23 Reacties

25 dagen geleden

Ik heb zelf een paar keer een voeding gekolfd en mijn dochter een flesje gegeven uitgerekend op haar gewicht en hoevaak ze drinkt. Ze wilde iets meer dus gegeven en dat gaat prima. Dus nu heeft ze vandaag ook die hoeveelheid voor flesjes mee naar de opvang.

25 dagen geleden

Sowieso de vraag; ben je wel met flesjes aan het oefenen? Ik werk op een kdv, meestal rond de 100 ml om te beginnen. Soms richting 120. Maar als je thuis flesjes geeft, heb je ook door wat ze drinkt!

25 dagen geleden

Reactie op Beanie85

Sowieso de vraag; ben je wel met flesjes aan het oefenen? Ik werk op een kd ...
Ik wou dat ze 100 drinkt.. haha

25 dagen geleden

Reactie op Neonja

Ik wou dat ze 100 drinkt.. haha
Ja, verschilt natuurlijk. Maar de meeste baby's drinken wel rond de 100. Hoeveel drinkt jouw meisje? 😅

25 dagen geleden

Deze formule kun je gebruiken!

25 dagen geleden

Reactie op Beanie85

Ja, verschilt natuurlijk. Maar de meeste baby's drinken wel rond de 100. Ho ...
80 en heel soms 90. Ze drinkt ook echt 10 a 11 keer per dag nogsteeds.

25 dagen geleden

Ik volg even

25 dagen geleden

Reactie op Neonja

80 en heel soms 90. Ze drinkt ook echt 10 a 11 keer per dag nogsteeds.
Oh, maar dat is ook heel netjes hoor! En ook helemaal prima qua hoeveelheid! Idd dan drinken ze nog iets vaker.

25 dagen geleden

Ik zou gewoon de komende tijd regelmatig met een flesje oefenen op verschillende momenten van de dag. Ik heb nu de afgelopen week twee keer gekolfde melk gegeven omdat ik van huis was en onze zoon drinkt tussen de 130 en 150. Flinke vent van 6,6 kilo

25 dagen geleden

Reactie op saartje2024

Ik zou gewoon de komende tijd regelmatig met een flesje oefenen op verschil ...
De onze ook zoiets gok ik. Misschien 160. In de avond voor het slapen drinkt hij altijd 220😵‍💫. Dat is de enige voeding die hij elke dag met de fles krijgt (gekolfde melk). Minder is niet goed. Overdag eigenlijk nooit de fles. Ik geef gewoon 3 flesjes mee van 240ml denk ik. 2 om te drinken, 1 op reserve.

25 dagen geleden

Reactie op KMG

De onze ook zoiets gok ik. Misschien 160. In de avond voor het slapen dri ...
Hier trouwens ook flinke vent , 11w+4d en ruim 7,5kg.

25 dagen geleden

Reactie op saartje2024

Ik zou gewoon de komende tijd regelmatig met een flesje oefenen op verschil ...
Hier ongeveer hetzelfde. Als je thuis oefent merk je wel of hij genoeg heeft aan bijvoorbeeld 120 of dat 150 teveel is. En vooral geven wat je kolft, niet meer. Je geeft snel teveel.

24 dagen geleden

Je moet inderdaad gaan oefenen met flesjes voordat het zuigreflex stopt en je baby geen flesjes meer kan drinken! En dan weet je ook uiteindelijk wat je kindje drinkt ☺️

24 dagen geleden

Reactie op ROSAXX

Hier ongeveer hetzelfde. Als je thuis oefent merk je wel of hij genoeg heef ...
Mijn lactatiedeskundige zei juist dat je bijna altijd minder kolft dan dat je baby drinkt. Omdat je met je baby automatisch de juiste hormonen aanmaakt en een baby veel efficiënter drinkt dan een kolf apparaat werkt. Ik bied dus echt meer aan dan ik kolf maar hij stopt vanzelf met drinken als ie vol zit.

24 dagen geleden

Reactie op saartje2024

Mijn lactatiedeskundige zei juist dat je bijna altijd minder kolft dan dat ...
Dat is vaak zo inderdaad, maar niet erg. Ze halen het op een ander moment wel in. Anders zou je dus altijd voor extra melk moeten zorgen.

24 dagen geleden

Reactie op ROSAXX

Dat is vaak zo inderdaad, maar niet erg. Ze halen het op een ander moment w ...
Ik kolf echt mega weinig en weet zeker dat mijn kindje meer drinkt dus ik moet ook vaker kolven voor 1 voeding anders krijgt ze echt niet genoeg.

24 dagen geleden

Reactie op LindsayPV

Ik kolf echt mega weinig en weet zeker dat mijn kindje meer drinkt dus ik m ...
Het geldt natuurlijk niet altijd voor iedereen. Laat ik het zo zeggen: heb je een prima kolfhoeveelheid, dan is dit meestal prima genoeg voor een voeding.

24 dagen geleden

Het is aan het begin een beetje zoeken. Thuis kreeg ze 1x een flesje 70 gekolfde melk daar deed ze 20min over en was dan 2 uur verzadigd en als ze eerder weer wilde was ik daar. De 70ml is gebasseerd op de eerder gedeelde formule. Bij de eerste wen ochtend was die 2x 70 die ik had meegegeven ook prima. Bij de 2e wen dag heb ik 3x 70 meegegeven en dronk ze 3x 40, te weinig voor haar maar dat heeft ze met clusteren in de avond gewoon ingehaald. Vorige week is ze begonnen, 4x70 meegegeven, dronk ze alle flesje leeg en had ze niet genoeg. Ze was ook van 8 naar 6 voedingen gegaan en van 20 -30min naar binnen 10 min de fles leeg. Dus deze week in overleg naar 3x 100 gegaan met kleinere speen erop en dat gaat deze week heel goed. Maar het kan zijn dat we ergens de komende weken nog wat moeten aanpassen.

24 dagen geleden

Ik werk zelf op een kdv. En wil je als tip meegeven om een zakje borstvoeding op het kdv in de vriezer te laten leggen. Als het omgaat bijvoorbeeld (leidsters zijn ook maar mensen!!) of ze heeft een keer niet genoeg, hebben ze altijd een back up in de vriezer liggen 🙂.

23 dagen geleden

Reactie op Tiets04

Deze formule kun je gebruiken!
Ik kolf fulltime en gebruik dit ook. Mijn zoontje is bijna 10 weken en krijgt flessen van 100 cc, 7x per dag. Naar de opvang kun je ook een voeding voor in hun vriezer meegeven mochten ze toch tekort komen of er gaat iets mis met de andere voeding. Het is ook een beetje testen…