59 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op MD999
Bij ons is het na de fles van 19u ook feest. 🙈 Ze is dan na het drinken ev ...
SUPER herkenbaar! Bij ons exact hetzelfde. Het lastige wat we op dit moment al een dag of 3 ervaren is dat de late fles van 23 er dan amper in gaat.. onze baby (5wkn, 3400gr) krijgt 90cc per keer maar de 23 fles is hooguit 30 wat ze drinkt. Komt wel trouw rond 3-3.30 en drinkt goed. Ik heb het idee dat zij nu diepe slaap heeft van 22-03.00 maar dat wil ik liefst van 23-5 hebben voor ons eigen gemak. Gaan we de komende dagen maar weer wat uitproberen
2 maanden geleden
Reactie op Mireille317
SUPER herkenbaar! Bij ons exact hetzelfde. Het lastige wat we op dit moment ...
Bij ons was de fles van 22.30/23.00 ook drama inderdaad. Ik heb haar een paar dagen wakker gemaakt voor die voeding om te kijken of ze langer door zou slapen ‘s nachts, maar werkte averechts. En inderdaad niet wakker te krijgen om goed te drinken..
dus ik ben weer gestopt met wakker maken en laat haar na de fles van 19.00 zelf komen voor voeding. Dat is dan meestal rond 1.00/2.00, komt ze snachts maar 1x en dan rond 7.00 weer. Toen ik die fles van 22.30/23.00 gaf kwam ze om de haverklap..
Wellicht kun je dit nog proberen?
Wij voeden overdag wel op schema 7-11-15-19 ongeveer. Ze meld zich vaak zelf wel rond deze tijden. Alleen wij zitten al op 5 voedingen van 135 tot 165, jij wellicht op meer en hebt misschien die voeding van 23u nog nodig om aan de goede hoeveelheid te komen?
2 maanden geleden
Reactie op MD999
Bij ons was de fles van 22.30/23.00 ook drama inderdaad. Ik heb haar een pa ...
Bedankt voor de tip! Ivm laag gewicht en dat we pas recent op 6 voedingen zitten ga ik deze nog niet direct toepassen maar wel onthouden voor de nabije toekomst, voor hetzelfde geld is dit voor ons ook een ideaal oplossing! Op zich is het nu geen probleem, man doet de 23 voeding want gaat later naar bed en ik heb geen moeite met de nacht. Nog ruim 7 wkn verlof dus alle tijd om nog wat te experimenteren. Eerlijk ben ik allang blij dat we de nachten relatief rustig doorkomen en het gehuil voornamelijk in de avond is. Maar zelf laten komen gaan we zeker uitproberen.
2 maanden geleden
Reactie op nikkibdr
Waar ik erg benieuwd naar ben is, geven jullie kleintjes geen hongersignale ...
Ik deed eerst ook op verzoek, maar merkte al vrij snel dat het niet opschiet. Dan weer halve fles, dan weer onverzadigbaar, dan weer mini beetje en 45 min later de rest willen. Dat gaf bij mij error, en was de hele dag bezig met voeden. Uiteindelijk naar om de 3u gegaan, maar toen liet ze behoorlijk wat staan, nu 3,5-4u ertussen en sindsdien drinkt ze de fles zo goed als leeg. Moet wel zeggen dat ze nu na een paar dagen ook rond die tijden zelf hongersignalen afgeeft. Dus ik zou je adviseren om te beginnen met om de 3u muv de nacht en dan paar dagen in de gaten houden hoeveel je baby drinkt en hoelang die erover doet.
2 maanden geleden
Reactie op nikkibdr
Waar ik erg benieuwd naar ben is, geven jullie kleintjes geen hongersignale ...
Hier eigenlijk geen hongersignalen tussendoor met die grotere flessen die we aanbieden. Soms een half uurtje eerder al. Dan sabbelt ze op haar handje en geef ik gewoon een fles. Houd een half uurtje speling aan!
2 maanden geleden
Reactie op kinderwens1995
Wij hebben nu zo’n anderhalve week een ritme met onze 5 weken oude baby. He ...
Ik probeer dit ook, maar hoe doe je dit dan als jullie baby bijv. Eerder in de ochtend al komt. Dan is meteen het hele schema veranderd, want dan moet je weer 3 uur daarna voeden, waardoor de rest van de dag al niet meer klopt
2 maanden geleden
Reactie op Anoniem02072024
Ik probeer dit ook, maar hoe doe je dit dan als jullie baby bijv. Eerder in ...
Wat ik dan doe is proberen de volgende voedingen steeds iets te rekken met 15-30 minuten door een wandeling in de kinderwagen of bijvoorbeeld de draagzak. Op die manier heb ik het in de middag weer recht getrokken.
2 maanden geleden
Reactie op Anoniem02072024
Ik probeer dit ook, maar hoe doe je dit dan als jullie baby bijv. Eerder in ...
Ik kijk naar hoelaat de voeding was. Alles tot 5.30 zie ik als een nachtvoeding. En als hij tussen 5.30 en 6.30 een voeding van 90 heeft gehad bied ik tussen 7.30/8.00 nog een keer 90. Hierdoor splits ik eigenlijk de ochtend leiding van 150cc met een klein beetje extra. Maar heb dan direct het vaste ritme terug.
Wij bieden in de nacht nooit meer dan 90. Zo leert hij het verschil tussen de nacht en dag voedingen. En is het makkelijker de nachtvoedingen af te bouwen.
2 maanden geleden
Bij de meeste van jullie lees ik dat het ritme rond 07:00 weer start. Maken jullie je kleintje dan zelf om 07:00 wakker of wordt hij/zij dat nu al automatisch? En hoe doen jullie dat bijv als hij/zij wel rond 05/06 zelf wakker is geworden, dan maak je hem/haar rond 07 toch weer wakker om de dag te starten?
2 maanden geleden
Reactie op MD999
Bij ons was de fles van 22.30/23.00 ook drama inderdaad. Ik heb haar een pa ...
Hoeveel weken en hoe zwaar is jullie kleintje? En biedt je dan standaard 165 aan?
2 maanden geleden
Reactie op Romyyyyyyy
Hoeveel weken en hoe zwaar is jullie kleintje? En biedt je dan standaard 16 ...
Ze is nu bijna 6 weken en woog vorige week 4230gr
Nu is het wel zo dat we een flinke regeldag achter de rug hebben dus het nu allemaal weer een beetje veranderd.. ze wil meer drinken alleen nog niet altijd 165 in 1x dus ze verdeeld het anders. Daarom nu op 6 voedingen ipv 5 waarvan ip 1 nachtvoeding. Moet wel zeggen dat we door die 5 dagvoedingen beter uitkomen ‘s avonds waardoor ze wat langer slaapt voor de nachtvoeding. Dus dat is een pluspuntje.
We bieden wel al een tijdje standaard 165 aan inderdaad. Ze drinkt het lang niet altijd op, alleen ze word super onrustig als ze meer wil en daardoor duurt het weer langer voor ze slaapt. Dus wij maken het gewoon en gooien restjes weg.
Wij hebben trouwens wel vanaf het begin al een goede drinker. Drinkt meestal 150-200 ml meer dan ze nodig heeft, maar ze doet het er goed op.
2 maanden geleden
Hoii!
Wanneer bieden jullie 150 ml fles aan? Mijn zoontje is bijna 6 weken en komt eigenlijks wat rond dezelfde tijd overdag en 's nachts. Rond 22:00 avond fles, daarna rond 04:00/05:00 dan 09:00 en 12:00 dan rond 15;00-15;30 en dan rond 19:00/19;30. En dan weer avondfles
2 maanden geleden
Reactie op lisanne97
Hoii!
Wanneer bieden jullie 150 ml fles aan? Mijn zoontje is bijna 6 weken ...
Hier een zoontje gister 6 weken. Wij bieden al dik een week 150 aan per fles. Maar je moet gewoon kijken naar je kindje. Denk je dat hij nog honger heeft of komt hij sneller voor de fles dan verhoog je hem.
2 maanden geleden
Reactie op lisanne97
Hoii!
Wanneer bieden jullie 150 ml fles aan? Mijn zoontje is bijna 6 weken ...
Je kunt het proberen, ligt ook een beetje aan zijn gewicht. Wij bieden standaard 150 aan, maar hebben nu wel 6 voedingsmomenten waarbij ze niet alles opdrinkt. We waren naar 5 van 165, maar dronk niet alles op paar dagen en kreeg toen een regeldag, denk om een inhaalslag te maken en ze drinkt nu ook weer wat meer.
Ik zou gewoon 6x 150+5 aanbieden als dat bij zijn gewicht past en kijken of hij het zelf zo regelt dat ie naar 5 flessen per dag gaat. Bij ons lukt dat dus nog niet.