11 Reacties

4 maanden geleden

Waarom doe je dat überhaupt? Ik heb 2 jaar bv gegeven bij de vorige, nooit gekolfd die eerste maanden, lekker kindje en borst op elkaar laten afstemmen. Zou alleen mn borsten meenemen😜

4 maanden geleden

Ik heb ook prenataal gekolfd bij m’n eerste maar eigenlijk gewoon thuis gelaten en m’n kindje gewoon aangelegd op de borst. Pas later het colostrum gegeven omdat ze iets te veel was afgevallen. Precies genoeg colostrum om geen kunstvoeding te hoeven geven dus echt blij dat ik wel een voorraadje had. Tenzij je natuurlijk gaat kolven en flesjes geven, dan is het een ander verhaal maar durf dan niet te zeggen hoeveel je mee moet nemen🫣

4 maanden geleden

Wat is de reden dat je prenataal kolft? Moet je op voorhand ivm verwachting laag geboortegewicht bijvoeding hebben als je borstvoeding gaat geven of een andere reden? Ik zou lekker je kindje aanleggen dat is veel beter om je productie op gang te brengen! of als je fulltime wilt kolven je kolf meenemen en na t gouden uur wat kolven en geven. Maar dan nog zou ik juist in dat eerste uur je kindje aanleggen zodat je hormonen gaat aanmaken.

4 maanden geleden

Ik zou niets meenemen eigenlijk. Ik neem aan dat het nu in de vriezer ligt? Dan gaat het sowieso ontdooien en moet je weggooien wat je niet gebruikt. En je maakt er in principe niet (direct) gebruik van. Ik zou het dus (laten) halen als het ook echt nodig is.

4 maanden geleden

Hoi, ik ben ook prenataal aan het kolven aangezien ik geen borstvoeding ga geven. De lactatiekundige gaf aan dat je alles gewoon in een koeltas meeneemt naar het ziekenhuis. Daar leggen ze het dan voor je in de vriezer. Als je je naam en datum van de melk erop zet.

4 maanden geleden

Reactie op Birdsbees

Waarom doe je dat überhaupt? Ik heb 2 jaar bv gegeven bij de vorige, nooit ...
Omdat er een kans is dat ik word ingeleid of een kz krijg. En als het dan wat lastig op gang komt kan ik bijvoeden met eigen melk en niet met kunstvoeding. Het heeft niks te maken met nu al een productie krijgen want dat helpt niet.

4 maanden geleden

Even voor de duidelijkheid. Ik doe dit niet om mijn productie te verhogen. Dit kan namelijk helemaal niet. Als ik het meeneem gaat het bevroren mee in een koeltas en daar in de vriezer. Er is een kans dat ik ingeleid word of een kz krijg. Als het niet helemaal meteen op gang komt dan kan ik dit geven en hoeft ze nog geen kunstvoeding. Ik wil als ze geboren is uiteraard gewoon aanleggen en voeden.

4 maanden geleden

Reactie op Zuiver

Even voor de duidelijkheid. Ik doe dit niet om mijn productie te verhogen ...
Het duurt sowieso een aantal dagen voor het op gang komt. Dat is normaal en dan hoef je ook niet bij te voeden (tenzij je kindje echt veel afvalt). Gewoon blijven aanleggen is het dan. Bij mij was het 1 dag en m’n borsten schoten vol. Bij sommigen 4/5 dagen kan ook heel normaal zijn! Maar zou dan voor de zekerheid als je het toch bevroren meeneemt en daar in de vriezer kan doen gewoon alles meenemen wat je hebt! Als het toch niet ontdooit dan is dat ideaal en heb je toch het zekere voor het onzekere😊

4 maanden geleden

Reactie op Zuiver

Ah ik begrijp het, sorry dan. Ik wilde niet oordelen hoor! Ik zou echt niet weten hoe veel je dan moet meenemen…

4 maanden geleden

Reactie op Zuiver

De eerste 24 zijn het druppels wat uit je borsten komt en heeft je kindje niet veel nodig. De meeste kindjes drinken amper binnen 24 uur omdat ze misselijk zijn en het moeten leren. Het aanleggen is het belangrijkste. Want ze bouwen genoeg reserve op dit moment van de zwangerschap. En ze mogen tot de vierde dag afvallen. Het maagje is net zo groot als een kers. Ik zou het thuislaten want bijvoeden is niet meteen nodig de eerste 4 dagen.

4 maanden geleden

Reactie op Zuiver

Ik had met een kz geen problemen met productie, ze hebben me een x extra aan de kolf gelegd verder niets. Hopelijk loopt het bij jou ook goed! Als je toch iets wil meenemen zou ik echt 1 spuitje doen omdat ze zo weinig nog kunnen drinken, zonde als je t weg moet gooien ☺️ die eerste dagen zijn het echt druppels