19 Reacties

19 dagen geleden

Hier is de wakkertijd tussen laatste dutje en de nacht is juist korter dan de andere dutjes. Ze is dan gewoon moe van de hele dag. Zou dat het niet kunnen zijn, dat ze juist oververmoeid is?

19 dagen geleden

Bij ons zit er dan overigens een uur tussen, overdag vaak 1.5. Ze is nu 21 weken

19 dagen geleden

Ik zou persoonlijk nog niet naar 3 uur wakkertijd gaan. In de avond zijn ze juist eerder moe door alle prikkels van de dag. Hoelang is haar laatste dutje? Want als die heel lang is, zou je die wat kunnen inkorten om meer slaapdruk te krijgen

19 dagen geleden

Hier juist ook korter! Overdag 1,5 tot max 2 uur, in de avond juist max 1,5 maar soms zelfs eerder (toevallig net nog, 17.50 wakker, 19.10 weer naar bed). Juist ook het vele brabbelen enz kan een teken zijn van vermoeidheid, maar er wel tegen vechten.

19 dagen geleden

Hoe laat is je laatste dutje? Bij ons is er ook langere wakkertijd, anders gaat hij echt niet slapen.

19 dagen geleden

Reactie op Boomklevertje

Hier is de wakkertijd tussen laatste dutje en de nacht is juist korter dan ...
Vandaag hebben we ook al vroeg geprobeerd haar in slaap te krijgen, maar geen succes. Uit eindelijk heeft het 4 uur geduurd 😱. Terwijl we het probeerde na 1,5 uur, omdat ik het idee had dat ze al moe was. Hoe valt jullie kindje in slaap? Dat is hier ook een drama 🙈. Ze is nog nooit zelfstandig in bed in slaap gevallen. Altijd lopend wiegen 🙈

19 dagen geleden

Reactie op Mdr991

Ik zou persoonlijk nog niet naar 3 uur wakkertijd gaan. In de avond zijn ze ...
Deze is meestal maar een half uurtje. Ik weet het ook niet zo goed. Vandaag zijn we 4 uur lang bezig geweest om haar in slaap te krijgen🙈

19 dagen geleden

Reactie op CarolineF1986

Hoe laat is je laatste dutje? Bij ons is er ook langere wakkertijd, anders ...
Verschilt een beetje, maar over het algemeen slaapt ze rond 15:00/15:30 en daarna krijgen we haar niet meer in slaap 🙈. Als het wel lukt dan slaapt ze al heel vroeg voor de nacht dut. Om 18:00 slaapt ze al en dan wordt ze ook niet meer wakker. We geven nog wel voeding. Alleen heel vaak lukt het gewoon niet haar in slaap te krijgen. Vandaag zijn we er 4 uur mee bezig geweest

19 dagen geleden

Reactie op Beanie85

Hier juist ook korter! Overdag 1,5 tot max 2 uur, in de avond juist max 1,5 ...
Hoe valt jullie kindje in slaap? Bij ons dat ook echt een drama, misschien dat het daarmee te maken heeft

19 dagen geleden

Reactie op Anoniem02072024

Hoe valt jullie kindje in slaap? Bij ons dat ook echt een drama, misschien ...
Nou tegenwoordig zo: We gaan met z'n drieën op bed liggen, kleine tussen ons in. En dan gaat ze heel snel slapen, wij kunnen vaak al weglopen voordat ze helemaal slaapt. Soms kijken we eerst nog even naar de projectielamp op plafond 🫶🏼 Als ze slaapt ligt ze daar eerst nog te slapen (op ons bed), en later til ik haar zo de cosleeper in.

19 dagen geleden

Hoe valt jullie kindje in slaap? Bij ons dat ook echt een drama, misschien ...
Wij hebben een relaxstoel op onze kamer staan, vanaf een week of 9 (toen ze niet meer op ons sliep) gaan we daar al met haar zitten als ze op bed moet. We geven daar de laatste fles (een flinke voor haar doen, zijn er inmiddels achter dat ze in de avond de meeste honger heeft. Wegleggen en dan wakker worden is bij ons teken dat er nog wat melk in moet, ze huilt er verder niet om). We doen een hydrofiel spuugdoekje over haar hoofdje en 9 van de 10 keer krult ze dan zo ongeveer in mn oksel en gaat slapen 😅 De stoel, fles en het doekje zijn voor haar duidelijke signalen dat ze mag gaan slapen. Ongeveer de helft van de tijd valt ze ook al in slaap tijdens het voeden. Lukt het niet dan is dat hier bijna altijd een teken dat ze nog honger heeft, en anders even kort met haar lopen en zodra ze rustig is gaan we weer zitten. Als ze ongeveer 10 minuten goed weg is leggen we haar in de cosleeper. Ik ben op deze leeftijd nog niet voor zelfstandig in slaap vallen, dat komt later wel eens 😊

18 dagen geleden

Verschilt een beetje, maar over het algemeen slaapt ze rond 15:00/15:30 en ...
Wat vervelend als je er zo lang mee bezig bent. Wij hebben ivm een kleuter een wat ander ritme misschien. Maar die van ons kan nog een powernap doen om 18 uur. Dan kunnen we eten, de oudste naar bed brengen en dan heb ik alle tijd voor hem. Eerst nog wat drinken, verschonen, insmeren ivm eczeem en dan in mijn armen lekker tot rust komen, dan in cosleeper leggen en 9 van de 10* gaat hij dan wel slapen. Anders wiegen of nog wat extra melk. BV. En als het helemaal niet lukt binnen 20min, dan nog even mee naar beneden.

18 dagen geleden

Ik denk dat het echt voor ieder kindje anders is. Mijn dochtertje is nu met 5 maanden. Ik houd geen wakker tijden aan maar kijk naar haar signalen. Zodra ze begint te gapen of in haar ogen begint te wrijven gaar ze naar bed, in de wagen, of in de draagdoek. Smorgens soms al na een half uur of een uur. En smiddags is ze meestal vanaf 16.00/16.30 wakker tot ze om 19.00 naar bed gaat. Ze slaapt dan ma een voeding vrijwel meteen en komt snachts zelden. Haar slaapjes wisselen heel erg soms 2 lange, andere keer 4 kortere. Hen een heel vrolijk en blij meisje.

18 dagen geleden

Reactie op Boomklevertje

Wij hebben een relaxstoel op onze kamer staan, vanaf een week of 9 (toen ze ...
Oh nou wat heerlijk haha. Die van ons heeft een negatieve slaap associatie gekregen met zitten. Zodra wij haar vast houden en gaan zitten dan gaat ze meteen huilen. 🙈 Ook als we haar wiegen en lopen dan is ze stil en als we dan stil staan ook meteen huilen. En als je gaat zitten dan wordt ze echt hysterisch. Zou willen dat het zo makkelijk ging 🙈

18 dagen geleden

Reactie op Beanie85

Nou tegenwoordig zo: We gaan met z'n drieën op bed liggen, kleine tussen on ...
Wat een lief ritueel 😍

18 dagen geleden

Reactie op Kersepitje2022

Wat een lief ritueel 😍
Ja, zo zoet is het! Ze zijn zo kort klein, dus we genieten erg van 🫶🏼

16 dagen geleden

Verschilt een beetje, maar over het algemeen slaapt ze rond 15:00/15:30 en ...
Hebben wij ook. Al heel lang wil ons zoontje na half 4 geen dutjes meer doen. Dus ik probeer altijd zo uit te komen dat hij s middags z'n dutje niet te vroeg doet. En 9 van de 10x gaat ie om 17.30 nog eventjes de draagzak in en doet ie nog klein dutje en zo lukt het ons om rond 19/ 19 30 de nacht in te gaan Maar wij zitten dus al tijdje op 2 slaapjes

16 dagen geleden

Reactie op annesv92

Hebben wij ook. Al heel lang wil ons zoontje na half 4 geen dutjes meer doe ...
Maken jullie hem dan wakker na dat slaapje rond 17:30? Als wij haar laten slapen om 17:30. Wordt ze zelf niet meer wakker tot de volgende ochtend alleen voor voeding in de nacht

15 dagen geleden

Maken jullie hem dan wakker na dat slaapje rond 17:30? Als wij haar laten s ...
Hij word dan altijd zelf wakker na 20 min en gaat dan nog even spelen. En dan tegen 18.30 u wassen voeden en naar bed. Maar als je kleine gewoon slaapt tot volgende ochtend ishet toch goed? Ons ventje word meestal rond 4 u wakker en als ik h eerder de nacht in laat gaan komr hij nog eerder. Afgelopen nacht eerste keer tot half 6 trouwens🥰