585 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op Guppy1994
Bijna 25 weken en nu (eindelijk) +1 kilo, weeg nu 60 kg. Heb wel echt al ee ...
Ik snap je helemaal! Ben 2 kilo aangekomen, maar wel een zichtbaar babybuikje. Denk vooral omdat iedereen erover begint..
7 maanden geleden
Reactie op Mabv
Deze topic heeft echt enkel 'zin' als je ook weet wat diegene voor d'r zwan ...
Haha dat klopt, maar dat maakt toch niet uit? Het is heel fijn om even je ei kwijt te kunnen.
7 maanden geleden
Reactie op Mabv
Dat niet alleen. Het is ook heel persoonsafhankelijk / genetisch afhankelijk. De ene persoon komt super veel aan, maar is het snel weer kwijt en de ander niet. Dit heeft ook te maken met hoeveel vruchtwater je aanmaakt, hoeveel vocht je vasthoudt, etc.
Wat we eigenlijk met zijn allen belangrijk vinden volgens mij (althans ik) is of we geen overbodige kilo's aankomen. Maar desalniettemin is het gewoon fijn om het te delen en inderdaad even je ei kwijt te kunnen :)
7 maanden geleden
Vandaag 24 weken en ongeveer 11kg aangekomen (weet niet exact wat ik woog voor de zwangerschap dus kan er een kg of 2 naast zitten). Weet wel dat veel ook vocht is want ik heb al sinds week 15 dikke handen en voeten.
Ik ben vooral in het begin (in december) heel snel veel aangekomen en daarna is het gaan stabiliseren gelukkig. Ben in de afgelopen 2,5 maand ‘maar’ 3kg aangekomen, dus de rest ervoor 🙈
Mijn moeder (die heel sportief is en altijd super gezond eet) kwam toen ze zwanger was van mij 35kg aan, dus ik was er al op voorbereid dat ik bovengemiddeld aan zou komen. Ik hoop wel echt onder de 20kg te blijven en niet volledig mijn moeder achterna te gaan 😂 Het is wat het is… ik sta nog 3-4x per week in de gym en eet 90% vd tijd super gezond/clean dus meer kan ik ook niet doen!
7 maanden geleden
Reactie op Mabv
En ook dat is niet altijd waar, want ik begon op 90kg (ongeveer) en kom alsnog bovengemiddeld aan. Met gezond eten en sporten! Dus het zegt allemaal eigenlijk vrij weinig en ligt soms ook buiten je macht (of je nu aankomt of afvalt). Denk dat het allerbelangrijkste is dat je je goed voelt en dat je kleine het goed doet, de rest is uiteindelijk bijzaak 🙏🏼 (als we het over gewicht hebben dan)
7 maanden geleden
Reactie op Rosa ‘24
En ook dat is niet altijd waar, want ik begon op 90kg (ongeveer) en kom als ...
Er staat, vaak. Geldt niet in iedere situatie, maar dat is toch ook gewoon logica. Ieder lichaam doet 't anders. Alleen als ik iemand zie die maar 4 kilo aan is gekomen en iemand anders wordt daar onzeker van, want 15 kilo aangekomen. Heeft echt 0 zin om je daarmee te vergelijken (wt vrouwen toch doen). Want voor tzelfde geldt woog die vrouw 90 kilo en jij maar 50
7 maanden geleden
Reactie op Mabv
Dit is absoluut niet waar.
Ik ben nu ondanks dat ik veel ben afgevallen de eerste weken (tot 19w) meer al aangekomen "totaal " dan bij de zwangerschap van Maud. Ik woog meer dan bij de start van de zwangerschap van Maud. Dus vind dit een beetje kort door de bocht.
7 maanden geleden
Reactie op Mabv
Er staat, vaak. Geldt niet in iedere situatie, maar dat is toch ook gewoon ...
Heb ik gezien, dat er vaak staat ☺️
Maar dit topic heeft eigenlijk ook helemaal geen ‘zin’ want, waar we het over eens zijn, het zegt niet altijd wat. Maar hij is populair dus blijkbaar vinden mensen het fijn om het hierover te hebben😆