46 Reacties

3 maanden geleden

Onze dochter is 5 weken nu. Ik doe de nachten omdat mijn vriend weer werkt. Ik voed haar rond 22.30, dan slaapt ze tot 4. Dan voed ik haar, verschoon haar luier en dan slaapt ze meteen weer tot de ochtend. Mn vriend maakt dan s ochtends voor hij naar zijn werk gaat lekker koffie en ontbijt voor mij . Mocht ze echt krampjes of Iers snachts hebben dan doet mn vriend dat of als hij wakker is vult hij even mn Waterfles etc

3 maanden geleden

Eerste paar dagen deden wij het ook zo maar nu verschoon ik de kleine zelf tussendoor op een handdoek in bed. Mijn vriend is nog wel vrij maar gaat gewoon wat slechter op het ‘s nachts wakker worden. (En ik had niet zo’n zin meer in zo’n dweil overdag). Hij onderneemt veel met onze oudste dochter. De kleine slaapt wel tussen ons in in het nestje dus als ie wel even onrustig is kan mn vriend zo bijspringen.

3 maanden geleden

Onze dochter is nu 3 weken en ik geef borstvoeding. Ik geef haar om 23.00 nog de borst en mijn vriend geeft haar dan om 03.00 een flesje, ik dan om 07.30 weer. Ik kolf elke voeding een klein beetje na en heb op die manier een flesje voor 03.00. We doen dit alleen zolang mijn vriend nog vrij is (nog 1,5 week) en daarna doe ik de nachten weer zelf. Dat zal wel weer even wennen worden 😬

3 maanden geleden

Yinthe is 4 weken en wij hebben echt best geluk met haar. Tussen 7 en 9 de laatste voeding aan de borst Tussen 9 en 11 naar bed (11 uur is echt een uitzondering) Tussen 2 en 3 wakker voor een voeding en dat is dan vaak ook de enige keer dat ze komt. Manlief verschoont Yinthe zodat ik de handkolf op de borst die niet gedronken gaat worden kan zetten en dan krijgt ze de borst. Rond 7 uur staan we op om de dag te beginnen, vaak tussen half 7 en half 8 krijgt ze weer voeding. Nu zitten we de rest van de dag nog op 3 a 4 uur tussen de voedingen. Ik wacht nog even af tot we bij t cb voor de exacte weging en meting en dan ga ik overdag ook kijken of voeding op verzoek iets is haha

3 maanden geleden

Reactie op Marloes12334

Onze dochter is nu 3 weken en ik geef borstvoeding. Ik geef haar om 23.00 n ...
Word je dan niet wakker met bomvolle borsten?

3 maanden geleden

Wij doen het op dezelfde manier! Moet wel uitvogelen hoe we dat doen wanneer mijn man weer gaat werken… alles zelf in de nacht lijkt me echt pittig.

3 maanden geleden

Wat goed hoe jullie het verdelen. Bij ons doe ik de baby snachts, borstvoeding + 1x verschonen. M'n vriend doet onze peuter als hij wakker wordt (gebeurt niet elke nacht, maar toevallig de afgelopen 3 nachten wel) en hij verschoont vaak de eerste luier in de vroege ochtend.

3 maanden geleden

Onze dochter is 2 weken nu. Ze haalt de 5 uur in de nacht. Moeten haar ook wakker maken ivm gewicht als ze zelf niet wakker wordt. Meestal rond half 4/4 maken we haar wakker. Wij geven flesvoeding dus 1 doet die van half 4/4 uur inclusief verschonen. De andere doet de ochtend rond half 8/8. Onze peuter slaapt gelukkig vaak tot half 9. Soms zelfs tot 9. Als onze peuter een middagdutje doet ligt onze dochter ook boven in haar bed. Dan slaap ik vaak eventjes of lig ik ef op de bank.

3 maanden geleden

Hier een andere verdeling dan de meeste zo te lezen. Maar morgen 3 weken oud en de nachten doet mijn man 😅 Heb wel een keizersnede gehad, dus nog wat moeite "vlug" uit bed te komen en eerder sowieso lastig uit bed te komen haha🤣🤣 Maar ik val vrij moeilijk weer in slaap als ik wakker ben er uit bed ben en mijn man slaapt binnen 2min weer Nu ook wel een fijn ritme: Laatste fles tussen 22.00-23.00 meestal 1x wakker rond 3u voor flesje en dan ergens rond 7u (soms eerder) en is grote zus er ook al uit. Meestal ga ik met beide naar beneden zodat mijn man kan douchen

3 maanden geleden

Reactie op Marloes12334

Onze dochter is nu 3 weken en ik geef borstvoeding. Ik geef haar om 23.00 n ...
Zo dit is lekker! Maar trekken jouw borsten het zonder iets van 23:00 - 07:30?! En voed je dan altijd op een schema of komt jullie meisje gewoon nooit eerder?

3 maanden geleden

Rond 23.00 valt meneer voor de nacht in slaap. Vanaf uur of 20.00-23.00 heel erg wakker en veel clusteren. Krijgt dan combi van fles en borst. (Fles ook bv). Papa gaat vaak rond 21.30 naar bed, ik blijf bij de baby beneden tot hij slaapt. Papa doet de nachtvoeding, vaak tussen 3-4. En ik pak de vroege ochtend. Ergens tussen 6-8. Proberen daarna allemaal nog te slapen maar of dat lukt is afhankelijk van de peuter van 1,5jr. Indien mogelijk blijf ik smorgens wat langer liggen tot 8-9u.

3 maanden geleden

Wij geven flesvoeding en mijn partner doet de nachten. 🫣☺️! Hij vind het belangrijk dat ik goed herstel en aan m’n nachtrust kom voordat hij weer moet gaan werken en ik het alleen moet doen (hij is 2 weken van huis als hij weer moet werken). Maar gelukkig heeft hij nog wel even verlof!

3 maanden geleden

Ik doe de nachten zelf. Ik geef borstvoeding dus ik maak mijn man niet speciaal wakker voor iets als een luiertje verschonen als ik zelf toch al wakker ben. Dan is hij overdag tenminste mooi uitgerust en neemt hij dan wat meer op zich 😊

3 maanden geleden

Eerste 3 weken deed me man de nachten bijna helemaal, nu hij weer werkt is dat niet haalbaar. Wil dat ook niet voor hem dus doe ik het. Geef ook helemaal de borst, alleen kolf er ook bij zodat me man ook flesje kan geven. Niet speciaal voor de nacht, maar nu ook voor overdag. Soms heb ik nachten dat ze om de 3 uur wilt drinken. En soms heb ik dat ze gewoon 6/7 uurtjes doorslaapt. Dit is wel vaak nadat ze overdag ‘veel’ heeft gedronken. En ik merkt met deze warmte kan ze ook langer doorslapen.

3 maanden geleden

Ik doe de nachten zelf. Mijn man slaapt heel vast en vind het niet nodig dat als ik wakker word, ik hem eerst wakker moet maken zodat hij dan de fles kan geven. Vind het persoonlijk ook niet nodig om beide wakker te zijn. Wij hebben het zo afgesproken dat ik de nachtvoeding doe, dat is tussen 2 en 3, en wanneer de volgende fles gegeven moet worden, tussen 6 en 7, dat ik mijn man dan wel wakker maak. Hij gaat dan naar beneden en kan ik nog een paar uur slapen. Zo heeft mijn man een volledige nacht gehad, en ik kan sochtends uitslapen

3 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

We voeden Jip op verzoek (borstvoeding). Rond 22.00 geef ik hem de borst en ...
Wij op dezelfde manier ongeveer. Ik geef borstvoeding. Rond 22:00 krijgt ze een borst en andere borst kolf ik. Rond 3:00 geeft mijn man een gekolfde flesje en verschoont hij haar zo dat ik kan slapen. Rond 6:00 komt ze voor voeding en dan geef ik haar borst en doe alles verder. Ze is nu bijna 2 weken en zo werkt het voor ons het beste. Krijgen wij allebei een paar uurtjes ononderbroken slaap.

3 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Zo dit is lekker! Maar trekken jouw borsten het zonder iets van 23:00 - 07: ...
Vanaf 7 uur ben ik er zelf inderdaad echt aan toe om te voeden omdat mijn borstel daar aan toe zijn! Meestal slaapt ze dan nog dus begin ik rustig aan haar te verschonen etc en dan wordt ze wel wakker. Ik heb gesproken met een lactatiekundige omdat ik me zorgen maakte over of er niet te lang tussen zat maar gezien ze op dag 5 al weer op haar geboortegewicht zat , ze goed aankomt en poept en plast mag ik het loslaten. Nu geniet ik dus maar gewoon van mijn nachten zolang dit nog duurt! ( tot mijn vriend weer moet werken)

3 maanden geleden

Reactie op Mamavan2jongensx

Ik doe de nachten zelf. Mijn man slaapt heel vast en vind het niet nodig da ...
Zo doen wij het ook al eeen aantal weken inderdaad. Werkt voor ons ook goed

3 maanden geleden

Papa haalt baby uit bed en verschoont. Mama voedt en legt de baby terug of vraagt papa dit soms te doen.

3 maanden geleden

Reactie op Marloes12334

Vanaf 7 uur ben ik er zelf inderdaad echt aan toe om te voeden omdat mijn b ...
Nou groot gelijk heerlijk! Wij mogen er in principe nu ook 6 uur tussen laten maar meneer red dat nog niet haha. Lekker van genieten super fijn dat dit zo kan toch!