25 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Tamara___

Nee idd het wordt dan sabbelen. Dan koppel ik haar af en dan is ze even 10 ...
Lastig hoor. Ook een speen geprobeerd? Hier is het een fles, duurt ongeveer 20 min. Daarna heeft hij nog zuigbehoefte. Dan even een speen en klaar. Hoeveel krijgt ze als je de fles geeft? Gewoon wat je kolft en wat ze drinkt drinkt ze of een aantal cc.

3 maanden geleden

Reactie op Vis0703

Onze dame is nu 3 weken oud en drinkt gemiddeld tussen de 8 en 13 minuten. ...
Vraagje! Onze zoon doet precies hetzelfde (3 wk oud, voeding even lang, voeding+verschoning 30-45 min). Vaak is hij na de voeding nog best wakker, het is maar heel soms dat hij direct in slaap valt. Nu is hij bijvoorbeeld nog wakker omdat hij de hik heeft. En soms is hij wel heel moe maar lijkt hij tegen de slaap te vechten. Hoe krijg jij je dochter na die tummy time in slaap? Leg je haar weg of hou je haar bij je?

3 maanden geleden

Reactie op ~kinderwens2~

Lastig hoor. Ook een speen geprobeerd? Hier is het een fles, duurt ongevee ...
Ja speen ook geprobeerd, maar die gooit ze na een 5 minuten weer uit. Gaat dan even op haar handjes sabbelen en dan is het weer klaar en wil ze weer drinken. We zijn er maar druk mee haha🙈 We hebben nu 100 ml in een flesje elke keer. Dit is wat ze per voeding mag hebben. Maar meestal drinkt ze dan de eerste 50 ml snel op en daarna is het sabbelen. Maar consultatiebureau gaf dus ook al aan dat ze niet altijd perse die 100 hoeft te drinken omdat de samenstelling van de melk ook weer per moment kan verschillen. Als het vet is, kan ze zomaar genoeg hebben aan die 50. Maarja, dan snap ik niet zo goed waarom ze dan na 10 minuten weer komt om te drinken. Dan lijkt t me dat ze toch niet genoeg heeft gehad. Haar plasluiers zijn wel goed. Dus ze zal toch genoeg binnen krijgen. Maar die behoefte om elke keer te drinken gaat dus maar niet weg

3 maanden geleden

Reactie op Tamara___

Ja speen ook geprobeerd, maar die gooit ze na een 5 minuten weer uit. Gaat ...
Ja dat zou je denken. Helaas blijft de gebruiksaanwijzing altijd achter 😅. Ik zelf ben kraamverzorgende en ik zou het ook niet weten buiten wat ik net verteld heb. Ben benieuwd wat de lactatiekundige gaat zeggen. En idd hier is het 120. De ene keer gaat het op andere keer niet. En ik weeg hem zelf want heb mn eigen spullen thuis en hij groeit als kool.

3 maanden geleden

Ik zie dat je borstvoeding geeft. Ik zou vooral kijken of het ook echt zo lang effectief drinken is. Mocht je merken dat het niet effectief drinken meer is, dan de andere borst aanbieden. Met borstvoeding kun je het beste op verzoek voeden en niet op schema. Zo regelt je kindje met jouw lichaam hoeveel melk het nodig heeft. De 3 uur is een max wat er tussen de voedingen mag zitten, omdat je zeker 8 voedingen nodig hebt om de boel goed op gang te brengen. Bij zo lang drinken zou ik hulp van een lactatiekundige IBCLC inschakelen. Zij kan meekijken met een voeding en of je kindje geen te strakke lipband of tongriem heeft. Hoe eerder zij tips kan geven, hoe groter de kans is dat je straks fijn kunt voeden.