585 Reacties
4 maanden geleden
Als ik jullie berichten lees vraag ik mij af, wordt dit bij jullie bij de verloskundige besproken? Bij mij namelijk helemaal niet..
4 maanden geleden
Reactie op dolfijntjes34
Als ik jullie berichten lees vraag ik mij af, wordt dit bij jullie bij de v ...
Nee ik ben alleen bij de intake gewogen daarna nooit meer tijdens een controle..
4 maanden geleden
36w5 en 17 kilo aangekomen….tsja bij mijn vorige zwangerschap +25 kilo dus het verbaasd me niet. Was het de vorige keer bijna in de eerste week weer kwijt dus dat stelt wel gerust.
4 maanden geleden
Reactie op Roosie93
35+2 zwanger, +18 kilo (startgewicht 63). Kan wel janken als ik al die lage ...
Misschien dat de dames die weinig aankomen ook eerder geneigd zijn het te delen. Weet niet hoor, maar bedoel maar dat je niet te veel moet spiegelen. Jouw lijf weet precies wat ze moet doen om een kindje te maken 🥰 en in jouw geval betekent dat dus iets meer kilo’s.
4 maanden geleden
Reactie op Roosie93
Hier zit ik met 37 weken op 15,5 kilo. Dus vlakbij jouw getal. Vorige x is het er allemaal in t eerste jaar weer af gegaan 😉 dus ik vertrouw er gewoon op dat het nu ook wel weer goed zal komen.
4 maanden geleden
Reactie op Roosie93
Ik deze keer nu 36 weken en 22 kilo. Eerste zwangerschap 19 kilo aangekomen. In de kraamweek 12 kilo kwijt en de rest binnen 4-5 maanden. Tweede zwangerschap 30 kilo aangekomen. Wederom ongeveer de helft in de kraamweek eraf en de rest binnnen het jaar.
Ieder lichaam is anders!
4 maanden geleden
Reactie op Roosie93
Niet te druk om maken, het gaat er wel weer af :)
Nu maar 3 kg aangekomen maar eerste en 2e keer rond de 15 kg🤷🏼♀️
En weet wel dat een groot gedeelte van het extra gewicht je prachtige kindje is, de placenta en extra bloed dat je aanmaakt. Bijgevoegd overzicht kreeg ik vanuit de kraamzorg. Wellicht dat dat je ook wat geruststeld.
4 maanden geleden
Ik ben bij beide zwangerschappen 20+ kilo aangekomen. Ik sport 3x in de week, loop elke dag 6k tot 8k stappen, eet gezond en slaap goed. Het lichaam doet wat ie moet doen voor je baby. Het is ook veel vocht, zeker met dit weer. Ik vind het bizar als ik lees dat iemand maar 2 of 3 kilo aankomt.. mijn baby is alleen al 3 kilo 🤣 maar wellicht heeft dat natuurlijk ook een andere reden! Als je gewoon gezond bent is er niks aan de hand, je raakt alles binnen no time weer kwijt.