29 Reacties

20 dagen geleden

Ik tel ze zo. Ik deed altijd eerst 1 borst, verschonen, andere borst. Nu probeer ik overdag twee borsten en daarna verschonen. ‘s avonds nog wel als laatste drinken zodat hij daarna lekker naar bed kan. Ik zou jouw lijstje als 7 tellen. Ik maak me zelf niet zo druk om hoevaak hij drinkt of hoe lang er precies tussen zit. Zolang hij tevreden is en goed groeit ☺️

20 dagen geleden

Ik tel jouw lijstje als 7 ongeveer. Bied je elk moment beide borsten aan? Dit deed ik eerst niet en zat soms op 10-14 voedingen. Toen twee borsten aan gaan bieden en nu zit ik op 6/7.

20 dagen geleden

Reactie op lavieenrose

Uh niet…gewoon aanleggen wanneer nodig op mijn/zijn verzoek. 😊
Ik hou ook niks bij, alleen in de kraamweek. Gewoon op verzoek en eens per maand even wegen bij de weeginloop of als je een afspraak hebt op cb. Zo lang groei goed gaat maakt het allemaal niet uit met bv hoeveel en hoe lang.

20 dagen geleden

Reactie op Stroopwafels

Ik hou ook niks bij, alleen in de kraamweek. Gewoon op verzoek en eens per ...
Voor jou niet voor mij wel.

20 dagen geleden

Reactie op rhnv

Ik tel jouw lijstje als 7 ongeveer. Bied je elk moment beide borsten aan? D ...
Het verschilt: vaak 1 soms 2. Vandaag had ze ook een moment waarop ze 2 borsten wilde, maar merk idd wel dat als ik 2 borsten heb aangeboden ze langer wacht met een volgende voeding.

20 dagen geleden

Reactie op zomerbaby2024

Ah ok! Mag ik vragen hoe bij jou de slaapjes gaan? Zijn dit steeds korte sl ...
Jaa verschilt. Ene moment slaapt ze “door” en is bijv de laatste voeding 22:30 en komt ze pas rond 6 weer. Soms wordt ze nog 1 of 2x wakker in de nacht. Vannacht kwam ze bijv om 00:39-04:20 en daarna 07:57 weer. Moet wel zeggen dat overdag echt hel is😩 ze slaapt zoooo kort. Alleen maar hazenslaapjes. Ik mag al in mn handen klappen als ze een uur slaapt overdag, want vaak is het maar 20 min korter of iets langer.

20 dagen geleden

Reactie op babymarch2022

Jaa verschilt. Ene moment slaapt ze “door” en is bijv de laatste voeding 22 ...
Die hazenslaapjes overdag is wel herkenbaar. Wij moeten echt moeite doen: als we met hem lopen in de draagzak slaapt hij vaak. Dan kan hij wel 1-1,5 uur slapen (zolang we blijven lopen) én laat hij langer tussen de voedingen. Hij heeft dan meer energie om effectiever te drinken. Seren jij hebt maar 6 voedingen per dag en ook nog eens kort. Ziet er echt ideaal uit. Hoe slaapt jouw kindje overdag?

20 dagen geleden

Reactie op babymarch2022

Ja, alleen zit zij vaak al vol van 1 borst. Als ik de ander wil aanbieden w ...
Nee snap dat je het niet wil forceren. Zie in een andere reactie dat ze soms wel 2 borsten drinkt. Ik zou dan denk ik beide in elk geval aanbieden, als ze niet wil is dat prima en dan heeft ze genoeg. Maar dan zou ik 3 kwartier later niet weer gaan voeden. Je weet dat ze 3 kwartier geleden nog vol zat, zo snel is ze niet weer leeg. Dan zouden het vermoeidheidssignalen kunnen zijn ipv hongersignalen, of iets anders. Dit is mij verteld en sinds ik niet bij elk huiltje voor eten aanbieden ga, drinkt hij een stuk langer en minder vaak! Niet dat jij dat doet, maar dit was hier zo. Succes!

20 dagen geleden

Ik tel jou lijstje ook als 7 ongeveer