29 Reacties

22 dagen geleden

Ik heb het bijgehouden, omdat ik geen zicht had op welke tijden ze dronk en niet wist hoeveel voedingen ze per dag kreeg. Voor mijn gevoel kwam ze elk uur en was het enorm veel (hadden denk ik regel- dagen of weken). Sinds vandaag ging het weer goed. Ook na een enorme borstvoedings dip is mijn productie weer stabiel. Super fijn.

22 dagen geleden

Is er een reden dat je dit zo bijhoudt? Ik zou het gewoon lekker los laten joh. En al helemáál niet vergelijken met hoe veel andere baby’s drinken, daar maak je jezelf alleen maar gek mee. Het is precies zoals je al zegt: ieder kindje is anders. Mijn zoontje wil ook vaak drinken. Ik hou het niet bij en voedt compleet op verzoek maar komt best overeen met dat van jou denk ik. Geeft helemaal niks, ze gaan vanzelf minder drinken 😊

22 dagen geleden

Sorry ik lees nu pas dat je in de comments al aangeeft waarom je het ging bijhouden 🫣

22 dagen geleden

Reactie op AnoniemLwd

Is er een reden dat je dit zo bijhoudt? Ik zou het gewoon lekker los laten ...
Nee precies maar ik lees topics hier waar borstvoedende moeders aangeven dat hun kindje nog “ 6 voedingen per dag krijgt “ en voor mijn gevoel kwam mijn dochter echt 2x zo vaak. Vandaag was gewoon een betere dag hield het voor het eerst weer bij na lange tijd. En ben vooral benieuwd hoeveel “voedingen” mijn dochtertje dus krijgt obv de foto

22 dagen geleden

Reactie op babymarch2022

Nee precies maar ik lees topics hier waar borstvoedende moeders aangeven da ...
Ah ja dat gevoel herken ik wel hoor, die van mij dus soms net zo 😂 volgens mij tel je het zo dat elke keer aanleggen één voeding is maar als je rechts & links direct achter elkaar geeft dan telt het als één lange voeding. Althans zo telde mijn kraamzorg het

21 dagen geleden

Kraamzorg zei bij ons: alles binnen het uur is 1 voeding

21 dagen geleden

Reactie op Jay9

Kraamzorg zei bij ons: alles binnen het uur is 1 voeding
Dus dan zou ze obv de foto 7 voedingen gehad hebben ?

21 dagen geleden

Reactie op babymarch2022

Ja dat denk ik. Maar je zit er natuurlijk wel 9x voor. Geef je ook wel eens 2 borsten direct na elkaar? Bijv die van 08:10 en 08:40, zou dat direct na elkaar kunnen? Is nog geen 3 kwartier later, dus dan was ze om 08:10 misschien nog niet genoeg gehad? Of heeft ze 3 kwartier rechts gedronken?

21 dagen geleden

Reactie op babymarch2022

Nee precies maar ik lees topics hier waar borstvoedende moeders aangeven da ...
Ik zie het als 8 voedingen. Maar zoals eerder gezegd: lekker loslaten! Je kindje wilt blijkbaar lekker vaak aangelegd worden. Daar heeft zij behoefte aan. Ieder kind drinkt ook anders dus er is niks om jaloers op te zijn! Geniet van deze waardevolle momenten. Er is volgens mij niks mooiers dan deze momenten. Als ze snel achter elkaar komt dan heeft ze de eerste keer niet goed genoeg gedronken. Misschien kan je dan kijken om even na de voeding te pauzeren( boertje, luier verschonen etc) en dan weer aanleggen. Ik vind het zelf fijn om via een app ook de tijdsduur bij te houden van de voedingen per keer. Dan krijg je een beter beeld van hoelang ze drinkt. Dan kan je wellicht erachter komen hoelang ze ongeveer moet drinken om pas na 2/3 uur weer te komen.

21 dagen geleden

Reactie op Jay9

Ja dat denk ik. Maar je zit er natuurlijk wel 9x voor. Geef je ook wel een ...
Ja, alleen zit zij vaak al vol van 1 borst. Als ik de ander wil aanbieden weigert ze door bijv haar tong uit te steken of haar mondje dicht te houden en weg te kijken. Dat is dan voor mij al een teken dat ze echt niet meer hoeft en dan wil ik het ook niet forceren

21 dagen geleden

Reactie op seren1038

Ik zie het als 8 voedingen. Maar zoals eerder gezegd: lekker loslaten! Je ...
Ja klopt niet in die zin “jaloers” maar ik kon ook niet begrijpen hoe 6 voedingen genoeg waren voor andere kinderen terwijl die van mij 2x zo vaak komt. Dan ga je toch twijfelen aan je productie en dergelijke. Ik had namelijk ook veel minder productie een aantal dagen geleden maar gelukkig is dat redelijk op peil weer. Ik wilde met dit topic ook niet benoemen dat ik “jaloers” ben, maar meer benieuwd naar de opbouw over hoe de voedingen geteld worden. Ik weet dat het per kind verschilt, maar ben toch benieuwd hoevaak mijn kind drinkt op een dag. Bij het cb vragen ze dat soms ook en dan weet ik er geen antwoord op, want ik hield het eigenlijk ook niet bij. In het begin hield ik ook bij hoelang ze dronk etc maar nu niet meer. Kreeg toen het advies dat gewoon los te laten. Echter is ze wel altijd een snelle drinker geweest. Na 5 min zit ze goed. Alleen merkte ik gister dat ze er nu steeds wat langer over gaat doen.

21 dagen geleden

Reactie op babymarch2022

Ja klopt niet in die zin “jaloers” maar ik kon ook niet begrijpen hoe 6 voe ...
Snap ik! Als voorbeeld. Mijne is 11 weken nu en drinkt 6 keer. Zie de foto. Het hangt er ook van af hoe effectief ze drinken. Gemiddeld drinkt hij 1 uur over de hele dag.

21 dagen geleden

Hoi! Dit had mijn lijstje kunnen zijn :) Bij mij helpt het juist te stoppen met tellen, is geen beginnen aan. Ik denk maar, als te tijden zo verschillen geven ze in ieder geval goed aan wanneer ze zelf honger hebben en spelen we daar op in ipv een schema Wat ik wel probeer is na 1 borst eventjes 10 min knuffelen /rust / boertje en dan alsnog de andere borst aanbieden. Soms wil ze deze dan wel en laat ze er daarna wat langer tussen, soms niet en komt ze wel weer snel. Maar wie weet heb je er wat aan :)

21 dagen geleden

Reactie op babymarch2022

Yes, 7

21 dagen geleden

Ik ben juist jaloers op jouw lijstje! Geen nachtvoedingen?! Hij komt misschien overdag iets vaker, maar drinkt vervolgens 11,5 uur niet!

21 dagen geleden

Uh niet…gewoon aanleggen wanneer nodig op mijn/zijn verzoek. 😊

21 dagen geleden

Reactie op zomerbaby2024

Ik ben juist jaloers op jouw lijstje! Geen nachtvoedingen?! Hij komt missch ...
Ze krijgt wel nachtvoeding hoor! Ik hield het alleen pas die ochtend bij. De voeding van 20:38 was niet de laatste voeding

21 dagen geleden

Reactie op lavieenrose

Uh niet…gewoon aanleggen wanneer nodig op mijn/zijn verzoek. 😊
Mijn vraag was ook meer gericht naar de moeders die wel weten hoeveel voedingen hun kindje krijgt. Ik voed ook op verzoek. Was niet mijn vraag

21 dagen geleden

Ik gebruik de app Stillbuch die is super handig in gebruik!

20 dagen geleden

Reactie op babymarch2022

Ze krijgt wel nachtvoeding hoor! Ik hield het alleen pas die ochtend bij. D ...
Ah ok! Mag ik vragen hoe bij jou de slaapjes gaan? Zijn dit steeds korte slaapjes? Zelf ook even de voedingen geteld en kom op ongeveer 10 voedingen per dag uit. Sommige zijn wel kort zoals ‘s nachts als hij wakker is geworden van krampjes wil hij kort drinken. Eerder kwam ik altijd op 7 uit, maar was toen meer aan het rekken…