en e ...
Oh dat is echt niet leuk 😩 met z’n 3en op bed gaan liggen voor een dutje. Denk je dat dat lukt? Of de oudste in de buggy en de baby in de draagzak?

23 dagen geleden

Reactie op mommy_to_be

Vandaag voor het eerst alleen met m’n twee dochters (eentje van 5 week en e ...
Dikke knuffel voor jou!!!

23 dagen geleden

Reactie op mommy_to_be

Vandaag voor het eerst alleen met m’n twee dochters (eentje van 5 week en e ...
Ooh dikke knuffel. 😘😘 Die tantrums worden een keer minder, echt echt echt. Sterkte nog vandaag !

23 dagen geleden

Reactie op mommy_to_be

Vandaag voor het eerst alleen met m’n twee dochters (eentje van 5 week en e ...
Dikke knuffel! Sterkte vandaag!

23 dagen geleden

Hoi dames! Zijn hier ook mama’s waarvan de papa ‘s avonds werkt? Onze dochter gaat tussen half 8 en 8 uur naar bed. Ik wil eigenlijk proberen onze jongste ook boven te laten slapen. Hij heeft soms voor de fles van 8 uur of erna een huiluurtje. Hoe ziet jullie avondritueel eruit?

23 dagen geleden

Reactie op mommy_to_be

Vandaag voor het eerst alleen met m’n twee dochters (eentje van 5 week en e ...
Oh jeetje wat heftig! Hopelijk kan je partner het overnemen en heb je vanavond even een momentje voor jezelf.... Bij mij viel het dan vandaag nog wel mee. Al is het plan kinderboerderij niet helemaal gelukt, want ze heeft 2 uur lang wakker in de wagen gelegen. Dus hele tijd heen en weer peuter duwen op de schommel en dan weer speen aanduwen bij de jongste. Toen het tijd was om naar huis te gaan viel ze in slaap, maar toen we 10min later thuis waren weer wakker. En zo heeft ze op de hele dag een stuk of 4 10 minuten dutjes gedaan. Peuter wilde ook geen middagdutje doen dus de middag gevuld met een aantal heerlijke driftbuien. Ik was voor mezelf in ieder geval wel blij dat ik er vanmorgen even uit was. Maar nu gesloopt op de bank met een nog steeds wakkere baby🥴

23 dagen geleden

Reactie op Jannekek19

Oh jeetje wat heftig! Hopelijk kan je partner het overnemen en heb je vanav ...
Pittig dagje, maar je hebt het doorstaan!

23 dagen geleden

Reactie op SaJe-21

Hoi dames! Zijn hier ook mama’s waarvan de papa ‘s avonds werkt? Onze docht ...
Mijn vriend gaat vanaf volgende week weer in ploegendienst werken. Dat betekend dat er ook twee avonddiensten per week tussen zitten. Eigenlijk nog geen idee hoe ik dit ga doen. Ik geef borstvoeding op verzoek dus dat kan elke dag weer anders uitkomen. Met onze dochter hebben we wel een vast avondritueel en dat ga ik gewoon zoveel mogelijk proberen te volgen. Baby kan ik opzich best makkelijk meeslepen, deze is een chiller (voor alsnog).

22 dagen geleden

Reactie op SaJe-21

Hoi dames! Zijn hier ook mama’s waarvan de papa ‘s avonds werkt? Onze docht ...
Mijn vriend start rond 10 uur. Is met het eten even thuis en dan van 7 tot ongeveer 12 weer werken. Baby is nu bijna 6 weken en de oudste bijna 3. Tot nu toe lukt het me niet om ze beide optijd rustig te krijgen 😅 altijd 1 van de 2 die lastiger slaapt. Best een gepuzzel ook met de fles rond die tijd. Die geef ik vaak tijdens het boekje lezen of liedjes zingen.

22 dagen geleden

Reactie op SaJe-21

Hoi dames! Zijn hier ook mama’s waarvan de papa ‘s avonds werkt? Onze docht ...
Mijn man werkt niet ‘s avonds maar is wel heel vaak wel ‘s avonds ivm werkverplichtingen. Wat ik altijd doe is vlak voor bedtijd van de peuter en kleuter de baby voeden. Dan afhankelijk van hoe de baby zich gedraagt baby erbij in een wippertje. Maar meestal is hij moe en gaat hij voor een minidutje in de draagdoek terwijl ik de andere 2 naar bed breng. Dan daarna alle aandacht voor de baby en die gaat rond 22.00 uur met mij richting bed. Ik kan me nog herinneren van de oudste 2 dat ik ze pas eerder naar bed bracht rond 10 weken ofzo

22 dagen geleden

Als mn vriend niet thuis is dan neem ik de baby mee naar boven op mn arm en stuur ik mn kleuter aan (die kan al best veel zelf). En anders zou ik de baby in een draagzak doen. Daarna doe ik de baby in zn slaapzakje, schone luier en dan op bed voeden. Dan valt hij lekker in slaap. Zelf ga ik dan douchen en maak me klaar om naar bed te gaan. Meestal nog even een tijdje op de ipad mn serie kijken en dan ga ik plat.

21 dagen geleden

Reactie op BijDeMolen

We deden eerst veel contact dutjes, maar hij begint steeds lastiger op me i ...
Ik leg de baby meestal 2 keer per dag in der eigen bed. Ze slaapt tot nu toe namelijk veel beter in bed als in de box / nestje. In bed slaapt ze vaak wel 2/3 uur. In de box of nestje is ze binnen 5 min weer wakker. Tot nu toe slapen ze elke keer tussen de middag ook tegelijk. Maar als de baby al wakker is en de peuter nog niet neem ik haar mee in de draagzak. Soms tussendoor doe ik haar ook in de draagzak als de peuter bijvoorbeeld in het zwembad zit. Want dan kan ik hem natuurlijk niet alleen laten.

21 dagen geleden

Reactie op Xjaiimy

Ik leg de baby meestal 2 keer per dag in der eigen bed. Ze slaapt tot nu to ...
Bedoel als de baby wakker is en de peuter dan ook wakker wordt. Stop ik haar in de draagzak en ga ik de peuter uit bed halen. Of laat ik haar even onder. Dan huilt ze vaak wel even. Maar soms is het niet anders. 🙈

19 dagen geleden

Hoe zien jullie avonden eruit? Ik merk dat ik 's avonds erg met de peuter bezig ben. Op tijd eten, chaos opruimen, in bad, naar bed etc. Dit doen we wel met z'n twee, maar toch ligt de focus op hem. De baby komt een beetje tussendoor als ze om voeding vraagt, ligt even in de box, zit even bij ons aan tafel, even in de draagzak etc. en dan als de peuter slaapt vaak clusteren en nog wakker. In bed wegleggen heeft geen zin. Ik zou graag een ritme voor haar willen. Wat is handig?