20 Reacties
2 maanden geleden
Hoihoi,
Super goed schema hoor!!
Mijn dochter is 9 weken en 6 dagen oud en heeft sterk nog behoefte aan 6 flessen.
De eerste fles om 08:00 180cc
Fles om 11/half 12 150cc
Fles om 2 uur 150cc
Fles om 5 uur 150cc
Fles om 8 uur 150cc
En de laatste om 10 uur 180cc
Het is zo verschillend per kindje maar 4 uur tussen de voeding is wel beter hier wil ik ook echt naartoe maar krijg dit niet voorelkaar…
Ondanks ze de nacht wel van 11 tot 7 doorslaapt mag ik niet klagen 🙏😊
2 maanden geleden
Reactie op romyvnnn
Hoihoi,
Super goed schema hoor!!
Mijn dochter is 9 weken en 6 dagen oud ...
Bedankt voor je reactie! Maak je haar dan wakker om 10 uur voor een flesje? Of is ze na de fles van 8 uur nog een poosje wakker? Ik twijfel om te stoppen met een droomvoeding rond 11 uur. Hij drinkt dan wel met zijn ogen dicht en kan hem meteen weer weg leggen daarna, maar het voelt gewoon zo raar om te doen🫣
2 maanden geleden
Reactie op Yassira99
Bedankt voor je reactie! Maak je haar dan wakker om 10 uur voor een flesje? ...
Jaa ik moet haar ook echt wakkermaken vind zo lastig wat hiermee te doen want om 8 uur is ze zo moe en slaapt ze als een blok maar ik ben inderdaad bang als ik niet nog de droomvoeding geef ze om 2/3 uur komt
2 maanden geleden
Hier 9 wk 2 dgn, schema is als volgt:
08.00 uur 180 cc
12.00 uur 180 cc
16.00 uur 180 cc
20.00 uur 90 cc (als 'tussendoortje', anders komen we niet fijn uit qua tijden)
22.00 uur laatste fles van 180 cc
Soms rond 03.00 uur nog een fles, en dan dus weer rond 08.00
Maar soms slaapt 'ie 's nachts door, en krijgt hij de eerste fles om 06.00 en dan schuift alles op. (6 / 10 / 14 / 18 / 22)
één maand geleden
Reactie op aal94
Hoe gingen jullie kindjes zoveel drinken en langer tijd ertussen laten? Bij ...
Bij mij ging dat vanzelf. Hij was 6 weken toen ik hem eigenlijk voor elke voeding moest wakker maken. Ben toen de flessen gaan ophogen van 120+4 naar 150+5 ipv elke 3 uur (dus 6 voedingen) gingen we naar elke 3,5/4 uur (5 voedingen) ik het begin ging niet de hele fles op maar dat hoeft ook niet. Nu met bijna 8 weken gaan ze bijna allemaal leeg. Alleen de late avond fles laat hij vaak wat staan.
één maand geleden
Hier ook 8 wk+2dg en ben ook aan het twijfelen over de 23.00 voeding, hij slaapt dan zo vast
Nu
7.30 uur 180cc
11.00-11.30 uur 180cc
15.00-15.30 uur 180 cc
19.00-19.15 uur 180cc
23.00 uur 180cc drinkt hij maar half leeg meestal
03.00-04.00 uur 180cc
Ben ook echt beetje aan het zoeken waar ik nou iets moet aanpassen. En durf niet goed omdat ik bang ben dat hij ‘s nachts 2x gaat komen
één maand geleden
Reactie op femke91
Hier ook 8 wk+2dg en ben ook aan het twijfelen over de 23.00 voeding, hij s ...
Hier geven we nu 5x 150cc en dat gaat prima. Onze kleine gaat eigenlijk na de fles van 19/20u slapen en wordt dan ergens rond 2u wakker. Krijgt dan een flesje en dan weer in de ochtend. Ww zouden liever om 23u laatste fles geven maar dat lukt nog niet dan is hij te moe als we hem walker maken dus laten hem nu gewoon slapen en dan maar ff dat flesje jn de nacht
één maand geleden
Hier ook geen droomvoeding. Kleine slaapt van 19u tot 3/4 ongeveer en dan weer tot in de ochtend. Ze slapen om 23:00 uur het meest diep, zo zonde om ze daaruit wakker te maken. En als ze toevallig een keer komt rond die tijd wat eindelijk zelden is, komt ze óók om 3/4 uur weer.
Ik geloof er in om kindjes lekker te laten slapen zeker voor midden nacht. Bij m'n zoontje precies hetzelfde gedaan en ze laten die nachtvoeding vanzelf vallen en dan slapen ze van 19 tot 7 👍👍
één maand geleden
Reactie op femke91
Hier ook 8 wk+2dg en ben ook aan het twijfelen over de 23.00 voeding, hij s ...
Misschien nog een idee voor jullie. Ik bied snachts maar max 90 cc aan. Overdag krijgt hij zijn dagelijke hoeveelheid al binnen.
Door maar 90 cc aan de bieden krijgt hij sneller een dag en nachtritme omdat de bodding kleiner is. Hierdoor is deze ook makkelijker af te bouwen.
Hij is nu bijna 8 weken en komt vaak rond half 6 nu. Soms slaapt hij al door tot half 7 / 7 uur en kunnen we direct de grote ochtendvoeding geven.
Ook hier gaat trouwens de 22.30 uur fles maar vaak half leeg.
één maand geleden
Dit schema hebben wij ook wel een beetje, alleen nu vanacht kwam die pas om 04:30 (laatste voeding 19:15) dus hij is nu weer anders😂 die van ons krijgt ook 180cc + 6 schepjes en voeding hongerige baby’s en een klein beetje johannes broodpitmeel zodat het wat dikker word. altijd geschreeuw naar de fles dat die niet genoeg had.. echt zielig vond ik dat.
één maand geleden
Reactie op Tojeba
Onze dochter vandaag 9 week, ze heeft al moeite met 120 flesjes, dus hogen ...
Hier ook hoor is gewoon normaal. Baby zijn maagje is helemaal niet zo groot nog 👍
één maand geleden
Reactie op Tojeba
Onze dochter vandaag 9 week, ze heeft al moeite met 120 flesjes, dus hogen ...
Bij mij bijna hetzelfde, ik geeft haar nu volledige afgekolfde melk door haar verborgen reflux.
- 08:00/09:00
- 12:00
- 15:00
- 18:00
- 21:00
- 00:00/01:00
En allemaal 100 ml, ze heeft wel echt lang spruw gehad. En had elke keer pijn bij het slikken, sinds 2 dagen is het weg, dus wil misschien iets meer geven. Want ik vind dit wel heeeeel weinig. Vooral als ik soms 140 plus lees terwijl me dochter ouder is :(.