17 Reacties
2 maanden geleden
Wij hebben alleen een baby en laten hem eigenlijk maar heel kort huilen. Liever zo min mogelijk, omdat hij nog zo klein is en hij ons nodig heeft. Maar als we een tweede of meer kindjes zouden hebben dan was dit natuurlijk minder evident geweest. Ik las wel ergens dat hoe minder overstuur ze overdag zijn, hoe rustiger ze zijn in de nacht :)
2 maanden geleden
Hier niet laten huilen. We hebben ook een peuter rondlopen, dus als ik net met haar luier oid bezig ben, dan is het even niet anders. Maar dat hoeft niet heel lang te duren, max 1-2 minuutjes.
Laten huilen bij in slaap vallen doe ik sowieso niet. Onze oudste helpen we vaak nog in slaap door erbij te blijven, dus het zal soms vast even zoeken zijn, maar dan liever met zn 3en in ons bed, dan dat er een hard moet huilen. Ik vind zelf 5 minuten al best lang, en het lijkt me echt heel naar om huilend in slaap te vallen. Dus als het niet hoeft, en ik het op een andere manier kan doen, dan doe ik dat zeker ook. 😊 Tot nu toe is de draagzak mijn beste vriend.
2 maanden geleden
Is sowieso al moeilijker als je meer kindjes hebt natuurlijk! Maar ik heb met een cursus van het werk (kinderopvang) geleerd tot 6 maanden kunnen baby's de stress niet reguleren wat er vrij komt als er niet op hun behoefte wordt gereageerd/ als ze huilen. Hierbij hebben ze je echt nog nodig, dus zo min mogelijk en zo kort mogelijk laten huilen.
2 maanden geleden
Reactie op DemiJJ
Hier ook een peuter en ze moeten allebei maar leren dat ze af en toe even m ...
Same. Als ik met Maud bezig ben en Yinthe begint met huilen dan heeft ze even te dealen dat ik ook maar 2 handen heb en dat Maud dan ff voor gaat.
Dus dan kan t wel is zijn dat ze ff aan t huilen is. Ik zeg dan ook tegen Maud dat Yinthe ook moet wachten omdat ik met haar bezig ben net als dat ik wel is tegen Maud moet zeggen als ik met yinthe bezig ben
2 maanden geleden
Reactie op DemiJJ
Hier ook een peuter en ze moeten allebei maar leren dat ze af en toe even m ...
Precies dit. Heb toch echt maar 2 handen en meer dan mijn best kan ik niet doen.
Soms heeft de baby het huilen ook nodig om te ontprikkelen.
Wij merkte de laatste weken dat als de baby niet of weinig had gehuild tijdens zijn ‘vaste’ huiluurtjes, hij dat in de nacht ging doen. Heb dit toch echt 1000x liever in de avond dan in de nacht, dus dan maar even huilen.
Als hij echt overstuur begint te raken, pak ik hem natuurlijk gelijk bij mij.
2 maanden geleden
Mijn mening is dat baby's nog niet kunnen leren wachten, dus probeer ik zoveel mogelijk draagzak te gebruiken of partner in te zetten. Wij 'verdelen' de kinderen nu vaak.. dan ga je automatisch erheen.
één maand geleden
Ik laat mijn kindje van 3 maanden ook heel weinig huilen. Ik zal je een artikel sturen over een onderzoek. Daarin staat dat je een baby’tje zo min mogelijk moet laten huilen bijv echt maximaal een paar minuutje. Het is heel slecht voor de ontwikkeling en de hersenen van een baby’tje.
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Ik lees mee, vind het zo moeilijk als ze huilt. Ze is 3,5 week en heb dan h ...
Dit herken ik erg! Ik probeer zo weinig mogelijk te laten huilen, maar bij het slapen hoor ik haar jammeren en dan laat ik soms haar even (dus huilen met tussenpozen). Meestal hou ik haar via de camera of op de kamer even in de gaten. Meestal zie ik ook aan hoe ze beweegt of er wat aan de hand is (boertje, luier, zuigbehoefte). Ik bied eerst dan speentje aan, en anders haal ik haar toch even uit bed voor een boertje of om haar rustiger te krijgen.
één maand geleden
Reactie op Kleine Emmy
Dit herken ik erg! Ik probeer zo weinig mogelijk te laten huilen, maar bij ...
Zo doe ik het ook inderdaad. Of ik ga naast haar bedje zitten op een krukje. Handje op haar hoofd en haar buikje, zachtjes praten of sssh. Dan is ze ook altijd al heel snel weer rustig!
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Zo doe ik het ook inderdaad. Of ik ga naast haar bedje zitten op een krukje ...
Klinkt fijn! Onze mini vindt dat minder prettig. De pink, die helpt uiteindelijk ook vaak als ze nog last heeft van krampjes.