585 Reacties
7 maanden geleden
26 weken nu ongeveer terug op begin gewicht na hg de eerste 15 weken
7 maanden geleden
Ik ben afgevallen 🤷🏻♀️ volgens mijn VK niets om me zorgen over te maken, want de kleine en ik doen het verder goed. Ik dronk echt wel elke dag een wijntje dus dat ik gestopt ben met alcohol zal eraan bijgedragen hebben. En ik ben best veel aangekomen door de hormoonbehandelingen (IVF/ICSI) en daar ben ik uiteraard ook mee gestopt. Het is dus verklaarbaar dat ik aan het begin ben afgevallen, maar ik ben vervolgens ook niets meer aangekomen. Mijn gewicht blijft gelijk. En ik heb echt al wel een bol buikje 🤭 Ben nu 24+5
7 maanden geleden
Van 54,5 naar 66,5 toch echt dikke 12 kg er bij maar waar geen idee. Wellicht vocht in me benen en billen. Heb echt een mini buikje 😂 nu 25+5 weken
7 maanden geleden
Reactie op Guchi
Ik ben inmiddels 9 kg aangekomen en ben 24 weken zwanger, vind het ergens t ...
Precies hetzelfde als jij! Soms ben ik even bang.. ben ik nou dik door teveel eten of heeft m’n zwangere lijf het nodig. Heel erg wennen ook om van 54 naar 63 te gaan terwijl het echt niet allemaal baby en vocht is..
7 maanden geleden
24 weken vandaag en op -1. De laatste weken begin ik wel sneller aan te komen dus benieuwd hoe het vanaf nu gaat
7 maanden geleden
Ik ben tot 18 weken nauwelijks aangekomen en nu gaat het hard! Ben nu 23 weken en bijna 5 kilo aangekomen. Net als velen vind ik dat ook lastig, maar tegelijkertijd is het natuurlijk ook iets heel moois 🥰.
7 maanden geleden
24 weken en - 5 kilo😅kilo willen nog niet, was van mezelf al wel veel te zwaar voor ik zwanger was en tot 18 weken hele slechte eetlust gehad
6 maanden geleden
Reactie op pijlsje
Precies hetzelfde als jij! Soms ben ik even bang.. ben ik nou dik door tev ...
Maar merk jij dat je echt veel en veel meer eet? Ik kan van mezelf niet zeggen dat ik overdreven meer eet, het lijkt wel alsof mijn lichaam in een soort van spaarstand gaat om reserves op te slaan.
6 maanden geleden
Reactie op pijlsje
Precies hetzelfde als jij! Soms ben ik even bang.. ben ik nou dik door tev ...
Toevallig zat ik hier met 25 weken op 10 kilo en vroeg m'n verloskundige of dit teveel was, omdat ik het gevoel heb dat het de laatste weken sneller is gegaan dan bij mn eerste zwangerschap & zij maakte zich echt helemaal niet druk. Ze vond het heel normaal en mn buik er goed uitzien. Ze zei ook dat het weer kan stabiliseren en niet zo door hoeft te gaan tot het eind. Zolang je gewoon gevarieerd eet was het volgens haar dus geen probleem.
Vervolgens werd ik afgelopen week ziek en woog in 2 dagen 1,5 kilo minder, dus toen dacht ik ook wel 'jeetje misschien toch niet zo slecht zo'n buffer'.
6 maanden geleden
Ik ben nu net 24 weken en van 50 kilo maar 57 gegaan.
Je komt het 2de trimester het meest aan.. 3de (vanaf week 27), waar de meeste al bijna in zitten is voornamelijk baby, althans hoe ik t lees!
0-12 weken 10%
13-20 weken 15%
21-30 weken 50%
31-36 weken 20%
37-bevalling 5%
https://www.witsenkade.nl/blog/hoeveel-kom-je-aan-tijdens-je-zwangerschap/#:~:text=13%2D20%20weken%2015%25,37%2Dbevalling%205%25