30 Reacties

één maand geleden

Wat een mooi schema. En dat voor 9 u een dutje is volgens mij echt onzin. Als je kind moe is, is je kind moe. En schijnbaar doet je kindje het hier goed op, nachten door slapen. Dus dan is overdag ook niet teveel. Het aller belangrijkste blijft, kijk naar je kindje en dat lijk je te doen!

één maand geleden

Zolang ze de nachten lekker goed doorslaapt zou ik d'r overdag lekker laten slapen zoals ze nu slaapt. Zo jong kunnen ze de slaapcyclussen niet altijd nog zelf aan elkaar koppelen dus is het fijn dat je haar helpt

één maand geleden

Ik volg exact hetzelfde schema 😊 mijn zoontje bijna 12 weken. En dit gaat helemaal prima!

één maand geleden

Vaak zijn die schema's en adviezen wat meer gericht op wat oudere baby's. Op deze leeftijd zou ik zelf nog niet wakker maken (tenzij ze uuuuren slaapt, voeding in het gedrang komt oid) maar nog echt overdag gewoon inspelen op behoefte. Wel goed om een beetje ritme aan te brengen voor de ochtenden en avonden, ritueeltjes kunnen goed helpen. Denk dus dat je het prima doet, maar probeer ook niet al tè strak vast te houden en neem vooral de behoefte van je kindje in acht. Teveel slapen doen baby's nooit! Als ze het nodig heeft, heeft ze het nodig! Pas vanaf wat oudere leeftijd kan je echt meer sturen naar wat vastere slaaptijden/duur.

één maand geleden

Hier is het ochtenddutje vaak van half 9 tot half 12 (dan heeft ze vaak weer honger). Zou dutje echt niet inkorten hoor, lekker je kindje volgen 😊

één maand geleden

Mooi schema! Geef jij om 23:00 dan wel een volledige fles of een wat kleinere?

één maand geleden

Reactie op Romyyyyyyy

Mooi schema! Geef jij om 23:00 dan wel een volledige fles of een wat kleine ...
Ik bied wel de volledige fles aan (150cc). Vaak krijgt ze die niet op, de andere flesjes drinkt ze wel volledig leeg. Dus een kleinere voeding eigenlijk, ze drinkt dan ongeveer 80/90cc op.

één maand geleden

Als ze doorslaapt nu zou ik het lekker zo laten! Ons schema ziet er ook ongeveer zo uit. Iets minder lange slaapjes (ze word zelf eerder wakker) en vroegere bedtijd en we maken haar echt laatlaat (23.30) wakker voor de laatste voeding. Maar bij ons werkt dat juist goed.

één maand geleden

Teveel slapen bestaat niet, tenzij ze ook suf overkomt als ze wakker is of wanneer ze de nachten niet slaapt. Volgens mij ziet jouw dag er echt goed uit hoor! Mijn dochtertje slaapt in de ochtend gewoon van de eerste fles naar de tweede fles en heeft daarna pas haar eerste wakkertijd van de dag, dan is het al 10-11 uur. ‘s Middags slaapt ze meestal ook lang en dan vanaf 17:00 wordt het rommelig, dan heeft ze ook huiluurtjes en is dan altijd wel even wakker. Maar rond 21:00 ligt ze er lekker in en doet ze de laatste voeding slapend. Ik heb, op de huiluurtjes na, een blije baby en dat is mijn indicatie of het een goed schema is 😉

één maand geleden

Ik heb de oudste tot 2.5 nooit wakker gemaakt. Zij sliep graag het eerste dutje erg lang. Is echt prima. Doe wat werkt voor jullie!

één maand geleden

Dankjewel voor jullie reacties en delen van eigen ervaringen! Ikzelf leg haar soms ook meteen na de 1e fles terug in bed, dan is haar eerste wakkertijd ook pas rond 10/11 uur. Ik begreep juist dat je daarmee de nachtslaap “verlengd” en dat het iets zou kunnen doen in dag/nachtritme? Durf dat daarom ook niet meer echt te doen, terwijl ikzelf soms zo snak naar net een uurtje of 2 extra slaap 😂

één maand geleden

Reactie op DiedeH94

Dankjewel voor jullie reacties en delen van eigen ervaringen! Ikzelf leg ha ...
Ik doe het hier al vanaf na de kraamweek zo en ze slaapt sinds een week of 2 keurig door, daarvoor deed ze in de nacht slapend 1 flesje. Hier heeft het er dus geen effect op, in elk geval!

één maand geleden

Reactie op DiedeH94

Dit zou wel kunnen. Onze baby van 9 weken gaat nog steeds met ons naar bed en slaapt ‘s ochtends langer. Wij gaan pas echt aan een ritme werken vlak voor ik weer ga werken, dan trekt het vanzelf bij.

één maand geleden

Maar, even voor mijn beeldvorming.. Dan kan je dus eigenlijk niet weg, als ze steeds 1,5 wakker is en dan weer naar bed gaat.. Oprechte vraag hoor! Hier een baby die zowat nooit slaapt overdag, dus hier mogen zéker meer dutjes komen.. Maar als ik jouw schema zou aanhouden kan ik eigenlijk amper de deur uit. 🤔😅 Hoe doe je dat dan? Of alleen korte boodschapjes en geen hele middag winkelen / buiten de deur lunchen e.d.?

één maand geleden

Reactie op WeS187

Maar, even voor mijn beeldvorming.. Dan kan je dus eigenlijk niet weg, als ...
Haha ik snap je vraag! Ik ga er gewoon op uit met haar wanneer dit moet. Ik zorg ervoor dat ze van te voren gegeten heeft en leg haar daarna in de wandelwagen of auto. Vaak pakt ze dan al wat slaap! En wanneer ze bijv uit de auto moet, leg ik haar over in de wagen. Soms slaapt ze dan ook door of wordt ff wakker, wat dan ook mag :) Die dagen slaapt ze dan wat minder lang of goed, maar ik ga zeker niet thuis blijven voor de dutjes. Ik heb dan het “geluk” dat ze die nachten nu goed oppakt qua slaap, dat stelt me gerust.

één maand geleden

Reactie op WeS187

Maar, even voor mijn beeldvorming.. Dan kan je dus eigenlijk niet weg, als ...
Het is soms wel even puzzelen bij mij maar ik ga wel gewoon de deur uit. Als ik ff snel wat moet doen probeer ik het direct na een flesje te doen zodat ik weer thuis ben voordat hij naar bed gaat. Maar ik ga ook gewoon lunchen of middagje shoppen. Dan slaapt hij gewoon in de kinderwagen 😊 soms slaapt die dan heel goed en soms wat minder. Maar dat is thuis ook dusja

één maand geleden

Lijkt mij en prima schema hier ongeveer het zelfde alleen doen we die laatste voeding wanneer ze zelf wakker wordt. Als we haar wakker maken slaapt ze de rest van de nacht slecht

één maand geleden

Reactie op DiedeH94

Ja dit doen wij ook, ze is daardoor ‘s avonds ook altijd wakker tot 23.00. Ik zou haar graag ‘s avonds eerder in bed hebben en dan met de eerste fles eruit maar omdat dit wel werkt en we hierdoor aardige nachten maken durf ik er niet zo goed aan te sleutelen… wat zouden jullie doen?

één maand geleden

Toen ik begon met een schema twijfelde ik ook of ik mijn dochter wakker moest maken toen ze voor het eerst ineens langer dan 2,5u sliep in de ochtend. Toch maar laten liggen om te zien water gebeurde. Bleek dat ze de rest van de dag gewoon heel erg in haar hum was en ook 's nachts prima sliep. Blijkbaar heeft ze die uren nodig en is wakker maken helemaal nergens voor nodig. Het heeft mij geleerd vooral goed naar mijn kindje te kijken en wellicht wat verschillende dingen uit te proberen, maar me niet onzeker laten maken door al die verschillende adviezen!

één maand geleden

Mag ik vragen hoe je je baby laat 'spelen? 🙈