46 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Loosha94

Wij op dezelfde manier ongeveer. Ik geef borstvoeding. Rond 22:00 krijgt ze ...
Wij doen hetzelfde inderdaad. Rond 20.00 laatste keer aan de borst, rond 21.00 kolven en rond 24.00 geeft mijn man een flesje en dan wordt ik rond 3.00-4.00 wakker gemaakt en wisselen van slaapplek. Het werkt heel goed qua slaap, maar ik ben wel heel bang dat op lange termijn mijn productie hiervan terugloopt. Ik heb namelijk heel hard mijn best moeten doen om deze op gang te krijgen.. hebben jullie hier ervaring mee of dit goed gaat op de lange termijn?

3 maanden geleden

Ik doe alles🤗 vind het zonde om mijn man wakker te maken om baby te verschonen als ik toch al in de benen moet om naar de wc te gaan.

3 maanden geleden

Reactie op Annemarie-91

Wij doen hetzelfde inderdaad. Rond 20.00 laatste keer aan de borst, rond 2 ...
Je hebt kans dat het terugloopt. De nacht voedingen zijn belangrijk om je productie op peil te houden. Je merkt het vanzelf wel. Als je baby niet meer tevreden is of niet goed aankomt kan je de voeding weer zelf gaan geven

3 maanden geleden

Reactie op Annemarie-91

Als je overdag gewoon vaak genoeg aanlegt en er regeldagen tussen zitten loopt het niet terug hoor. Niet de druk om maken! Gewoon ervan genieten dat je zo lekker je uurtjes slaap kunt maken!

3 maanden geleden

Reactie op Annemarie-91

Ik heb geen ervaring ermee maar heb totaal geen problemen met mn productie. Ik kolf wel in de ochtend nog eens extra af om een voorraadje op te bouwen. Misschien dat dit compenseert voor die ene nacht voeding? I dont know maar maak me niet zo druk, als het echt een probleem wordt dan los ik dat tzt wel weer op 🤗

3 maanden geleden

In de eerste weken maakte ik mijn man nog wel eens wakker voor een luier, nu wordt er eigenlijk niet meer gepoept s nachts dus niet meer nodig. Ik doe de nachtvoedingen (borstvoeding), ongeveer iedere 2-3 uur. Wanneer hij erg onrustig is of slapen niet lukt, en dat de hele nacht door gaat, maak ik hem soms wakker rond een uur of 4, zodat ik nog 2 uurtjes slaap kan pakken. Verder doet hij de peuter en laat ik hem zoveel mogelijk slapen zodat hij overdag meer energie heeft om wat te doen (2 zeer vermoeide mensen heb je niks aan). Maar ik mag hem altijd wakker maken als ik het niet trek oid. Verder ga ik soms vroeg naar boven en blijft hij met de baby beneden, zodat ik aan het begin nog wat slaap kan pakken en kan liggen zoals ik wil (ipv met een baby op of aan me, de cosleeper is nog vaker enkel een nachtkastje dan dat ik zou willen), of soms in de ochtend met de peuter naar beneden zodat ik rustig wakker kan worden.