46 Reacties

3 maanden geleden

Ik pak de hele nacht (borstvoeding) als ik extra handen nodig heb roep ik hem wel. Zo heeft hij overdag de energie als ik dat niet meer heb

3 maanden geleden

Allereerst gefeliciteerd!😊 Het is inderdaad heel mooi maar kan ook heel pittig zijn, vooral de eerste weken. Ik gaf flesvoeding dus wellicht wat anders maar meestal ging mijn man het flesje maken en gaf ik die. Toen ik weer meer kon deden we het ook wel eens andersom. Wij zetten eigenlijk altijd onze wekker en moesten we hem wakker maken. Hij is inmiddels 6 weken maar bij ongeveer 2 weken zetten wij geen wekker meer en wachten we tot hij kwam. Ik weet niet of dat bij jullie al haalbaar is, maar wellicht geeft dat wat verlichting 😊

3 maanden geleden

Ik doe de nachten alleen. Baby is nu 17 dagen. Mijn man doet de ochtenden met de andere 2 kids en gaat dan werken. Als ik echt hulp nodig heb (zoals even vasthouden als ik naar de wc moet maak ik hem wakker). Maar vind het zonde als er 2 mensen wakker zijn ‘s nachts….

3 maanden geleden

Ik pak de hele nacht, geef exclusief borstvoeding. Mijn man staat ochtends met de oudste op en neemt de baby dan ook mee naar onder na de ochtend voeding zodat ik nog een paar uurtjes kan slapen. Ik zie het nut er ook niet van in om net 2 man op te staan snachts als ik sowieso wakker ben voor de voeding.

3 maanden geleden

Ik geeft borstvoeding en wij doen het als volgt: ik voed haar en hij zorgt ervoor dat ze een boertje laat en wordt verschoond & dat continu eigenlijk. Ik verschoon dus geen luiers in de nacht, dat doet papa

3 maanden geleden

Reactie op babymarch2022

Ik geeft borstvoeding en wij doen het als volgt: ik voed haar en hij zorgt ...
Geef*

3 maanden geleden

In principe doe ik alles 's nachts en maak ik hem alleen wakker als ik hulp nodig heb of er even klaar mee ben omdat de kleine niet rustig te krijgen is. In de ochtend neemt hij de oudste mee naar beneden, kleed haar aan en ontbijt met haar. Dan kan ik met de kleine man nog even blijven liggen en in alle rust kolven.

3 maanden geleden

Mijn vriend doet de nacht & ik doe de ochtend. Voordeel van een ochtendmens en avond/nachtmens zijn haha

3 maanden geleden

Wij deden hetzelfde, maar ik ben nu over op kolven + evt flesvoeding, dus niet meer aan de borst. Geeft mij veel rust, waardoor papa ook kan voeden ‘s nachts. Ik doe er meestal 2, hij 1. En luier is ook maar net hoe t uitkomt. Maar ik weet hoe pittig het is om borstvoeding ‘s nachts te geven, dus ik zou ook zeker je partner wat laten doen🙏

3 maanden geleden

Eerst 2 weken zetten ik ook een wekker maar daarna niet meer. Scheelde enorm veel voor mij, had echt meer rust. Soms komt ze na 5,5 uur pas. Ik doe de nachten alleen maar als ze veel huilt of er is iets wordt mijn vriend wel wakker. Als ze wakker word verschoon ik haar eerst en dan geef ik haar een flesje.

3 maanden geleden

We voeden Jip op verzoek (borstvoeding). Rond 22.00 geef ik hem de borst en kolf ik (als ik dat nog niet eerder heb gedaan), dan ga ik slapen in een andere slaapkamer. Mijn vriend gaat dan met onze zoon naar ons bed en slapen. Hij heeft rond 01.00 het afgekolfde flesje melk en gaat daarna slapen. Bij de volgende voeding rond 03.00 maakt hij me wakker en gaat hij verder slapen op de logeerkamer. Vanaf dan voed en verschoon ik onze zoon. Dit is echt een fijne manier voor ons. Krijgen beide een aantal aaneengesloten uren aan slaap! 😊

3 maanden geleden

Ik zette vanaf dag 2 al geen wekker meer en op verzoek (ik dacht die “fout” maak ik niet nog eens met de tweede) Baby word vanzelf wakker na 4-5-6 uur slaap Als hij gepoept heeft verschonen anders niet. De fles die al warm is. Slapen.

3 maanden geleden

Ik doe alles zelf 's nachts, zodat mijn man lekker kan uitrusten. We slapen ieder in een eigen kamer, zodat we elkaar niet in de weg zitten 's nachts. Dat geeft veel rust. Hij gaat er wel uit als de oudste gaat huilen. Met de baby slaap ik op de kamer, hij in co sleeper. Zodra hij zich meldt, verschoon ik hem, zorg voor mezelf en voed hem. Daarna lekker nog even huid op huid en terug leggen. Hij komt rond 24:00 uur, 3:30 en in de ochtend. Ik zet geen wekker. Na de ochtend voeding, gaat hij nog even slapen en dan heb ik mijn handen vrij voor de oudste en mijn eigen ontbijt. S middags slaap ik bij tegelijkertijd met de baby.

3 maanden geleden

Ik doe de kleine helemaal zelf, we hebben nog 2 andere kinderen en als 1 van hun wakker wordt gaat mijn man daar naartoe...

3 maanden geleden

Ik heb de luiers en doekjes op mijn nachtkastje liggen. Terwijl ik mijn dochter verschoon maakt hij de fles en maakt daarna de 4yo wakker om te plassen (bezig met zindelijk krijgen in de nacht). Afhankelijk van hoe moe ik ben neemt hij daarna de fles over of ik doe het zelf. Daarna gaan we weer slapen!

3 maanden geleden

Ik doe alles gewoon alleen eigenlijk lol bij mijn eerste ook

3 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Als hij het doet duurt het veel te lang 🤣

3 maanden geleden

Ik doe alles alleen (borstvoeding, verschonen, huid op huid contact en daarna terug in bed leggen). Ik zet geen wekker in de nacht, ze komt vanzelf, kan verschillen met tussenpozen van 3-5u. Ze ligt in de co sleeper naast mij. Ik geef borstvoeding en vind het zonde als je met zn 2en wakker bent terwijl ik het prima alleen kan doen. Zo kan mijn man ook nog wat slaap pakken aangezien hij weer aan het werk is en overdag slaap ik weer bij als dat nodig is. Mocht ze in de nacht erg huilen of ik kom er niet uit kan ik mijn man altijd wakker maken en die helpt dan.

3 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Ik doe de nachten ook alleen. M’n vriend die werkt lange dagen en wil hem heelhuids thuis hebben elke dag😅. Zodra hij thuis is dan doen we het samen. Ook met onze oudste zoon. Standaard na het eten even voetballen met z’n drieën.

3 maanden geleden

Ik doe alles alleen in de nacht (borstvoeding) vind het zonde om mijn man daarvoor wakker te maken, hij is ook alweer aan het werk en ik kan ‘s middags nog slapen als de kindjes in bed liggen. In het weekend neemt hij wel de baby en onze zoon mee naar beneden zodat ik nog even kan slapen