11 Reacties

19 dagen geleden

Heeel langzaam afbouwen. Het sssssh steeds korter bijv! Of cold turkey. Maar besef vooral dat je kindje straks echt wel zelf gaat slapen. Ene wel, andere niet. Na 1,5 jaar slaaptrainen ben ik daar wel achter en heb ik het compleet losgelaten. Maar snap je frustratie wel❤️

19 dagen geleden

Je kindje is nog zo klein en waarschijnlijk nog niet in staat om zelfstandig in slaap te vallen, heel normaal. Gaat vanzelf over. Geef het gewoon wat tijd 😊

19 dagen geleden

Ik vind het al heel knap dat je kindje met zo weinig hulp zelf in slaap valt. Misschien ook gewoon lekker genieten van het moment, nu hij jou nog nodig heeft?

19 dagen geleden

Nou ik vind het wel echt heel knap dat alleen dat nodig is! Gewoon heel rustig afbouwen, lijkt me

19 dagen geleden

Zou het niet afbouwen, heel normaal dat het nodig is. Je kan het sssh gaan vervangen door een white noise en het handje door een (veilig) knuffeltje.

18 dagen geleden

Je kindje is pas 3 maanden, waarom wil je de associaties nu al gaan afbouwen? Hij heeft de geborgenheid nog nodig. Zou het hem geven en over een aantal maanden eens bekijken.

18 dagen geleden

Ik lees veelal dat de associaties na de 4 maanden moeilijker af te leren zijn. Aangezien mijn zoontje nu 3.5 maand is dacht ik alvast even tips verzamelen zodat ik dit rustig aan kan pakken :) dus het is niet dat ik er ontevreden over ben zoals hierboven misschien direct gedacht word.

18 dagen geleden

Steeds iets minder lang z'n handje vasthouden etcetera, dus nét voordat hij in slaap valt z'n handje loslaten en als hij dan meteen huilt dan weer vastpakken, en dan na een poosje weer loslaten als hij bijna in slaap valt. Dat moment van loslaten steeds iets eerder doen. Zo heb ik het gedaan met onze dochter, zij had onze pink als slaap associatie, niet handig met nog een kleuter en peuter. Uiteindelijk was ze er van af, ze was wel jonger toen, rond de 6wkn denk ik.

18 dagen geleden

Reactie op coco1109

Heeel langzaam afbouwen. Het sssssh steeds korter bijv! Of cold turkey. Maa ...
Precies. Hier 2 jaar een handje vastgehouden en toen was het ineens over en hoefden we niet eens in de kamer te zijn. Wij willen niet laten huilen, dus dit was wat het was. Voor ons geen probleem. Weet dat er veel kleintjes zijn die alleen in slaap vallen als er iemand bij ze ligt, ze een handje vasthouden of gewiegd worden.

18 dagen geleden

Ik zou ze helemaal niet (actief) afleren nu, dat komt echt ooit wel. Het gaat (is mijn ervaring) ook in fases, wat ze nodig hebben van je om in slaap te vallen. Lekker geven wat je zoontje nodig heeft nu hij nog zo klein is. Als het écht hardnekkige associaties worden, kun je daar als ze wat ouder zijn wel aan werken, maar hoe knap is het al dat jij ‘alleen dit’ maar nodig heeft om al te kunnen slapen!

18 dagen geleden

Reactie op ROSAXX

Precies. Hier 2 jaar een handje vastgehouden en toen was het ineens over en ...
Ahhh ja precies❤️ ik ben uiteindelijk gaan samen slapen. Slaap nu in bed met m’n dochter van 2 (sinds de 1 is) en zoontje in de cosleeper nu en als hij er niet meer in mag gaat hij ook bij ons in bed! Alles volgens de “veilig samen slapen” regels. Ik geniet zo erg en doordat ik zo chill ben is die jongste ook heerlijk chill. Slapen we allemaal het beste door🥰